SES – liderul global al pieţei comunicațiilor prin satelit, tot mai prezent pe piața din Moldova

Compania SES este liderul global al pieţei operatorilor de sateliţi, având o istorie a activităţii în spaţiu de 30 de ani, o flotă de peste 50 de sateliți geostaționari și o reţea de teleporturi și birouri în întreaga lume. SES oferă soluţii de comunicaţii solide și sigure pentru radiodifuzori, companii de telecomunicaţii, companii private și agenţii guvernamentale din toată lumea, îmbunătăţind viaţa a miliarde de oameni. Pe piața de televiziune a Republicii Moldova, SES este prezent pentru a ajuta canalele TV locale să ajungă în casele telespectatorilor lor, la cea mai bună calitate a sunetului și a imaginii, indiferent de zona în care se află aceștia. Alte detalii despre activitatea companiei veți afla de la Mihai Ursoi, manager general al SES Astra în România, Bulgaria, Moldova.

Ce reprezintă telecomunicațiile prin satelit?

Ele reprezintă cea mai avansată modalitate de comunicații la nivel mondial. În industria distribuției de conținut, a transmisiunilor TV, satelitul este cel mai eficient mijloc, un instrument extrem de puternic, dat fiind că oferă posibilitatea de a acoperi suprafețe întinse, chiar întregi regiuni, dintr-un singur punct. Acoperirea este distribuită uniform în întreaga regiune, iar costurile sunt incomparabil mai bune decât cele oferite de oricare altă infrastructură.

Care sunt avantajele și dezavantajele televiziunii prin satelit?

Recepția canalelor de televiziune prin satelit are mai multe avantaje, majoritatea dintre ele țin, într-un fel sau altul, de experiența superioară pe care o oferă imaginea. Cu ajutorul unei antene de satelit, din orice punct al țării, indiferent că este în oraș, în mediul rural sau într-o casă de vacanță undeva izolat, reușești să vezi o mare diversitate de canale de televiziune. Și aici putem menționa și canalele High Definition. Tranziția de la SD către HD este similară cu introducerea, la scară largă, a televizorului color. Tehnologia HD a crescut și s-a dezvoltat în ultimii ani și nu mai este „o tehnologie cool”, ci mai degrabă o tehnologie de masă. Consumatorul este interesat de tehnologia HD pentru claritatea imaginii, mai exact, pentru multitudinea detaliilor care devin vizibile – comparativ cu SD-ul, și pentru sunetul de neegalat.

Prin ce credeți că veți atrage clienții moldoveni? Ce posturi TV noi veți aduce pentru public?

Conform studiului de piață pe care l-am făcut anul trecut, cetățenii moldoveni sunt consumatori avizi de televiziune, jumătate dintre participanții la studiu (48 %) se uită la televizor timp de două-trei ore pe zi, iar 31 % se uită în weekend între patru și șase ore. Există două modalități prin care se pot recepționa servicii de televiziune prin satelit, una în care acestea sunt oferite de o companie sau de o platformă DTH (televiziune prin satelit), iar consumatorul trebuie să plătească un abonament lunar pentru a beneficia de oferta de programe TV – dar acest lucru nu este momentan disponibil în Republica Moldova. Cea de-a doua modalitate este instalarea, în regie proprie, a unui sistem de recepție prin satelit constând în antenă de satelit și decodor cu ajutorul cărora să vizioneze canalele libere la retransmisie (free-to-air / FTA), iar în acest caz telespectatorul nu plătește un abonament sau o taxă lunară. Canalele FTA acoperă o mare diversitate de genuri. O poziție orbitală foarte interesantă pentru Republica Moldova este ASTRA 4.8 Est. Sunt peste 150 de canale radio și TV care pot fi recepționate fără taxă lunară, dintre care două canale HD. Cele mai multe canale disponibile sunt rusești și ucrainene – 91.

Cum abordați potențialii concurenți?

SES este liderul global în comuni­cațiile prin satelit, însă noi privim această poziție ca pe o responsabilitate și continuăm să extindem numărul serviciilor oferite clienților, și să îmbunătățim progresul tehnologic. În plus, SES are o abordare unică a parteneriatelor printre furnizorii de servicii de comunicații prin satelit, respectiv, SES nu vinde doar capacitate prin satelit, ci servicii integrate. Noi suntem alături de clienții noștri pe întreg parcursul contractului, inclusiv prin suport de marketing și PR personalizat, susținut atât financiar, cât și prin asistența specialiștilor noștri în domeniu. Acesta este elementul care ne diferențiază major față de concurență. De asemenea, încercăm sa ajutăm clienții direcți (canale de televiziune, operatori de televiziune prin satelit) să-și crească audiența, iar aceasta duce la creșterea veniturilor pentru toate părțile implicate.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin