Camelia Ardelean: AVON este un mod de viață

De 20 de ani este director de vânzări în compania Avon, iar de aproape trei ani este Country Manager Avon Moldova. Camelia Ardelean locuiește în Baia Mare, România, și de la o vreme tot mai des o găsești la Chișinău. Gestionează o echipă cu zeci de oameni, se integrează ușor în discuție și este mereu neobosită să exploreze lumea și să aducă un nou suflu.

Interviu de Zina Bivol / Foto: Arhiva Personală

Camelia, ce te aduce la Chișinău?

Îmi place foarte mult ceea ce fac și îmi plac moldovenii și valorile lor, cultura bucuriei pe care o emană, îmi place deopotrivă partea de strategie pe care rolul meu o îndeplinește, cât și partea de interacțiune umană, de multitudinea și diversitatea evenimentelor pe care am șansa să le trăiesc alături de această echipă mică, plină de căldură și dorința de implicare.

Care sunt principalele valori ale companiei Avon și cum se reflectă acestea în produsele și serviciile oferite de tine?

Modestie, integritate, inovație, ancorate în comunitatea locală și în nevoile femeilor de pretutindeni, responsabilitate socială, toate se regăsesc în acțiunile pe care noi le întreprindem atât în modul în care sunt promovate produsele noastre campanie de campanie, cât și în respectul pentru resursele planetei pe care încercăm să nu le risipim și să fim atenți la mediul înconjurător.

Cum gestionezi echilibrul între inovație și tradiție în cadrul Avon, pentru a rămâne relevanți pe piață?

Tradiția ne amintește de unde venim și cum am pornit la drum: din ușă în ușă, cu produse în care e important să crezi, iar inovația ne face să găsim noi modalități de a reinventa această conexiune umană (vezi online-ul), dar și de a găsi noi ingrediente și a patenta noi produse care să se potrivească femeii active a acestui deceniu. Cu gândul la această consumatoare mereu în mișcare, mereu conectată la tendințe și din ce în ce mai exigentă, am adus inovații de top în portofoliul nostru: de la produse de machiaj care oferă atât culoare, cât și îngrijire cu ingrediente de top, cum este rujul Hydramatic, primul din lumea frumuseții produs cu un nucleu de acid hialuronic care are grijă ca buzele noastre să arate și să se simtă bine, până la inovația lunii mai – crema pro-aging Anew Power, formulată cu tehnologia Protinol, premiată la nivel global.

Îmi amintesc de produsele Avon de pe vremea când eram elevă. Cum a evoluat compania de-a lungul anilor pentru a se adapta la schimbările din industria frumuseții?

Așa cum spuneam, suntem atenți la ingredientele pe care le folosim în momentul în care lansăm produse noi, adaptăm rețete nevoilor pieței care da, au evoluat și s-au rafinat în lumina anilor, dar vreau să cred că mereu va rămâne important raportul calitate-preț pentru clientele care ne-au îndrăgit chiar de când erau mici și au crescut cu Avon. Pentru ele depunem toate eforturile pentru a oferi o calitate la cele mai înalte standarde, dar la cel mai prietenos preț. Echipele noastre R&D realizează frecvent studii comparative care pun față în față produsele noastre cu produse ale unor branduri de lux, iar consumatoarele le testează fără sa vadă brandurile cărora produsele respective le aparțin. În momentul în care sunt testate în acest fel, produse precum serul Anew Power, fondul de ten Power Stay sau Apa de parfum Far Away Beyond the Moon sunt preferate de consumatoare în locul produselor competitoare premium. Aceste rezultate vorbesc de la sine despre puterea calității și ne îndeamnă pe fiecare dintre noi la un plus de atenție pentru modul în care facem cumpărături: să prioritizăm mai mult calitatea, ingredientele și rezultatele pe care le vedem pe propria piele, și mai puțin promisiunea din spatele unui preț de lux.

Care sunt principalele provocări pe care le întâmpini personal în această companie?

Pentru mine Avon este un mod de viață în care importantă este dedicarea mea atât pentru familie, cât și pentru munca pe care o desfășor cu pasiune zi de zi. Am învățat că orice provocare care vine spre mine este o oportunitate și atunci mult mai ușor găsesc soluții. Cu toate acestea, având un business foarte complex, apar și lecții de învățat, iar una din ele este lecția răbdării. Pentru că sunt un om căruia îi place lucrul bine făcut și performanța. Cu tot contextul actual din piață, rezultatele nu mai vin așa de ușor precum eram obișnuită.

Cum acceptăm schimbarea accentelor din viața noastră?

Am învățat că este important timpul pe care îl aloc fiecărei acțiuni, fiecărui proiect, însă e nevoie să mă bucur de fiecare etapă. O altă lecție pe care am învățat-o este că lucrăm cu oamenii din toate segmentele, fie de vârste diferite sau alte domenii și că unii din ei au și alte job-uri sau o familie de care să se ocupe, iar noi avem nevoie să le înțelegem mai întâi de toate provocările cu care vin alături de noi. Este important să respectăm nevoile de comunicare ale fiecăruia, ce îi motivează, ce le aduce bucurie să lucreze împreună cu noi, astfel încât pe de-o parte să le putem valorifica abilitățile pe care le au, dar și să-i antrenăm să participe și să se implice în creșterea și dezvoltarea comunității noastre de femei puternice și cu dorință de dezvoltare.

Faci mereu naveta Chișinău-București. Unde te simți mai apreciată și mai aşteptată?

Mai mult fac naveta Chișinău-Baia Mare. Eu locuiesc în Baia Mare, acolo unde harta se agață în cui, cum îi spunem noi. Dar sunt peste tot unde au loc întâlnirile despre compania Avon. Dar acasă, tot acasă rămâne! Locul unde nici munca, nici iubirea nu se sfârșesc vreodată, acolo unde mă încarc și-mi iau mereu doza de energie de la soțul meu care ma întelege, mă susține și este alături de mine de mai bine de 20 de ani și cei doi băieți ai noștri. Însă și aici, în Moldova, când vin mă simt tot ca și acasă. Ajung aici cel puțin o dată în fiecare lună și-mi iau porția de emoție și căldură de la echipa mea de vânzări, dar și de la colegii mei de la birou.

Ești mamă de băieți, cum înțeleg ei această industrie a frumuseții?

Da, am doi băieți frumoși și independenți, cel mare are 17 ani și cel mic tocmai ce a împlinit 14 ani. Practic, eu lucrând cu Avon de 20 ani, am crescut aici împreună cu ei. În această perioadă am încercat să le explic că frumusețea este un mix între minte, corp și suflet. Nu poți avea una fără cealaltă si că frumusețea vine și din felul în care gândești. Au mai învățat să fie atenți cu ei înșiși la aspectul fizic, dar și să admire fetele cochete și îngrijite pentru că, pe undeva, li s-a imprimat în subconștient, cred, că o femeie care are grijă de ea poate avea grijă și de cei dragi.

Ești super activă, ai nevoie de pauze de meditație și unde le găsești?

Călătoriile sunt una din pasiunile mele, deoarece mi-am dat seama că este o modalitate prin care putem să fim împreună și ne face plăcere să descoperim locuri și culturi diferite, să ne conectăm cu natura, dar să fim și noi conectați ca și familie. Acumulez energie și de la întâlnirile, aproape în fiecare lună, cu cei foarte mulți fini pe care îi avem. Suntem ca și o familie extinsă și ne bucurăm unii de alții. Găsesc liniște în ieșirile la cabană în weekendurile în care mai sunt pe acasă, în cafeaua de dimineață pe care îmi place să o savurez cu soțul meu sau cu o prietenă chiar și la telefon. 

Într-o eră a tehnologiei, mai este credibilă revista Avon? Simți perioada asta mai dificilă sau dimpotrivă?

Broșura Avon este în continuare o invitație la culoare, la socializare, la o discuție cu cea mai bună prietenă. Personalizarea este în continuare una dintre tendințele cele mai căutate de consumatoarele noastre, iar experiența de shopping Avon răspunde atât de bine acestei nevoi de conectare, de consiliere personalizată și perfect adaptată nevoilor tale! Cred că mereu o pagină parfumată și o discuție cu o prietenă își vor găsi loc în ziua noastră! Nu simt că este o perioadă mai dificilă, dimpotrivă găsim oportunități mari pe care le avem acum în era tehnologiei. Broșura fizică nu ajunge peste tot, în schimb broșura online are mai repede acces de la orice telefon sau din aplicație. Mai mult, avem și oportunitatea de a încerca anumite produse de machiaj cu ajutorul ,,Oglinzii virtuale”. Aceasta îți oferă posibilitatea să vezi de pe telefon care nuanță de ruj sau fon de ten ți se potrivește cel mai bine, iar echipa trimite direct comanda către un reprezentant.

Ce programe de responsabilitate socială are Avon și cum contribuie la bunăstarea comunităților în care activează?

În Avon noi învățăm nu doar să recomandăm produsele noastre, ci și cum putem să ne aducem contribuția în cele două campanii sociale pe care le sustinem. Este vorba despre campania „Împotriva violenței domestice” care educă la copii, adolescenți și la adulți greutatea și puterea unui NU și evită să fii victima unui abuz. Cealaltă campanie este „Lupta împotriva cancerului la sân”, care trage un semnal de alarmă asupra doamnelor și domnișoarelor care mai întâi de toate trebuie să se asigure că sunt bine și sănătoase. Îndemnăm femeile să meargă la control regulat, ca să se poată îngriji și să se poată bucura alături de cei dragi. Iubesc să fiu un ambasador al acestor campanii. Chiar recent, în luna martie, am anunțat o donație de care suntem extrem de mândri: 100 000 lei vor fi donați partenerilor noștri de la Casa Mărioarei, urmând ca împreună să derulăm programe pentru prevenția abuzului dedicate adolescenților din Moldova.

Cum încurajează AVON antreprenoriatul feminin?

De multe ori am auzit de la foști reprezentanți sau lideri cu care mă întâlnesc în diverse contexte, care sunt acum în poziții de manageri la propriile lor companii, că Avon este o școală de antreprenoriat și multe lucruri pe care le aplică în muncă lor de zi cu zi le-au învățat alături de noi. Aici fiecare reprezentant învață în primul rând cum să folosească produsele corect, dar și cum să le recomande mai departe. De fiecare dată când alegi să iei un produs de la noi îți oferi mai multă încredere, pui o cărămidă la visul cuiva de a crește și a se dezvolta alături de o companie care răspândește frumusețe, bucurie și curaj. Am crescut în Moldova o comunitate de peste 10 000 de reprezentanți și lideri, de la pasionate de frumusețe care urmăresc alături de noi cele mai noi tendințe în frumusețe, până la veritabile antreprenoare care cresc echipe și își împlinesc visuri prin activitatea lor Avon. Această echipă care mă inspiră și mă încarcă în fiecare zi cu energie, este cea care aduce la viață misiunea companiei noastre: frumusețea care creează o lume mai bună pentru femei, o lume mai bună pentru noi toți.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin