Emma Bodarev: SIMPLITATEA MEREU A DAT BINE LA PUBLIC

EXPERT ÎN ONLINE MARKETING

Și-a dorit libertate deplină în acțiuni și decizii, iar activitatea din online i-a permis acest lucru. Emma Bodarev a absolvit Bănci și Finanțe, dar îi place să gândească diverse strategii de marketing. Așa a apărut compania de PR și Consultanță „Effective Business”. Are peste 15 diplome în portofoliu, dar totuși experiența își spune cuvântul.

„Urmăritorii din online, clienții potențiali te urmăresc și interacționează în raport cu ceea ce plasezi.”

Emma, cum ai ajuns să faci social-media și să oferi cursuri de marketing?

Mi-am dorit libertate și posibilitatea de a nu fi legată de un anumit lucru sau de ore fixe. Am avut, mai mereu, joburi în care activam zi de zi, câte douăsprezece ore fără pauză și mă simțeam atât de legată, încât atunci când prietenii mergeau undeva, eu trebuia fie să renunț la călătorie, fie să caut să mă înlocuiască cineva. Al doilea motiv au fost banii, câștigam puțin în comparație cu ce auzeam că se câștigă din online. Aceste două momente au fost hotărâtoare. Atât de mult îmi plăcea tot ce aflam, încât am la activ peste cincisprezece diplome în marketing.

Cine te-a motivat să-ți descoperi această pasiune?

Am început să activez ca Social Media manager, cu trei proiecte de la Lia Pogolșa, cea la care am făcut primele cursuri de „Instagram și Facebook for Business”. În baza recomandărilor, se tot înmulțeau clienții, iar eu fizic nu mai reușeam. De aici am început să îmi instruiesc prietenele și să deservim împreună clienții.

Ți-a fost dificil să-ți construiești brandul personal în marketing?

Nu mi-a fost nici ușor, dar nici greu. A fost necesară investiție de timp și bani. Atunci când am acceptat propunerea de a deveni parteneră, trainer, mentor în Click Academy, automat mi-am dat seama că oamenii ce se vor înscrie la curs, vor dori să știe cine este mentorul lor. Pentru asta am creat un profil special de lucru, am făcut o ședință foto și am început să-mi promovez serviciile, plasând pe online postări informative și interactive. Datorită invitațiilor la radio și televiziune, lumea a început tot mai des să-mi solicite oferte de marketing, iar eu nu am ezitat în 2023 să încep a include în strategia mea lunară și acțiuni de branding precum colaborări și parteneriate.

Care sunt principalele aspecte pe care le iei în considerare atunci când creezi conținut pentru tine sau pentru clienții tăi?

Nu vorbesc sau plasez doar ceea ce vreau eu, dar ceea ce ar dori sau ar avea nevoie publicul țintă – acesta e un aspect important după care mă conduc. Urmăritorii din online, clienții potențiali te urmăresc și interacționează în raport cu ceea ce plasezi. În cazul în care ei se regăsesc în unele situații, dacă vorbești pe înțelesul lor – poți spune că ai țintit corect. Al doilea lucru pe care îl iau în considerare este că analizez mereu ce fac concurenții, ce tip de conținut rulează online ca să pot oferi publicului un content familiar pentru el. Iar al treilea moment este că „frumosul vinde”, așa că tot ce apare pe online în stories, reels, trebuie să fie „împachetat” într-un mod cât mai profesionist și atrăgător.

Cum te asiguri că conținutul tău se diferențiază și se remarcă în mediul online, care devine tot mai aglomerat?

Să fiu eu, să vorbesc ceea ce gândesc sau cum e în vogă acum – să fiu autentică. E o problemă în a ne „diferenția”, în a genera idei, așa încât fiecare să avem ceva absolut diferit. Uneori este suficient să-ți impui poziția, gândurile sau felul tău de a fi. Asta se referă și la companii.

Există și aici anumite strategii pentru a-ți promova conținutul și serviciile în mediul online?

Utilizez mai multe strategii de promovare, dar înainte de toate vreau să spun câteva lucruri importante înainte să treci la promovare. Mai întâi, trebuie să înțelegi cine ești, ce companie reprezinți, ce oferi, ce scop ai, cât de departe te vezi în acel domeniu și pe ce termen. Urmează elaborarea și îmbunătățirea continuă a produsului/serviciului pentru că el este cel care îți aduce vânzări; flexibilitatea față de ceea ce cere piața; stabilirea unui obiectiv, cu termen de executare și planul pe acțiuni descompus pe ani, luni sau săptămâni. Și abia după asta ajungem la strategiile de marketing digital pe care le utilizez pentru a mă promova pe mine sau clienții mei pe online: Social media. Content marketing. Facebook. Instagram și Google ads. Website. Colaborări/parteneriate. Mai nou, sunt în proces de studiere și implementare a AI Marketing – texte, titluri generate de Chat GPT și imagini sau video generate de Inteligența Artificială.

Ce ai recomanda celor care doresc să devină Social Media Manager?

Contează să fii încrezut în tine, în puterile și cunoștințele tale și să oferi servicii, chiar dacă nu ai experiență în acest domeniu și mereu te simți nesigur. De regulă, antreprenorii evită începătorii, respectiv este mega greu să găsești de lucru. Pentru a trece peste aceste momente, eu ascultam webinare, podcasturi, lecții gratuite și cumpăram cursuri de instruire ca să fiu mereu informată și să fiu mai sigură pe mine.

Ai acasă două gemănuțe, găsești timp și pentru ele?

Da, sigur, ele sunt cele care mă fac să zâmbesc cel mai mult. Ca să le reușesc pe toate, inclusiv să le fiu mamă, am totul în Google Calendar setat pe ore. Dimineața de la ora 7.00 la 09.00 sunt cu ele, apoi merg la muncă, iar după ora 18.00 și weekend iarăși e timp pentru ele. Eu gândesc că pentru ca o mamă să nu strige, să nu fie agresivă cu copiii săi, ea trebuie să fie împlinită sufletește. Jobul este o parte din sufletul meu, așa că am optat să fac această combinație în loc să mă retrag în totalitate în concediu de maternitate.

Ce trebuie să știe un simplu consumator de conținut online?

Împachetarea pe online, poza principală, poza de copertă, numele/prenumele, descrierea și multe alte detalii contează extrem de mult. Ele sunt o primă impresie sau mai bine zis o carte de vizită pe online. Reperele, dacă vorbim de Instagram, sunt acele seturi de stories explicative, informative care spun cine ești, ce oferi, ce servicii ai, ce valori, din ce e construită viața ta. Dacă este vorba de o afacere, atunci este necesară informația despre companie, livrare, prețuri, despre cum se face comanda, etc. Primele trei postări fixate ar trebuie să te prezinte unui om ce nu știe nimic despre tine. Promovarea nu e doar despre prezența ta pe o platformă online, dar pe câteva anume, pentru că nu știi niciodată cine este clientul tău potențial.

Cum te poți bucura de succes pe online?

Trebuie să dedici zilnic timp pentru creare de conținut (stories, reels, poze, carousel) și să fii mereu prezent și interesant pentru comunitatea ta. Apropo, chestiile care îți par banale și zici că nu ai ce povesti, anume acele lucruri trebuie să le spui, pentru că nu toți știu ceea ce știi tu, iar simplitatea mereu a dat bine la public.

Interviu: Zina Bivol

Foto: Arhiva personală

Abonează-te la articolele

Vip Magazin