Ce poate face un manager bun în jumătate de an? Poate nu doar să miște carul din loc, dar și să „înaripeze caii”. Asta dacă are o viziune clară și o strategie bine punctată. O demonstrează Oleg Braga prin tot ce a făcut de la numirea sa în funcția de director general al Societății pe Acțiuni „Floare Carpet”. În 2016 „Floare Carpet” a abordat o nouă politică de promovare, noi strategii de comerț și a pătruns pe piața a peste cinci noi țări din Europa, crescând volumul vânzărilor cu peste 42 %.

Anul 2016 s-a încheiat bine. Noi am reușit să ridicăm volumul vânzărilor și să încheiem niște contracte noi. Am participat la două expoziții în Germania: la „Domotex”, în Hannover, și la „Heins Textile”, în Frankfurt. Avem contacte noi și, desigur, planuri foarte mari pentru 2017. Deja am stabilit în forță piața de desfacere în Europa, în țări precum Ungaria, Germania, Austria, Grecia, Marea Britanie, România, Polonia, Cehia. Harta se extinde rapid și cu succes și, pentru 2017, chiar avem în plan să fim prezenți măcar cu un partener în toate țările. În luna martie o să participăm deja și la o expoziție de design interior în Praga ca să prezentăm noua colecție cu specific scandinav, una foarte reușită, și sperăm mult să aducă succesul.

În 2016 am schimbat puțin structura internă, am optimizat-o la nivel de adjuncți și am angajat persoane noi în marketing și în Secția de vânzări, cu idei noi legate de publicitate și de promovarea produsului. De asemenea, am prelungit certificarea ISO.

Calea pe care trebuie să meargă „Floare Carpet” este doar cea modernă. Suntem foarte atenți la tot ce se întâmplă în domeniul nostru în întreaga lume. Fiecare țară depinde de cultura sa, de tradiții și covoarele diferă foarte mult de la o țară la alta. Noi trebuie să cunoaștem toate aceste detalii.

Un manager bun trebuie să fie, în primul rând, un lider în companie. Și aici este diferența între a te poziționa ca lider și a acționa ca lider. E necesar să fie menținut spiritul de echipă, pentru că managerul, oricât de profesionist ar fi, nu va reuși să obțină succesul de unul singur. Sunt mai multe calități care contează pentru reușita unui manager. Şi, nu în ultimul rând, contează susținerea pe care o ai acasă. Când Ford a început să elaboreze primul motor cu ardere internă și petrecea zile și nopți în garaj, nimeni în afară de soția sa nu credea că o să reușească. Peste ani, a ieșit de acolo cu mașina realizată, apoi și-a înființat firma, iar atunci când a fost întrebat de un reporter cu ce s-ar ocupa dacă s-ar întoarce anii, el a răspuns: „M-aș ocupa cu orice, numai soția mea să fie alături.”

Fabrici de covoare care produc din lână au rămas foarte puține. Avem exclusivitate în materie de lână și, mai ales, în privința culorilor pe care le folosim aici, la fabrică. Sunt culori pe care nu le folosesc alții și vrem să exploatăm toate atuurile acestea în procesul de promovare a noilor modele. În plus, pe piață s-au făcut tot mai multe schimbări: în Ucraina nu se mai produce lână, în România, în general, nu este nicio producere de covoare, nu există fabrici de covoare; ultima, de la Alba Iulia, s-a închis anul trecut. Piața de desfacere pentru noi, respectiv, s-a extins.

Când am preluat fabrica, aceasta avea datorii și la salariu, și la impozite, și la creditori… Creditul l-am închis, datorii de salariu nu am, impozitele de bază le-am achitat și a rămas o penalitate pe care tot aștept să o soluționăm, așa încât să mizăm pe profit. Dar totul depinde de vânzări.

Orice întreprindere trebuie să se facă întâi puternică la ea pe piață. Întâi devii puternic, apoi te apuci de export – e o lege a comerțului.

2f3a3714_fmtFişier

Directorul general al Societății pe Acțiuni
„Floare Carpet”

Data şi locul naşterii:
8 decembrie 1976, Bender

Studii: ASEM, magistru în
economie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Text: Doina Popa

Foto: Natalia Mitereva