Primul lucru pe care încerc să îl fac după venirea întro țară nouă este perceperea realității sale: piața, consumatorul, echipa, specificul. Astfel am abordat și venirea mea în echipa „Orange Moldova”. Încă mai am de muncit până a spune că îmi sunt cunoscute 100 % toate aceste detalii.

>>> Îndrăznesc să acord încredere maximă oamenilor din echipa mea, pornind de la atitudinea lor sau de la o reușită. Îmi asum riscurile. Ascensiunea mea în cadrul „Orange Group” a fost posibilă și datorită celor care mi-au oferit, la rândul lor, nota de încredere. Am avansat destul de rapid pe treptele carierei, primind funcții la care pretindeau oameni cu un palmares mult mai larg și fiecare dintre cei care au făcut alegerea în favoarea mea m-a inspirat și m-a motivat.

>>> Apreciez enorm valoarea echipei și a fiecărui membru în parte. Pentru mine, nu există șefi mari și mici. Toți managerii și directorii sunt egali. În general, sunt adeptul organizării orizontale a muncii, când oamenii au mai multă responsabilitate și ierarhia nu este atât de strictă. Întâi de toate, aplic un management transparent, care se manifestă în schimbul de informație necesară și utilă cu toți colegii și subordonații. Trebuie să împarți informația nu doar cu șeful sau cu directorul general, dar cu toți colegii. Astfel, împreună, îndeplinim însărcinările și soluționăm problemele apărute pe parcurs.

>>> Cred cu sinceritate în faptul că fără echipă nu poți obține rezultate excelente. Un moment important pe care trebuie să-l perceapă echipa este că un rezultat bun în vremuri grele este mai valoros decât unul minunat în vremuri bune. Să pierzi 15 % din piață în timp ce alții pierd 30 % este mai valoros decât să înregistrezi o creștere de 10 % în perioada în care cresc toți.

>>> Nu știu dacă am inspirat prin cuvinte echipa mea din România atunci când, din cauza crizei, peste noapte am pierdut 20 % din venituri, dar sunt sigur că i-am inspirat prin exemplul propriu. De aceea, adaug încă un principiu de management în listă – condu oamenii motivându-i prin propriul exemplu.

>>> Un manager deschis, receptiv la idei noi – anume așa tind să fiu. Pentru mine, este important ca vorbele să corespundă faptelor. Sunt foarte ambițios și echipa noastră îmi cunoaște abordarea, eu setez mereu scopuri foarte înalte, asemenea scopuri care, chiar și fiind pe jumătate îndeplinite, vor însemna un rezultat foarte bun.

>>> Un principiu important pe care îl urmez este progresul continuu. Să faci astăzi mai bine decât ieri. Fie și cu pași mici, dar să mergi înainte. După mine, anume acesta este criteriul succcesului. Și el te ajută să setezi corect țelurile și să implementezi o evoluție continuă.

>>> Până a ajunge în Moldova, în fiecare dintre cele șase țări în care am activat, am găsit ceva interesant, am împrumutat ceva. De exemplu, germanii m-au învățat să fiu direct, util afacerii și cu adevărat bun în comerț. De la britanici am învățat diplomația… cum să exprimi totul nespunând de fapt nimic. În România am conștientizat importanța familiei. Sunt sigur că voi învăța multe lucruri și în Moldova.

Anul 2016 a fost cel al schimbării manageriale pentru Orange Moldova, compania făcând cunoștință cu noul director general – Julien Ducarroz, un manager din generaţia NEXT, cu o experiență de 15 ani în cadrul Grupului Orange, cu viziune modernă și revoluționară, strateg și orientat spre evoluție dinamică. Venind cu un nou suflu pe piața TELCO din Republica Moldova, Julien a reușit în scurt timp să crească performanța companiei. Are toate abilitățile pentru a lansa servicii convergente în Moldova, este pasionat de inovaţii, susţine mereu iniţiativele locale de start-up, propagând trecerea la o nouă lume digitală.

Fişier

Directorul general al „Orange Moldova”, manager din generaţia Next, cu experienţă de 15 ani în cadrul Orange Group

Studii: Universitatea Politehnică din Zürich, Germania

Text: Doina Popa

Foto: arhiva „Orange Moldova”