Top 100 Branduri 2016. SIKA /Centre comerciale cu materiale de construcţie/

Este un brand cu o poveste de peste 100 de ani. Celebra companie în producerea materialelor și a tehnologiilor industriei chimice de construcție apărea în 1910 în Elveţia, iar în următoarea sută de ani urma să se afirme în lumea întreagă drept un partener de încredere pentru cei dornici să construiască edificii care să răstoarne conceptul despre lume, calitate şi viziuni arhitecturale. În Republica Moldova, Sika a ajuns exact în anul în care a împlinit un secol de existenţă, adică în 2010.

sika_harbin-opera-hous_fmtIstoria brandului

Fondată în Elveția de către inventatorul vizionar pe nume Kaspar Winkler, Sika s-a dezvoltat într-o companie globală de succes, cu o poziție de lider în dezvoltarea și în comercializarea sistemelor și ale produselor pentru sectorul construcțiilor și pentru industria de automobile.

Sika este prezentă pe un număr mare de șantiere de construcții din întreaga lume. Este recunoscută drept un partener care proiectează soluții de calitate înaltă pentru construcție, optime, care minimizează cheltuielile și au o durată lungă de exploatare. Dacă la momentul fondării avea doar doi angajaţi, astăzi Sika AG are peste 17 mii de angajaţi în toată lumea.

Succesul viitor al Sika nu depinde numai de urmărirea strategiei corecte, dar este la fel de mult bazată pe încrederea și devotamentul tuturor angajaților. Dezvoltarea Sika într-un lider la nivel global se bazează pe filozofia antreprenorială a companiei și pe spiritul Sika.

Promovarea brandului

Ca brand, Sika este orientat spre servicii pentru clienți, spre calitate și inovație. E de apreciat legătura puternică dintre companie și clienți, inclusiv constructorii mari și cei cu specializare îngustă. Aici, în R. Moldova, Sika și-a construit un nume atât prin calitatea produselor și a serviciilor, cât și prin atitudinea profesionistă față de clienți și proiectele în care se implică. Abordarea individuală e principiul de bază în relațiile cu clienții, iar efortul vizibil al managementului local de a răsturna tiparele și a schimba viziunile de la cantitate la calitate își aduce roadele sale. Deja și în Moldova se pune miza pe cele mai bune materiale, o fi ele mai scumpe la prima vedere, dar mai durabile și mai eficiente din punct de vedere a costului.

sika_rocket-canary-war_fmtSimboluri definitorii

Brandingul împrumută produselor o identitate distinctă şi le asociază cu un anumit set de valori. Acest fapt a fost recunoscut în istoria timpurie a companiei Sika şi de însuşi fondatorul ei, Kaspar Winkler, care a inventat numele companiei și a proiectat logoul acesteia. Poziția considerabilă dobândită de marca Sika de-a lungul anilor este un tribut adus acestei clarviziuni. Modificat doar puțin de la crearea sa, logoul simbolizează continuitate şi soliditate. Este recunoscut în întreaga lume ca fiind sinonim cu inovația, calitatea și serviciul. Combinația cuvânt / imagine s-a dovedit a fi un instrument valoros în orice colţ al lumii, în timpul expansiunii de decenii a grupului Sika. Atât cuvântul „Sika”, cât și logoul, cu nuanțele sale familiare de roșu și galben, au fost lansate cu succes și sunt ușor de acceptat în toate granițele culturale.

Building Trust,
construind încredere

Sika a integrat cu succes sloganul „Building Trust” în activitățile sale de comunicare, poziționarea brandului putând fi descrisă cam aşa: „Produsele chimice speciale sunt afacerea noastră, iar încrederea este fundamentul succesului nostru”. De mai mult de un secol, Sika s-a concentrat pe calitatea produselor, în timp ce în mod constant a adus industriei de profil un spirit de reinventare. Compania s-a angajat să ofere soluții de încredere, inovatoare, durabile și de lungă durată pentru clienții săi în construcții, precum și în industriile producătoare. Acest fapt reprezintă cu adevărat valoarea și impactul întregii game de competențe de bază Sika: compania este lider de piaţă în ce priveşte aditivii pentru betoane; pardoselile industriale, sistemele de membrane pentru acoperişuri; consolidările cu fibre de carbon; dar şi în ce priveşte mortarele speciale, sistemele și soluțiile pentru lipire, etanșare, amortizare, armare și protecție. Dispusă și capabilă să facă față viitoarelor solicitări ale clienților și ale partenerilor săi, Sika oferă produse inedite, cu valoare adăugată, servicii complete, răspunsuri de experți, traininguri bine fundamentate și soluții personalizate. Deci, oferă un sigiliu de calitate pe care clienții se pot baza.

Despre Sika, poţi vorbi prin sloganele alese atât de inspirat de companie: Săvârșit către excelență; Inspirați de inovație; Construind încredere. Nimic în plus, nimic neadevărat.

5,6 mlrd. de franci elvețieni – valoarea vânzărilor generate în 2015

fotoroom-4957_fmtAurelian Pasecinic, directorul Reprezentanței Sika în Moldova: Sunt medic de profesie, dar Sika a venit peste mine ca o întâmplare fericită. Atât pentru mine, cât şi pentru partenerii mei din Elveţia. În cadrul acestui concern, am obţinut o experienţă fantastică – în afacerile dezvoltate în condiţii de concurenţă sunt implicaţi cei mai puternici oameni, şi e util să înveţi de la ei. Ştiu că trebuie să dezvoltăm economia prin proiecte şi tehnologii performante, dar şi investind în oameni. Asta facem la Sika şi sper ca într-o zi să ne trezim într-o ţară în care valoarea şi calitatea sunt apreciate în orice domeniu.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin