TELECOMUNICAŢII ŞI IT
Servicii de telefonie MOBILĂ și internet
Compania a fost fondată în octombrie 1998, sub marca VOXTEL, iar în rezultatul rebranding-ului din 25 aprilie 2007, a devenit Orange Moldova. Astăzi Orange este operatorul mobil Nr1 din Moldova care oferă servicii voce și date mobile, Internet prin Fibră și servicii TV interactiv, toate sub același brand. În prezent, peste 2 milioane de clienți activi sunt conectați la rețeaua și serviciile companiei, în care activează o echipă de peste 1450 de angajați. Orange Moldova deține cea mai extinsă rețea 5G, cea mai performantă rețea 4G, dar și 2 premiere mondiale: HD Voice și HD Voice International.
Peste 2 milioane de clienţi
Reţeaua viitorului
În 2024 Orange Moldova a avut mai multe realizări importante și de impact pentru companie, clienți și parteneri. Fiind operator important de conectivitate, compania se poate mândri că a lansat rețeaua 5G în 6 localități din țară și are cea mai extinsă rețea 5G. La fel, a adus Fibra Orange mai aproape de încă 100 mii de familii din Moldova. Orange este și în continuare cel mai apreciat brand telecom din țară, care reușește să inoveze și să aducă clienților servicii și produse care le fac viața mai simplă și mai ușoară.
Printre cele mai remarcabile proiecte se regăsesc:
• Orange Diaspora – lansarea celui mai inovator proiect de digitalizare, care permite cetățenilor noștri din diasporă să cumpere un număr nou cu eSIM, direct din aplicația My Orange, chiar și de peste hotare, să-l reîncarce doar când au nevoie, iar când revin acasă, în Moldova, să aibă același număr, de parcă nici nu au plecat.
• Lansarea noii semnături de brand „Orange e aici”, care îi aduce mai aproape de clienți, în serviciul cărora sunt mereu aici.
• Servicii de Televiziune Interactivă pentru toți clienții care se conectează la Fibră și Televiziune de la Orange. Acum clienții au acces la arhiva TV și mai multe funcții interactive pentru 50 canale.
• Biletul electronic, proiect lansat la începutul anului, care oferă posibilitatea de a achita biletul pentru călătorie în transportul public din Chișinău și Bălți, din aplicația My Orange, fără cash și fără grija de a-l pierde.
• Plantarea cu ajutorul clienților Orange, care și-au achitat facturile online prin My Orange, a unei păduri, pe o suprafață de 45 hectare, în Cimișlia. La acțiune au participat peste 1000 de angajați Orange, care au plantat o cifră record de 216000 de puieți.
• Deschiderea primului magazin sustenabil, creat din materiale certificate ecologic.
• Incluziunea socială și digitală a peste 80 000 de persoane din toată țara, prin intermediul proiectelor sociale ale Fundației Orange Moldova și Orange Digital Center. Crearea de infrastructură digitală în școli, oferte sociale pentru vârstnici și familii vulnerabile, educație digitală pentru copii, studenți, tineri și femei, educație antreprenorială pentru persoane de toate vârstele, securitate online pentru profesori și părinți.
• Susținerea sportivilor de performanță de la Centrul Sportiv de Pregătire a Loturilor Naționale în calea spre victorie la Jocurile Olimpice de la Paris 2024.
Pentru afaceri a fost lansat Orange Document Management, un serviciu digital care permite clienților B2B să-și organizeze mai eficient activitatea – acum angajații pot crea și semna cereri de concediu și foi de parcurs online, chiar și cu telefonul, oriunde s-ar afla.
Bilanţul unui an de top
Într-un mediu extrem de competitiv, grija față de clienți face diferența. Orange oferă clienților cea mai bună rețea, fapt reconfirmat pentru al 12-lea an consecutiv de experții de la Commsquare.
A fost un an în care compania a continuat să valorifice prin proiecte concrete principiile ESG, ceea ce în context de mediu înseamnă că are grijă să fie luate decizii responsabile pentru a minimiza impactul asupra planetei. A fost eficientizat consumul de energie prin proiectele de rețea, a crescut rata de electrificare a parcului auto până la 8%, au fost inițiate lucrările de construcție a propriei ferme solare, s-au colectat un număr record de telefoane uzate, pentru reciclare, dar și s-a promovat și comercializat smartphone-uri recondiționate, educând societatea pentru un comportament mai responsabil față de natură și resursele naturale. Aici pot fi incluse și toate proiectele de digitalizare, inclusiv informarea clienților despre avantajele achitării online a facturilor, proces în care aplicația My Orange devine tot mai utilă și comodă în utilizare.
S-a pus un mare accent pe securitatea IT în acest an, atât în instruirile gratuite pentru tinerii din școli, cât și în colaborarea cu afacerile din Moldova. Orange vine cu soluții și produse avansate care ajută clienții business să prevină și să facă față chiar și celor mai severe atacuri cibernetice.
Creativitate şi promovare
Campania cu cea mai mare rezonanță în 2024 a fost cea de susținere a schimbării semnăturii de brand – „Orange e aici”. Compania a avut și susținerea deplină a prietenilor săi, legendara trupă Zdob și Zdub, protagoniști în spotul video de brand. Spotul are la bază conceptul elaborat de Orange Group pentru toate cele 26 de țări membre, iar sarcina a fost să găsească ceea ce ne reprezintă pe noi ca țară, ce definește brandul Orange în Moldova și să fie diferiți.
Olga Surugiu
CEO Orange Moldova
„Anul 2025 va fi la fel de ancorat în proiecte sociale și o mai mare atenție oferită comunității, în special prin activitățile Fundației Orange Moldova și activitățile de instruire ale Orange Digital Center. Vom continua să investim activ în rețeaua mobilă și fixă. Experiența clienților va continua să fie o prioritate majoră, cu accent pe tot ceea ce contează pentru client. Digitalizarea rămâne o prioritate și în 2025 – mai multe proiecte importante urmează.”
Date de contact:
Tel.: 022 975 010
Mun. Chișinău,
str. Alba Iulia 75
Lasă un răspuns