An de an, conducătorul „LUKOIL-Moldova” respectă strict tradiția de a menține compania pe poziții de top pe piața produselor petroliere şi a gazelor lichefiate din Republica Moldova. Totodată, Feyruz Isayev nu ezită să traseze noi tendințe și să dezvolte noi direcții, mai ales în ce privește serviciile, așa cum o cere piața de profil. Și dacă mâine Chișinăul va fi invadat de mașini sută la sută electrice, stațiile „LUKOIL” vor fi primele unde acestea vor putea fi reîncărcate.

Ca și în fiecare an, ne punem sarcina de a menține pozițiile deținute pe piață și de a le îmbunătăți, în măsura posibilităților, ceea ce ne și reușește. Ca și în fiece an, înainte de a intra în 2018, ne-am fixat niște obiective. De a asigura vânzările cu amănuntul a produselor petroliere și gazelor lichefiate, dar și a vânzărilor angro. După totalurile făcute, toate obiectivele trasate au fost realizate, iar după unii indicatori, cum ar fi vânzările prin stațiile PECO, dar și cele angro, chiar au și fost depășite.

În 2018, „LUKOIL- Moldova” a reconstruit o staţie PECO şi a atras în reţeaua sa, pe principii de arendă, alte trei staţii. Acum, „LUKOIL-Moldova” înseamnă 107 staţii PECO (dintre care 80 sunt proprii, iar 27 sunt luate în arendă), trei baze de păstrare a produselor petroliere și un terminal pentru gaze.

Mă deranjează numărul în creștere al stațiilor PECO deschise – e o problemă mai veche, dar care, an de an, ne dă bătăi de cap. Dacă lucrurile vor continua în asemenea mod, acest domeniu de afaceri se va confrunta cu mari probleme. Nu ne afectează atât concurența cu ceilalți mari jucători pe piață, cât numărul crescând de benzinării deschise – consumul pieței nu crește, în timp ce stațiile noi devin tot mai multe și mai multe. A venit timpul să tragem o linie și să facem ordine în acest domeniu, să inițiem niște normative ce ar reglementa numărul și locul de plasare al stațiilor, distanța una față de alta etc.

Despre concurență. Am realizat un sondaj: mai mult de 90 la sută din automobiliști știu la care stație vor alimenta mașina atunci când ies din casă, în drum spre serviciu sau la întoarcere spre casă. Cu toate acestea, fiecare companie se străduiește să îmbunătățească deservirea consumatorilor, calitatea și confortul serviciilor prestate, care ar fi și factorul ce ar decide alegerea clienților, ar aprecia receptivitatea și amabilitatea personalului. Astfel, nu calitatea combustibilului comercializat, care este aproximativ la fel ca la toate companiile de pe piață, este factorul determinant care ar decide alegerea consumatorului, ci comoditatea și rapiditatea serviciilor.

Director general „LUKOIL-Moldova”

Data şi locul naşterii: 1 septembrie 1952, or. Gheokceai, Azerbaidjan

Studii: Institutul de Inginerie a Flotei Maritime din Odessa; Academia de Ştiinţe Sociale de pe lângă cc al PCUS din Moscova; doctor în istorie

Text: Marcel Toma

Foto: VIP magazin