TOP BRANDURI 2019: Swarovski

Pe piața Republicii Moldova renumitul brand Swarovski” este prezent începând cu anul 2008, făcând parte din grupul de branduri cu distribuţie autorizată oferită companiei autohtone Chronotime” SRL de către mai multe mărci internaționale de bijuterii și ceasuri. Din momentul deschiderii și până în prezent obiectivul de bază al companiei a fost să-şi păstreze calitatea de lider pe segmentul respectiv, asigurând concomitent creșterea continuă a cifrei de afaceri, menținerea clienților deja existenți, precum și convertirea vizitatorilor noi în clienți fideli prin surprinderea tuturor cu o deservire constant deosebită și impecabilă.

Povestea brandului

Acum 128 de ani, Daniel Swarovski şi-a dorit să creeze o piatră cu strălucirea unui diamant, dar cu un preţ accesibil tuturor. Astfel, a inventat o mașină revoluționară care i-a permis să șlefuiască pietrele prețioase cu o exactitate mai mare.

Aceasta, alături de sloganul „A diamond for Everyone” („Un diamant pentru fiecare”) a şi fost punctul de plecare pentru compania care urma să-i îndeplinească visul prin crearea celebrelor cristale ce îi poartă numele.

Fidelizarea clienţilor

2019 nu a redus fluxul de clienți îndrăgostiţi de „Swarovski”. Poate şi datorită provocării prin care echipa a avut grijă de identificarea de noi beneficii pentru clienți, inovații, diversificări. De regulă, compania Swarovski lansează în fiecare an calendaristic câte 2 colecții care includ atât bijuterii, cât și ceasuri, și accesorii, toate acestea fiind mereu în concordanță cu ultimele tendințe de pe piața modei.

Suplimentar la colecțiile de bază, pe parcursul ultimilor 3 ani, în magazine au apărut colecțiile exclusive de bijuterii inedite și unicale cum sunt Statement și Atelier. Iar începând cu anul 2020, brandul se va mândri şi cu prima sa colecție de ochelari Swarovski, lansată special pentru acest segment de retail.

Echipă mică, dar voinică

Astăzi din echipa magazinului Swarovski Moldova fac parte 10 persoane, în exclusivitate femei, acestea fiind selectate foarte minuțios, întrucât fiecare membru nou intră în Familia „Chronotime” unde învață, creează, cunoaște (inclusiv prin intermediul antrenorilor internaționali). Dar familia e în creştere – în 10 ani de activitate ai companiei s-au născut 15 bebeluși, mămicile lor bucurându-se acum de o frumoasă perioadă de îngrijire a copilașilor.

Comunicare de brand

Marca „Swarovski” se caracterizează printr-o conștientizare semnificativă a mărcii peste tot în lume datorită mixului de comunicare folosit. Acesta este susținut de campanii de publicitate inspirate şi memorabile. Publicitatea televizată şi digitală, social media, spoturile online, tutorialele, blogurile şi revistele, campaniile outdoor, evenimentele și sponsorizările au adus brandului un plus de notorietate pe plan mondial. Cu toate acestea, compania a adoptat o politică foarte strictă de marketing, ajustată la preferinţele moldovenilor. Astfel, în conformitate cu recomandările producătorului din Republica Moldova, fiind o piață mică, nu dispune de un buget publicitar. Cu toate acestea, marketingul brandului „Swarovski” este asigurat constant de către franchizorul – firma „Chronotime”.

Cea mai semnificativă acțiune de promovare poate fi considerată campania dedicată aniversării de 10 ani în Moldova, organizată în contextul evenimentului Mall of Fame, desfășurat în CC Shopping Moldova în noiembrie anul trecut. În acea zi specială clienții au fost răsfăţaţi de atmosfera deosebită din magazin, creată de designerii autohtoni, la pachet cu beneficiile semnificative și cadouri speciale.

Totodată, cristalele „Swarovski” au putut fi admirate şi pe podiumul Centrului Comercial, în cadrul unei prestaţii exclusive a unei trupe de dans sportiv, îmbrăcată în costume cu aplicații din cristale „Swarovski”.

Perspective 2020

Bijuteriile sunt un segment atrăgător și profitabil caracterizat prin competiție majoră pe plan mondial. În acest sens, în 2020 compania „Swarovski” se va focusa pe creșterea gradului de conștientizare a mărcii pentru a obține o poziție privilegiată în percepția consumatorilor; va crește segmentul de ceasuri prin lansarea colecției de ceasuri inclusiv pentru bărbaţi; va lucra asupra avansării tehnologiei de tăiere a cristalelor; va continua să pună accentul pe inovația continuă a segmentului optică, pe dezvoltarea de talente noi și pe relațiile cu designeri și artiști, pentru a-și asigura prezența globală pe piețele de afaceri.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin