„Proști, dar mulți”, spunea domnitorul Lăpușneanu când mulțimea hulpavă de circ și pâine cerea capul boierului Moțoc. Afirmația Măriei Sale se pliază perfect pe ceea ce înseamnă azi Social Media. Lipsa de limite sau necuprinsul Internetului oferă spațiu pentru exprimare atât savanților de la NASA, cât și oamenilor care cred că trăim pe o planetă susținută de patru broaște țestoase.
Tatăl meu spunea că dacă îi oferi unui bucătar un cuțit, el va pregăti o cină bună. Ai grijă, însă, să nu întinzi cuţitul unui criminal. Nu mai spun ce va urma.
Aș fi o fățarnică dacă voi spune că rețelele de socializare sunt lucrul forțelor malefice. Deloc. Într-o eră când avantajele lor sunt fără-număr, fără-număr, iar accesul către ele îl are oricine, soarta revistelor devine una și mai interesantă. Și explic de ce.
Pentru început, costă. Da, peste tot în lumea aceasta civilizată, aparițiile în reviste costă. Și nu e un preț mic. Deci, nu oricine își permite să achite o sumă pentru prezența într-o asemenea tipăritură. Automat, personajele se asociază cu cei mai buni, cu o elită aproape inaccesibilă. Or, acest joc de psihologie nu are cum să nu influențeze mai ales asupra brandului personal. Apoi, pentru oamenii de afaceri, persoane publice sau vedete, proiectele speciale și nu doar sunt un indicator de performanță al activității lor.
Revistele au ajuns să fie inaccesibile, un produs dorit, vrut și chiar un succes. De clasa lux. Să ne înțelegem, nu oricine care are buzunarul cu parai e un potențial erou al paginilor. Să nu uităm și valoarea acestuia, povestea de succes, lecțiile de viață, integritatea, moralitatea și etica.
Cât despre noi, suntem revista care oferă teren de exprimare și Lui Dumnezeu, și oponentului său. Pentru că așa arată echidistanța, să asculți ambele părți. Nu v-ar fi interesant un interviu cu un personaj controversat? Să-i pătrundeți în minte, să-l descoperiți și să fiți curioși cum gândește acesta, ce vrea și cum acționează?
Dar, așa cum suntem un popor neiubitor de cărți, vorba lui Cantemir, avem ce avem: circuri ieftine lansate de dragul imaginii și al popularității, cu riscul de a răni, distruge, umili fără un dram de documentare sau o săpare mai adâncă.
Caravana trece, câinii latră. Noi muncim mai departe. Facem ce facem bine de 17 ani, adunăm tot ce înseamnă numărul unu în țară și le așternem pe paginile revistei.
La mulţi ani, colegi! La mulţi ani, dragi clienţi şi prieteni! La mulţi ani, VIP magazin!
| Iuliana Mămăligă – Editor Coordonator
Lasă un răspuns