Top 100 Branduri 2016. Cricova /Băuturi Alcoolice/

Numele spune totul (Nomen este omen). Acesta este sloganul pe care îl putem citi, fără alte cuvinte în plus, pe orice sticlă de vin spumant la cele mai importante evenimente din viața noastră. Or, anume brandul „Cricova” nu are nevoie de prezentare. Este unul dintre cele mai longevive denumiri care există pe piața din Republica Moldova, fiind apreciat și peste hotarele țării. Fondat în 1952 și numărând în prezent peste 600 de angajați, Combinatul de Vinuri „Cricova” S. A. își merită din plin titlul „Perla vinificaţiei moldave”, dovada fiind și sutele de premii și medalii obținute la concursurile de profil.

Istorie și rezultate

feteasca-neagra-2-2_fmtSituat la doar 11 km de Chișinău, Combinatul de Vinuri „Cricova” S. A. a devenit mai mult decât o carte de vizită autohtonă. Fiind un complex subteran unic, cu peste 60 de km de galerii și o suprafață de circa 300 de km2, acesta este cunoscut în întreaga lume pentru labirinturile sale imense, dar, în special, pentru vinurile sale selecte. Anume Combinatul de Vinuri „Cricova” S. A. este prima vinărie din Republica Moldova, care produce vin spumant după metoda celebrului călugăr Dom Pierre Pérignon, „la méthode traditionelle”.

Denumirea brandului

Are o istorie interesantă. Prin anii ’50, Petru Ungureanu și Nicolae Sobolev, angajați ai Combinatului de Șampanie din Basarabia, au venit cu ideea de a păstra vinurile în galerii subterane. După câteva luni de cercetări, au ajuns la concluzia că anume Cricova este locul perfect pentru aceasta. Uite-așa au fost puse bazele a ceea ce numim astăzi Combinatul de Vinuri „Cricova”. Inițial, în cadrul întreprinderii erau angajate doar 11 persoane: doi şefi de secţie a vinurilor de masă şi alcoolizate, inginerul-oenolog superior, mecanicul, şeful de laborator și șase membri ai personalul tehnic. Astăzi, cifra angajaților a crescut de circa 60 de ori, iar capacitatea de producere a întreprinderii – de câteva zeci de ori. Odată cu aceste reușite a crescut și numărul de premii internaționale acordate vinurilor „Cricova”. Un moment important în istoria companiei este și anul 2002, atunci când „Cricova” a contribuit la dezvoltarea economiei naționale, fapt pentru care i-a fost oferit „Ordinul Republicii”. Ulterior, în 2003, prin decret prezidențial, Combinatul de Vinuri „Cricova” este declarat „obiect al patrimoniului cultural-național”. Astăzi, întreprinderea are mari șanse să fie inclusă și în lista edificiilor din Patrimoniul UNESCO.

Promovarea brandului_b9v4102_fmt

Chiar și cele mai renumite branduri din lume au nevoie de promovare pentru a se menține în topul consumatorilor. La Combinatul de Vinuri „Cricova” s-a abordat o strategie de marketing foarte eficientă, în care s-a pus accent pe o colaborare eficientă cu mass-media, în special prin publicitatea la TV și radio, prin participarea la numeroase expoziţii, dar și prin diverse parteneriate și sponsorizări ale unor evenimente, precum și prin lansarea promoţiilor în perioada sărbătorilor. Pentru „Cricova”, cea mai eficace metodă de promovare a brandului este, totuși, combinarea mai multor tehnici, iar acest lucru s-a simțit atunci când a fost lansat produsul „Prestige”, eveniment la care a fost invitată trupa „Zdob și Zdub” să susțină un concert cu această ocazie. Efortul nu a fost în zadar. Inițiativa a fost apreciată de toți cei prezenți la eveniment, dar și de vizitatorii ulteriori, precum și în materialele ce au apărut în presă mai târziu.

40 de mii de persoane au ajuns pe teritoriul Combinatului de Vinuri „Cricova” S.A. în 2016.

Premii

Vin Cabernet Sauvignon, Prestige, 2011, Argint, Concurs Mondial de Bruxelles, Belgia 2016;

Vin Virgin 2011, Argint, Concurs Mondial de Bruxelles, Belgia 2016;

Vin spumant, Cricova roz brut 2013,
Argint, The Champagne and Sparkling Wine World Championships, Londra 2016;

Cricova Fetească Neagră 2015, Argint, Decanter Asia Wine Awards 2016.

 

_75b5651-copy_fmtIurie Carp, directorul Combinatului de Vinuri „Cricova” S.A: „Cricova” este compania care a reușit să scrie istorie în Republica Moldova, și va continua această tradiție peste ani și ani. Brandul creat de noi este unul dintre puținii promotori ai culturii noastre peste hotare, dar și un adevărat păstrător de valori naționale. Nomen este omen et punctum!

 

Text: Svetlana Tataru

Abonează-te la articolele

Vip Magazin