Pastele, uleiul de măsline, oțetul balsamic, condimentele italiene au devenit, astăzi, indispensabile pentru majoritatea dintre noi și nu mai este nevoie să le solicităm rudelor să ni le transmită din Italia, pentru că acestea sunt accesibile la supermarketul din apropiere. Acest fapt se datorează în mare parte companiei Casa Rinaldi, care, începând cu anul 2010, a devenit prezentă în comerțul moldovean cu un portofoliu de peste 800 de produse de calitate superioară, fără gluten și nemaipomenit de gustoase. O confirmă consumatorii.

casa-rinaldi-1ISTORIA BRANDULUI

În anul 1979, Giovanni Magagni, angajat pe atunci în afacerea familiei Rinaldi de prelucrare a deșeurilor de carne în scopul producerii electricității, propune angajatorilor săi un nou concept de business în domeniul alimentar italian, orientat exclusiv pe export. Inițiativa îi este susținută, Giovanni își asumă toate responsabilitățile fondării, dezvoltării afacerii și, astfel, apare pe piață compania Alis SRL, care, șapte ani mai târziu, își conturează imaginea prin brandul Casa Rinaldi, o marcă ce își merită pe deplin astăzi renumele internațional, fiind prezent cu produse alimentare exclusiv italiene în 103 țări ale lumii. Astăzi, în depozitul Casa Rinaldi din Italia, care este foarte mare și modern, sunt permanent peste șase mii de produse, dintre care aproximativ 800 de brand Casa Rinaldi și celelalte de branduri diferite, fiindcă, între timp, Casa Rinaldi a cumpărat alte companii.

SIMBOLURI DEFINITORII

Denumirea și grafica brandului Casa Rinaldi au fost concepute de aceeași persoană, Giovanni Magagni, cu intenția de a combina un nume de familie tipic italian, Rinaldi, cu toate valorile care pot fi incluse în cuvântul Casa – căldură, afecțiune, legătură familială. Rareori se întâmplă ca un logotip să redea exact un obiect real, dar iată că pentru Casa Rinaldi, casa reprezentată în logo aparține proprietății familiei Rinaldi și se referă la reședința situată în Castelnuovo Rangone. În cadrul acesteia este încorporată renumita fabrică de producere a oțetului, aceasta din urmă având mai mult de o sută de ani.

Prin sloganul companiei – „Casa Rinaldi trezește italianul din tine” – , compania are ca scop să transmită spiritul italian sub orice formă și la nivel emoțional – fiecare dintre noi poate să se simtă un pic italian și, inclusiv prin produsele Casa Rinaldi, această senzație se manifestă.

casa-rinaldi-2PROMOVAREA BRANDULUI

Odată ce a fost bine definit conceptul și misiunea afacerii, identitatea vizuală, a început, oarecum de la sine, campania de promovare a produselor. Iar primele detalii care au asigurat memorizarea brandului Casa Rinaldi au fost etichetele lipite pe ambalaje, care se diferențiază pe rafturi prin originalitate. A urmat și promovarea în mass-media, produsele Casa Rinaldi au apărut în diverse ziare internaționale specializate în sectorul alimentar. În cele mai multe cazuri, acestea sunt articole în care respectivele produse au obținut premii la concursuri organizate la diferite expoziții în Germania, China, Rusia, în țări scandinave ș.a.

Cea mai eficientă metodă de promovare, care asigură nu doar recunoașterea produsului, dar și creșterea consumului, a fost considerată din toate timpurile degustarea directă, pentru că propria impresie gustativă nu poate fi comparată cu un slogan sau cu o imagine. Iată de ce Casa Rinaldi organizează cu regularitate degustări la punctele de vânzare, devenind partener în cadrul unor evenimente de interes public sau organizând propriile evenimente, precum cine tematice și master classuri. Această practică este pe larg cunoscută și la Chișinău.

CASA RINALDI ÎN MOLDOVA

În Republica Moldova, Casa Rinaldi este prezentă de peste șase ani, avându-l ca director general pe Franco Sanna, o persoană ce se dedică în totalitate răspândirii calitative a produsului și afirmării sale pe piață. Astfel, în prezent Casa Rinaldi colaborează cu 80 % dintre rețelele de supermarketuri, 50 % dintre restaurante, 80 % dintre hoteluri, iar planurile de viitor ale acestei companii sunt bine determinate și vizează inclusiv România. Cererea pe piața autohtonă este îmbucurătoare, simțindu-se în creștere cultura, interesul și atașamentul față de bucătăria italiană. Cantitatea lunară de sare de mare pe care o vinde Casa Rinaldi este în jur de trei tone, în pachete de 1 kg – două tone de sare fină și o tonă de sare grunjoasă. Cel mai vândut produs Casa Rinaldi pentru anul 2015 a fost cașcavalul Grana Padano.

franco-sannaFranco Sanna, Directorul reprezentanței Casa Rinaldi în Moldova

„Specializarea exclusivă în export a companiei noastre a fost condiţia pe care a stabilit-o Giovanni când a propus acest business familiei fondator – Rinaldi. El a intuit foarte bine strategia de comerţ, pentru că a evitat o piaţă autohtonă suprasaturată şi a oferit produsele companiei celor care le râvneau – oamenii din străinătate. În prezent, Casa Rinaldi deține un portofoliu uluitor și variat, asigurând cu produse țări din toate colțurile lumii.”

Text: Doina Popa