Probabil un asemenea titlu de articol nu l-ai fi așteptat de la un nutriționist.

Eu însă te voi liniști și asigura că e un aspect cât se poate de apropiat stilului armonios de viață.

Nutriția nu poate fi echilibrată dacă nu se va ține cont de doza de mișcare, odihnă (recuperarea post-efort, somn, pauzele de relaxare) și distracție. Acele mici plăceri ce vin să ne bucure viața sunt atât de necesare, încât uneori neglijate duc către instabilitate emoțională, ulterior dezechilibre (mentale sau fizice).

Optez pentru beneficiile minunate ale distracției!

Atunci când ne simțim bine, suntem entuziasmați, vii, colorați, plini de energie. Adevărate modele pentru noi sunt copiii: lipsiți de tot felul de inhibiții, strălucesc și râd fără grijă. Ar trebui să le luăm exemplu: la un film, la dansuri, poate dăm o petrecere în pijamale sau la o întrecere cu bicicletele?

De multe ori ajung să înțeleg că oamenii ce vin la mine își încarcă umerii cu poveri, fără a-și oferi posibilitatea de relaxare în activități plăcute. De la o astfel de viață, mâncarea poate deveni unica sursă  de alinare și nu e corect să se pună toate plăcerile pe umerii ei, totuși este hrană.

5 afirmații pe care ai putea să le confirmi pentru tine pentru a te ajuta:

  1. Îmi dau seama că distracția este o necesitate.
  2. Îmi place să las la o parte inhibițiile și să dau voie copilului din mine să-și trăiască bucuria.
  3. Sunt responsabil (ă) pentru satisfacerea propriilor mele nevoi: nevoia de distracții.
  4. Să mă îngrijesc de aspirațiile și dorințele mele sunt lucruri frumoase pe care le pot face pentru mine.
  5. Mă simt bine și merit să-mi fac timp liber pentru plăceri și activități lipsite de griji.

Cred în legătura directă a stării de bine (venită din pauzele de respiro de distracții) cu prosperitatea în activitățile pe care le dezvoltăm.

Cunoscând la viața mea exemple de oameni ce-și transformă sursele de distracții în surse de venit, am convingerea că acești oameni devin nu doar faimoși, ci și adevărate modele de urmat. Se bucură de o sănătate perfectă, de clipe de fericire deplină, de prietenii minunate. Oamenii îi adoră și îi urmăresc ca pe niște exemple bune.

Cum e la tine?

Lupți cu mâncatul emoțional atunci când te simți plictisit de greutățile vieții?

Poate stai nemâncat atunci când nu vezi vreun rost în ceea ce faci?

Altădată, când te prinzi că mănânci brioșe sau covrigi crocanți, întreabă-te: mie de fapt ce-mi lipsește?

Și dacă gândurile te duc către un masaj cu ulei aromat sau poate la karaoke cu prietenii, atunci să știi că te lipsești de simple plăceri ale vieții. Aruncă covrigul porumbeilor și sună-ți maseusa sau prietenii!

  • Nu mai pune presiune în munca ta. Clienții, colegii sau subalternii tăi nu se vor simți bine dacă vor vedea un robot sau un om nemulțumit. Gândește-te cui i-ar plăcea să vadă oameni obosiți și deprimați sau care se plâng de milă?
  • Așa cum ai grijă să-ți programezi întâlnirile, sarcinile de muncă, la fel programează-ți distracțiile.

O recomandare:

Înregistrează-ți distracțiile în agendă!

Mulți oameni subestimează beneficiile terapeutice ale activităților de recreație.  Studiile arată, totuși că atunci când dezvoltăm o relație iubitoare și sănătoasă cu noi înșine, nivelul endorfinei (hormonul fericirii) e în permanentă creștere, iar cortizolul (hormonul de stres) e relativ scăzut, astfel încât nu ar trebui să ne fie frică de îngrășare (sinteza insulinei – hormonul creșterii în greutate).

Îmi plac oamenii ce știu să se distreze la fel de bine precum și lucrează – aceștia stau departe de tot felul de înfometări…

 

Text: Victoria Ursu