Pentru Eduard Bunu, anul 2016 a fost cel în care și-a văzut afacerea crescând armonios dincolo de hotarele țării, fapt ce a culminat prin deschiderea noului showroom al brandului „Stejaur” pe piața română. Astfel, produsele „Stejaur” au cunoscut exportul, devenind o carte de vizită a industriei producătoare de mobilier din R. Moldova. Procesul de expansiune din 2016 este o premisă pentru ce urmează în acest an, în ianuarie „Stejaur” fiind prezent la expoziția IMM Cologne din Germania, cu perspectiva de desfacere și în ţările UE.
Anul 2016 a fost important în desfășurarea activității mele, din simplul motiv că am fost convins că voi reuși să rezolv problemele cu care mă confrunt zi de zi, să dezvolt și să perfecționez activitatea companiei „Stejaur”. Am reușit să satisfacem nevoile și cerințele unui număr mare de consumatori, fapt care a avut o influență pozitivă asupra profitabilității. Am încheiat anul cu o creștere a unităților de mobilier comercializate: de la 5000 de unități și aproximativ 3000 de clienți unici care au făcut comandă în 2015, la 5500 de unități și 3820 de clienți unici. Anume prin această strategie optăm pentru creșterea poziției de lider pe piață.
A menține poziția de lider pe piață reprezintă, cu adevărat, o provocare și, în același timp, o mare responsabilitate pentru noi. Continuăm să ne întărim forța financiară prin menținerea unui echilibru sănătos între profitabilitate și dinamica de creștere.
Pentru a obține succesul, o persoană, cred eu, trebuie să-și fundamenteze activitatea pe trei principii: inițiativă, angajament și perseverență.
Prin deschiderea showroomului „Stejaur” în România (MABUCO MOB SRL), afiliindu-ne unuia dintre cele mai mari centre comerciale de mobilier din București, Home & Design Mall, unde puterea de cumpărare crește de la o zi la alta, ne-am demonstrat întâi de toate nouă înșine că prin perseverență putem reuși lucruri care alteori ne păreau imposibile.
Concurența pe piaţa producerii mobilierului este una foarte acerbă și deloc ușoară. Contează mult ca domeniul ales să corespundă capacităţilor tale, un domeniu în care să te regăseşti, să te simţi împlinit. Cei 95 de angajați în cadrul companiei Stejaur au înalte experiențe în domeniu. Aici predomină o stare de bine, atmosfera profesională, un mediu de lucru dinamic orientat spre echipă și profesionalism, fapt care duce la creșterea productivității și a satisfacției.
Asupra imaginii companiei „Stejaur” se lucrează în permanență. Astfel, în septembrie 2016, am participat în cadrul Centrului Expozițional ROMEXPO la cea de-a XXV-a ediție a BIFE-SIM – târg internațional de mobilă, echipamente și accesorii. BIFE-SIM 2016 a însemnat pentru „Stejaur” un eveniment ce a durat cinci zile, aproximativ 2500 de vizitatori, colaborări cu dealeri, zeci de clienți care au plasat comenzi în perioada expoziției.
O afacere implică dăruire, iar eu sunt dispus să-mi sacrific o parte din timp pentru a-mi atinge scopul. Îmi iubesc afacerea și sunt convins că ea aduce beneficii societății. Poate că îmi rămâne mai puțin timp pentru mine, pentru familia mea, pentru prietenii mei… dar încerc să combin armonios viața de familie și cea de serviciu.
La începutul fiecărui an îmi stabilesc niște scopuri pe care să le ating neapărat. Pentru obținerea rezultatelor eficiente, dar și pentru o mai bună notorietate, ne orientăm spre piața din Uniunea Europeană și avem ca plan strategic dezvoltarea în state ca Germania, Franța, Olanda ș.a.
Un pas important pe care dorim să-l realizăm în 2017 este deschiderea showroomului propriu pe teritoriul fabricii „Stejaur”, fapt solicitat de către clienții noștri. La fel, planificăm participarea la Expoziția BIFE-SIM 2017 România / București, vizitarea Expoziției Internaționale de Mobilă din Milano, vizitarea Expoziției Internaționale de Mobilă MEBEL, Moscova, organizarea câtorva traininguri, cursuri pentru angajații firmei pe subiectul „dezvoltarea strategiei de vânzări și de promovare a companiei” ș.a.
Fişier
Directorul general al S.A. „Stejaur”
Data și locul nașterii:
7 iulie 1980, or. Chișinău
Studii: Facultatea de Drept a USM
Text: Doina Popa
Foto: arhiva personală
Lasă un răspuns