Afacerea pe care a încropit-o, a consolidat-o şi a dezvoltat-o a ajuns la un sfert de secol de existenţă, rezultate, extindere şi performanţe. Nu e nici mult, nici puţin – sunt 25 de ani pe care ARIDON îi împlineşte în 2017, parcurs pe care compania l-a trecut pas cu pas, an cu an, investiţie cu investiţie. După ce a cucerit piaţa locală, i-a venit rândul celei româneşti, apoi, bulgăreşti – asta înseamnă extinderea companiei ARIDON.

Cel mai recent dintre aceşti ani, 2016, a fost calificat de Mircea Butnaru drept unul interesant din punct de vedere economic, dar şi relevant, şi surprinzător pentru grupul de companii ARIDON, care include brandurile Aridon, Colins, LTB, Oodji, Celio, Motivi, Levis, precum şi OVS Kids, din care face parte şi compania Aridon-Tourism. Nu e departe nici LE BURO, agenţie independentă cu care ARIDON colaborează foarte strâns în domeniul publicităţii şi al promovării, fiind condusă de Olga Butnaru, fiica lui Mircea Butnaru.

Surpriza şi satisfacţia a simțit-o mai ales prin „Aridon Moldova”, compania incluzând zece magazine care activează cu acest nume pe teritoriul României şi care vor deveni în curând şi mai multe. Deci, Mircea Butnaru nu are motive să se plângă: afacerea din România merge strună și reprezintă o proporţie de aproape 70 la sută faţă de indicii obţinuţi pe piaţa locală, şi, speră el, în câţiva ani, aceasta va depăşi rezultatele obţinute în Republica Moldova. Nu este departe nici „Aridon Bulgaria”, companie aflată în etapa înregistrării, dar având deja rezervat şi spaţiu pentru primul magazin de acolo, dintre cele trei planificate să activeze în această ţară.

Se va miza pe Levis, brandul cu care ARIDON s-a extins şi pe piaţa românească, una prielnică și cu o putere de cumpărare ridicată, una care nu primeşte marfă ieftină, or pentru ea nu mai este loc pe piaţă. Aşa că ARIDON s-a extins peste Prut cu Levis, tot mai solicitat acolo, un brand mediu-scump spre premium, care merge foarte bine, semn că şi cumpărătorul caută ceva mai select. Stafful central LEVIS îi laudă pe cei de la ARIDON ca fiind compania care gestionează cel mai bine brandul în Europa. Au fost preferaţi moldovenii în faţa românilor şi a bulgarilor să gestioneze brandul respectiv în ţara lor, şi asta vorbeşte despre ceva.

După greutăţile social-economice din 2015, aşteptările la începutul anului 2016 nu luminau prea roz. ARIDON s-a conformat situaţiei, a făcut schimbări în echipe, în sortiment… Apoi s-a întâmplat revelaţia, lucrurile au început să meargă tot mai bine, iar 2016 s-a încheiat cu stocurile goale în multe magazine, astfel că bugetul pentru 2017 a fost suplimentat cu 30 la sută faţă de anul precedent, să nu se mai întâmple… Anul s-a încheiat şi cu o creştere a vânzărilor de 40 la sută faţă de anul precedent. Pentru comparaţie, o creştere de 20 la sută este considerată foarte bună de către Mircea Butnaru. Asta, fără disponibilizări de personal şi optimizări de cheltuieli. Situaţia generală s-a ameliorat, mediul de afaceri s-a însănătoşit, a crescut puterea de vânzare sau de cumpărare – interpretaţi-o cum vreţi, că e acelaşi lucru.

Mircea Butnaru este preocupat în special de problema formării şi a menţinerii echipei în condiţiile gestionării de branduri eterogene în funcție de concept, dar şi de preţuri, orientate spre ținte diferite. Are ca scop să implice tot mai mult personal tânăr cu sufletul şi cu gândul, deschis spre idei inovatoare şi câştigătoare. Vrea să promoveze şi să educe tineri în care să aibă încredere totală, locul său urmând a fi undeva sus, în vârful aisbergului – rolul dirijorului sau al conducătorului. Asta face în ultimii ani, lăsând responsabilitatea pe umerii tinerilor specialişti. Ar fi vrut să stea deoparte, în general, dar nu poate, are încă energie şi își amână plecarea pe un termen nedeterminat, mai ales că mereu apar teme şi situaţii de rezolvat. Acum este preocupat de dezvoltarea vânzărilor online, un aspect căruia la ARIDON i se acordă o atenţie aparte în ultima vreme şi de care se ocupă în special Olga, fiica şi partenera de afaceri a lui Mircea Butnaru.

screen-shot-2017-01-26_fmtFişier

Director general al ARIDON

Data și locul naşterii: 20 ianuarie 1958, Bălţi

Studii: Facultatea de Matematică şi Cibernetică, Usm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Text: Marcel Toma

Foto: Agenţia LE BURO