Brandul „Orange”, cel care aduce viitorul în Moldova, este un catalizator al dezvoltării tehnologice și al progresului, un brand care revoluționează permanent pentru a răspunde necesităților societății și a le schimba viața oamenilor spre mai bine.

DESPRE BRANDUL ORANGE

Brandul „Orange” a luat naștere în anul 1993 în Marea Britanie în perioada în care tehnologiile mobile abia începeau să cucerească Europa. În primul spot „Orange”, un făt îi spune mamei sale cât de frumos va fi viitorul după nașterea sa, mesaj transmis și prin primul slogan al companiei: „The future is bright, the future is Orange.” Peste două săptămâni după lansare, notorietatea brandului în rândul britanicilor a ajuns la 45%. Iar în iulie 1997, „Orange” avea 1 mln. de clienți. În august 2000, compania franceză „France Télécom” a cumpărat „Orange” cu 39,7 mlrd. de dolari și și-a trecut majoritatea rețelelor din toată lumea sub acest brand. Al doilea slogan mondial al brandului a fost format dintr-un singur cuvânt, „Open”, care, în acel moment, exprima cel mai bine poziția brandului – deschis pentru țări noi, pentru tehnologii noi, pentru descoperiri noi. Astăzi, sloganul „Orange” are o formulă nouă, care se încheie cu expresia „… mai aproape de ce e important pentru tine”.

bx1p2173_fmtDESPRE ORANGE ÎN MOLDOVA

În R. Moldova, brandul „Orange” a venit din Franța, odată cu rebrandingul operatorului „Voxtel” și, în câțiva ani, a reușit să-și asigure o cotă de piață considerabilă, iar datorită inovațiilor prezentate, „­Orange Moldova” a devenit un model pentru celelalte țări din rețea. De la începuturi, „Orange” promovează o viziune deschisă printr-o abordare proaspătă, orientată spre fiecare în parte. Printre reuşitele din ultimii nouă ani ai companiei „Orange Moldova”, putem menţiona poziţia de lider absolut pe piața TELCO, încrederea clienţilor şi echipa profesionistă. La fel de important este că „Orange” este clasat în topul celor mai mari companii şi plătitori de taxe din R. Moldova; mai mult, aceşti indici rămân înalţi pentru toată perioada de activitate pe piaţă a companiei.

„Orange Moldova” este mândră de faptul că reuşitele sale s-au făcut remarcate la diverse expoziţii, inclusiv la expoziţia lider în tehnologiile din domeniul comunicaţiilor, care are loc anual la Barcelona. Astfel, de exemplu, a fost premiat HD-voice – un nou standard de calitate în transmiterea vocii în format HD. Meritoriu este şi faptul că această tehnologie a fost implementată pentru prima dată în lume anume în R. Moldova. În 2016, „Orange Moldova” a finalizat cu succes procedura de achiziție a companiei „Sun Communications”, ceea ce permite dezvoltarea serviciilor convergente.

2,6 mln. de moldoveni aleg serviciile „Orange”.

ORANGE ȘI SERVICIILE
SALE ÎN CIFRE

„Orange” acoperă 67% din valoarea pieței pe țară. De la începutul activităţii sale în R. Moldova, „Orange” a investit în ţară peste 570 mln $, ceea ce înseamnă peste 7 mlrd de lei. Dacă e să vorbim despre clienţi, numărul lor a crescut pe parcursul acestor ani de aproape două ori, în prezent fiind de 2,6 mln. de oameni. În anul 2008 a fost lansată reţeaua 3G, în baza căreia a devenit disponibil serviciul Internet Acum. Astăzi, potrivit ultimelor date ANRCETI, acest serviciu este folosit de 300 de mii de clienţi, asta însemnând aproape 10% din populaţie, iar dacă e să luăm în considerare numărul gospodăriilor, această cifră se ridică la 27%. În aşa mod, lansarea uneia dintre cele mai avansate reţele din Europa a permis o dezvoltare rapidă a internetului fără fir. „Orange Moldova” este un „poligon” pentru testarea inovațiilor. Prima reţea 4G în grupul „Orange” a fost creată anume în R. Moldova, înscriindu-ne țara în istoria internațională. Astăzi, rețeaua 4G de la „Orange” este una dintre cele mai avansate din Europa, certificată la nivel internațional, care oferă viteză de până la 300 de MBps pentru 3 000 000 de locuitori ai țării. Potrivit rezultatelor măsurărilor Mobile Bachmark Moldova, desfăşurate de compania germană P3 Communications, reţeaua „Orange” a obţinut cel mai bun rezultat privind transmiterea datelor şi telefonia mobilă în comparaţie cu alte reţele din ţară, obținând pentru a doua oară consecutiv certificatul Best in Test.kp5a0229_fmt

ORANGE MOLDOVA ȘI SOCIETATEA

Responsabilitatea socială este o componentă de maximă importanţă a „­Orange Moldova”. Este demnă de remarcat crearea în anul 2009 a Fundaţiei „­Orange”, care îşi asumă proiectele sociale ale companiei, cu o importanţă deosebită în dezvoltarea industriei, dar şi a ţării în ansamblu. Fundaţia „Orange” are un portofoliu de proiecte importante atât în domeniul sănătății, cât și al educației. Printre acestea este „Orange Digital School”, ce presupune atât crearea infrastructurii în instituțiile superioare de învățământ pentru a asigura accesul la internet, cât și oferirea burselor pentru tinerii profesori de informatică din regiunile rurale, și dotarea școlilor din regiuni cu echipamente digitale.

liudmila-climoc-va-pre_fmtJulien Ducarozz, directorul general al Orange Moldova: Avem cea mai avansată rețea 4G în toată Europa. Și vom continua istoria de succes a „Orange Moldova”, ca să fie și mai departe prima alegere pentru locuitorii din Republica Moldova, dezvoltând investiţiile în reţelele 3G şi 4G pentru a asigura calitatea și viteza înalte ale internetului, dar și dezvoltând servicii convergente. Apreciem foarte mult fidelitatea clienților noștri și vom continua să le asigurăm cele mai noi servicii pentru a le oferi o experiență inegalabilă în procesul de digitalizare.

Julien Ducarroz

S-a alăturat companiei „Orange România” în anul 2007, în funcţia de manager strategic cu misiunea de coordonare a muncii în planificarea strategică de dezvoltare a companiei. În mai 2009, a devenit director comercial, fiind responsabil de controlul Departamentului de vânzări, marketing, online şi brand-comunicare.

Deţine cunoştinţe vaste, acumulate pe parcursul a 15 ani de carieră în cadrul „Orange” Group, inclusiv în marketing, noile tehnologii şi implementarea inovaţiilor.

Până să activeze în cadrul „Orange România”, a fost:

• directorul Departamentului de marketing strategic, directorul marketingului mobil în cadrul „Orange Olanda”;

• Value Based Marketing Manager, răspunzător de implementarea sistemului de management eficient în șase ţări din „Orange” Group;

• Business Intelligence Manager, responsabil de business-analiză şi identificarea noilor posibilităţi;

• International Operation Manager.

Este pasionat de inovaţii, în cadrul „Orange România” susţinea mereu iniţiativele locale de start-up, propagând trecerea la noua lume digitală.