Alexandr Derbenţev, câștigătorul „Omul Anului 2017” în domeniul Business

Cu experienţă enormă în domeniul medical şi, cu precădere, în cel farmaceutic, Alexandr Derbenţev preferă să aducă argumente de reuşită pentru compania pe care o conduce prin indicatori şi prin rezultate palpabile. Reprezentanţa din Moldova a companiei farmaceutice ungare Gedeon Richter este mândria sa, dar şi rezultatul unei munci asidue.

Prin ce s-a remarcat anul 2017 în activitatea dvs. profesională şi în dezvoltarea reţelei de farmacii Gedeon Richter?

Anul 2017 a fost deosebit pentru noi deoarece, în acest an, reprezentanţa companiei farmaceutice ungare Gedeon Richter a marcat 20 de ani de la fondare. În acest context, doresc să menţionez că Reprezentanţa noastră a fost primul sediu oficial al unui producător farmaceutic străin înfiinţat în Moldova. În toţi aceşti ani, compania noastră a ocupat primul loc în clasamentul producătorilor străini şi locali de medicamente, printre alte peste 900 de companii. Anul 2017 nu a fost o excepţie în acest sens, ponderea noastră pe piaţa farmaceutică cu amănuntul din Moldova a fost de 6,5 % (conform Pharmaceutical Marketing Group).

Cu ce medicamente noi şi importante aţi completat vitrinele în ultimul an?

Compania noastră este un expert în domeniul cardiologiei, sănătăţii femeilor, neurologiei. În 2017, am adus pe piaţă un nou spray original pentru femei, conceput pentru a trata simptomele menopauzei. Printre medicamentele fără prescripţie medicală, compania a introdus o nouă cremă antiinflamatoare Airtal, analgezic Fasconal Pro, Panangin Forte – destinat pacienţilor cu boli de inimă.

Care este principala lecţie de business pe care aţi învăţat-o în acest an?

Astăzi, nu este suficient să prezinţi un produs de calitate pe piaţă. Pentru ca acesta să fie utilizat corect şi cu succes, este necesar să fie demonstrată o experienţă internaţională de succes. În acest scop, practicăm invitarea la conferinţele noastre ştiinţifice a celor mai buni specialişti străini, experţi în patologii relevante, care extind cunoştinţele şi orizonturile specialiştilor noştri locali.

Cât de complexă este misiunea socială a Gedeon Richter, în ce mod se manifestă ea dincolo de prestarea de servicii?

În ultimii ani, Fabrica a furnizat Moldovei un ajutor umanitar medicamentos de peste 15 milioane de lei. De exemplu, în 2010, a fost livrat instituţiilor medicale un medicament antihipertensiv, numit Normodipin, în valoare de peste 1 milion de lei. De asemenea, Gedeon Richter a alocat 200 de mii de lei deschiderii Băncii de Sânge în cadrul Institutului de Cercetare Oncologică. În anul 2013 a fost realizată livrarea preparului Bidop în valoare de peste 1,7 milioane de lei, în timp ce un alt proiect social major a fost implementat în 2016 – furnizare gratuită de 14 mii de ambalaje cu preparatul Normodipin şi 33 de mii de cutii cu preparatul Decaris în valoare totală de 1,6 milioane de lei. În prezent, nu există nici un forum ştiinţific, o conferinţă sau un seminar ştiinţific organizat în Moldova, care să nu beneficieze de sponsorizarea noastră.

Ce vă face mândru de compania pe care o conduceţi?

În ţara noastră, Gedeon Richter este o companie unică. Această unicitate se datorează faptului că printre câteva sute de producători străini de medicamente, numai Gedeon Richter a creat un model vertical integrat pentru circulaţia medicamentelor, unic în republică. Acest lucru a devenit posibil datorită investiţiilor mari ale Companiei în construcţia a două depozite de standard european (la Chişinău şi Bălţi) şi lansarea unei reţele proprii de vânzare cu amănuntul ce numără 45 de farmacii orientate social. Acest sistem exclude apariţia unor costuri suplimentare în furnizarea de medicamente şi creşterea preţurilor la comerţul cu amănuntul în farmacie.

Ce obiective aţi setat pentru reţeaua de farmacii Gedeon Richter în viitorul apropiat?

Precum spuneam, farmaciile Gedeon Richter sunt sociale, iar aceasta înseamnă că medicamentele sunt disponibile pentru toate segmentele populaţiei, iar pentru pacienţii care cumpără preparate Gedeon Richter, sunt oferite reduceri la medicamente. De asemenea, deţinerea unei reţele de farmacii sociale înseamnă a oferi accesibilitate geografică. Planificăm extinderea reţelei de farmacii Gedeon Richter în zonele rurale, unde accesul persoanelor la medicamente este limitat astăzi. Numai în ultimele două luni am deschis farmacii în trei sate din R. Moldova.

_f3a7926page_88_fmtFişier

Director GEDEON RICHTER S. A., Reprezentanţa în Moldova

Data naşterii: 8 ianuarie 1964

Studii: Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „N. Testemiţanu”, 1980-1986, specialitatea medicină generală, doctor în ştiinţe medicale, conferenţiar universitar; Academia de Studii Economice din Moldova, 1999-2002, specialitatea management; Newport International University (Wyoming, USA) 2007-2009, MBA, specialitatea management general

 

 

Text: Doina Popa

Foto: Natalia Mitereva

Abonează-te la articolele

Vip Magazin