Fişier
Fondator „Rogob” SRL
Data și locul nașterii:15.03.1984
Studii: Licențiat în Drept,Unirersitatea de Stat din Moldova (2004-2007), Master în Administrația Publică, Academia de Administrație Publică (2007-2008)
Coordonare: Rodica Ciorănică
Foto: Arhiva personală
Pe urmele familiei
E omul care iubeşte liniştea. Munceşte în linişte şi, cu modestie şi perseverenţă, dezvoltă un brand născut din pasiunea părinţilor săi. Doar că le-a întrecut înzecit atât pasiunea, cât şi rezultatul. Igor Roşca ştie că trebuie să fie primul şi cel mai bun pe segmentul său şi nu acceptă concesii atunci când vorbim de planuri, visuri şi rezultate. Altfel, felicitări pentru 25 de ani ai Rogob! Ne place şi nouă.
În anul 2021 a trebuit să facem faţă pandemiei de COVID-19, implementând, totodată, pas cu pas, planurile de dezvoltare stabilite anterior. În 2021, am reuşit să extindem propria reţea de magazine, dar şi să ne creştem prezenţa în alte reţele comerciale, apropiindu-ne şi mai mult de clienţi.
În plan personal, mă bucur că cei dragi mie au avut parte de sănătate şi pace. În plan de business, cu siguranţă, calitatea a fost cuvântul-cheie ce a stat la baza tuturor acţiunilor noastre în 2021. Am pus accentul pe calitatea produselor noastre, de altfel ca şi în anii precedenţi. Ferma mea convingere este că poziţiile de piaţă bune pe care le avem, se datorează calităţii înalte a produselor noastre, lucru pe care consumatorii îl apreciază.
Deşi tot vorbesc de afaceri, cea mai importantă reuşită a vieții mele este familia. Familia mea şi familia în care am venit pe lume. Sunt mândru că am reuşit nu doar să asigur dezvoltarea continuă a afacerii iniţiate de părinţii mei, ci şi să o aduc pe un loc de frunte în economia naţională.
Îmi place să muncesc cu dedicaţie, stabilind şi implementând principii clare, să investesc continuu în profesionalismul angajaţilor noştri şi în calitate. Toate acestea m-au ajutat pe mine şi echipa pe care o conduc să devenim cea mai mare și modernă companie din Republica Moldova în domeniul în care activăm.
Da, au trecut 25 de ani de la primii paşi făcuţi de familia mea în lumea afacerilor. Cred că e cazul să amintesc că bazele companiei au fost puse în 1997 de părinţii mei, Grigore şi Fevronia Roșca, iniţial pornind ca o afacere de familie. Eu am preluat afacerea în 2008 şi din start în faţa întreprinderii au fost stabilite sarcini ambiţioase, având la bază un plan de dezvoltare foarte clar şi bine definit. Astfel, întreprinderea a dat startul dezvoltării propriei sale reţele de magazine specializate, toate gândite, proiectate, amenajate şi dotate după model european. În anul 2013, întreprinderea a deschis cea mai modernă fabrică de mezeluri din Moldova, de model european, care se conformează tuturor normelor sanitare şi standardelor de calitate europene. La moment, întreprinderea are un spaţiu de producţie de 5000 m2. Fiind proiectată de experţi de peste hotare, fabrica îşi poate permite o capacitate de producție ce depășește 50 tone de produs finit timp de 24h. Rogob are 50 magazine proprii, iar produsele sale se regăsesc în circa 5000 unităţi comerciale. Compania asigură cu locuri de muncă 800 persoane. Totodată, numai în 2021, Rogob a achitat impozite de 150 milioane lei. Iar toate realizările din ultimii 25 de ani au la bază multă muncă, multă implicare şi mult efort.
Or, pentru o afacere locală, 25 de ani înseamnă afirmare continuă, pentru aceasta fiind identificate cele mai bune soluţii. Pot să vă spun concret, în cazul companiei noastre, fără un management eficient, fără echipa de profesionişti pe care o avem, fără o viziune şi o strategie de dezvoltare clare, dar şi fără investiţii permanente în modernizarea fabricii, în extinderea reţelei comerciale şi în calitatea produselor noastre, nu am fi reuşit să înregistrăm aceste rezultate frumoase şi să deţinem poziţia de piaţă pe care o avem în prezent.
Nici 2022 nu este un an simplu, dar noi nu punem accentul pe aşteptări, ci pe ce trebuie să facem ca scopurile trasate să devină realitate. Pot să vă spun că avem planuri ambiţioase, iar acestea ţin atât de dezvoltarea sortimentului, cât şi de extinderea reţelei de magazine proprii şi pe segmentul retail. Scopul nostru este să devenim şi mai buni, dar şi să reuşim să facem faţă solicitărilor mereu crescânde ale consumatorilor, apropiindu-ne de ei maximal posibil. Urmând această strategie, vom deveni lider incontestabil pe piaţa autohtonă prin furnizarea serviciilor inofensive şi a produselor de calitate
Mi-ar plăcea dacă, peste ani, exemplul meu va demonstra copiilor mei că în viaţă poţi obţine multe dacă munceşti cu dedicaţie, dar şi dacă ai principii şi valori clare.
Lasă un răspuns