În doar 13 ani, StarNet a devenit unul dintre cele mai valoroase și recunoscute branduri din Republica Moldova, apreciat de experții din domeniu, precum și de clienți, datorită angajamentului ferm față de dezvoltarea tehnologiilor informaționale în țara noastră și asigurarea unui viitor prosper, dar și datorită respectului său față de valorile esențiale în afaceri, precum integritate și calitate. StarNet este primul operator autohton de comunicații electronice care a adus viteze de peste 100 Mbps în casele oamenilor.

www-promotime-md-9926__fmtISTORIA BRANDULUI

Despre StarNet se poate spune cu toată certitudinea că este un brand autohton, o investiţie sută la sută locală, care a crescut an de an şi a ajuns să fie o companie reprezentativă pentru țara noastră, care își asumă, pe lângă prestarea serviciilor, misiuni educaționale și sociale. Ideea de business a apărut pe vremea studenţiei directorului general al companiei, Alexandru Machedon, care a participat pe atunci la un concurs internaţional cu un proiect de conectare la internet a câtorva licee din Chișinău. Denumirea brandului şi simbolul acestuia, în formă de stea, îşi trag originile din planul măreţ al tânărului. Şi asta pentru că liceele incluse în proiect erau amplasate geografic în formă de stea. În 2003 a fost fondată juridic compania „StarNet”, care, în prezent, numără peste 600 de angajaţi, repartizaţi pe întreg teritoriul ţării, StarNet fiind, în mare parte, asociat cu sintagma „prestarea serviciilor impecabile de internet pe teritoriul Republicii Moldova”.

SIMBOLURI DEFINITORII ȘI PROMOVAREacademy-3-of-131_fmt

Steaua a rămas până astăzi „talismanul” companiei, regăsindu-se în logotipul StarNet și însemnând, în același timp, tendința de a fi mereu la înălțime și în evoluție, or nu ai cum să privești o stea decât îndreptându-ți privirea în sus. Sloganul companiei – „Noi schimbăm viitorul” – este expresia motivației de a merge înainte și de a crea proiecte cu impact pe termen lung. StarNet are viziunea, pasiunea și talentul de a fi primul în ceea ce privește tehnologia, pentru a crea o viață confortabilă și plăcută în fiecare casă și pentru fiecare om.

Atât logotipul, cât și sloganul sunt utilizate activ în campaniile de promovare ale companiei, ce se manifestă prin broșuri, oferte avantajoase, canale ATL, BTL și, desigur, prin serviciile prestate. Bugetul de marketing actual al StarNet este de 100 000 de euro pe an.

Cele mai bune metode de promovare s-au dovedit a fi recomandările venite din partea clienților mulțumiți de calitatea și rapiditatea serviciilor primite, implicarea socială, tehnologia inovatoare adusă pe piață comunicațiilor electronice din Republica Moldova și proiectele întemeiate de-a lungul dezvoltării concernului StarNet. Rezultatele de pe urma acestora, ulterior, au fost făcute cunoscute și celorlalți, prin intermediul publicității la TV, OOH (out-of-home), la radio, pe platformele online (portaluri de știri), în reviste; prin intermediul expozițiilor, al rețelelor de socializare ș.a.

academy-1-of-131_fmtPROIECTE

StarNet dezvoltă numeroase proiecte cu caracter inovator și educativ, printre care „Noi apreciem inteligența”, „Un calculator pentru fiecare elev”, Programul Național de Robotică în Educație, StarART, „Antreprenoriat Inovativ pentru Angajare Durabilă”, „Rețea rurală de creștere a capacităților în tehnologia informației”, EU Code Week, Start-up Camp, SI Camp, Concursul „Sisteme Microelectronice”, Hard & Soft, RockIT Academy, StarNet Esport, rețeaua metropolitană Wi-Fi StarNet, susținerea sportivilor și a asociațiilor de profil, prima școală privată și gratuită IT din țara noastră – Academy Plus Moldova.

Totodată, StarNet este un partener activ și deschis proiectelor cu un impact social, dezvoltând și parteneriatul public-privat. În prezent, compania continuă să dezvolte activ societatea informațională din Republica Moldova și să ridice nivelul de conștientizare și sensibilizare a opiniei publice cu privire la posibilitățile oferite de utilizarea tehnologiilor și a inovațiilor, în sectoare economice și sociale, prin implementarea și susținerea proiectelor, prin implementarea tehnologiilor de ultimă generație care vor revoluționa educația, comunitatea și mediul ambiant.

40 mln de euro, aceasta este valoarea concernului StarNet.

2f3a4149-2_fmtAlexandru Machedon, directorul concernului „StarNet”: StarNet este un brand „fabricat în Moldova”, o investiţie sută la sută locală, care s-a născut pe 7 august 2003 la iniţiativa câtorva prieteni entuziaşti care au vrut să aducă o schimbare în R. Moldova prin facilitarea accesului la tehnologii şi soluţii de comunicare de ultimă generaţie. În 2014, ­StarNet a devenit un concern format din zece companii cu diverse tipuri de activitate.