Ion Mereacre – Business | Omul Anului 2020

Fișier

Funcție: Director Co-fondator Cornelius UK LTD;
Locul nașterii: s. Costești, r-nul Ialoveni
Studii: Colegiul Național de Comerț, or. Chișinău; 4 ani de ASEM
Coordonare: Rodica Ciorănică
Foto: Arhiva personală

Ion este legenda noastră de la Londra. Este cel mai de succes şi cel mai muncitor om de afaceri moldovean acolo, lucru pe care îl afirmă toţi cei care îl cunosc. Cele mai impresionante faţade din sticlă ale Londrei, poartă semnătura companiei sale. Şi când te gândeşti că acum 20 de ani a luat drumul străinătăţii cu bani împrumutaţi şi fără paşaport european. În cazul lui, viaţa chiar a bătut filmul!

AM PLECAT DIN ȚARĂ ACUM 20 DE ANI, în Marea Britanie, împreună cu soția. Ne-am propus să muncim o perioadă scurtă și apoi să ne întoarcem acasă. Dar în 2005 activitatea noastră a luat o turnură neașteptată, condamnată la succes. Împreună cu partenerul meu din România am lansat propia afacere, în domeniul montării geamurilor. Am pornit afacerea cu doar 4 angajaţi. Astăzi avem peste 500 de angajați, suntem prezenți în mai multe țări și nu ne-am dezamăgit niciodată. Cred în acest parteneriat.

CEA MAI IMPORTANTĂ REALIZARE ÎN 2020 a fost integrarea echipei care a ținut piept presiunii extreme cauzate de pandemia globală și, probabil, extinderea operațiunilor și a activităților în construcții în Moscova din august 2020. Ca şi paranteză, precizez că, din 2017 până în 2020, am activat doar în Sankt Petersburg. Tot în 2020 am deschis filiale în Dublin și Amsterdam. La fel de provocatoare a fost decizia să investim în sfera alimentației publice. Compania noastră a devenit acționară a Holdingului Dulcinella Europe din România, o companie moldovenească în evoluție uimitoare.

FAMILIA, SĂNĂTATEA ȘI ECHIPA sunt cei trei piloni de rezistență ai vieții mele. Sunt într-o căsătorie fericită de peste 20 ani. Am parte de cea mai puternică susținere în ceea ce fac din partea soției mele Zinaida și a fiilor noștri Corneliu și Marius.

SUNT RECUNOSCĂTOR UNIVERSULUI pentru partenerul meu de business, Ion Bouaru, precum și echipelor pe care le-am construit împreună în diferite țări, echipe cu oameni de încredere și foarte muncitori, săritori la nevoie, flexibili și dedicați misiunii noastre și atingerii tuturor obiectivelor pe termen scurt, mediu și lung.

AVEM ACTIVITĂȚI ÎN RUSIA, MOLDOVA, ROMÂNIA, OLANDA, MAREA BRITANIE ȘI IRLANDA. Tot succesul în gestionarea companiilor noastre este puterea echipelor. Trebuie să fiu focusat totalmente la activitățile care le avem, dar nu e doar asta – în timp am învățat limba cifrelor, limbajul afacerilor, știu să analizez fluxurile lunare și să le gestionez cu inteligență. Știu exact ce se întâmplă în fiecare companie, știu unde suntem cu vânzările, monitorizez obiectivele și termenii pe care ni i-am propus ca să le atingem. M-am obișnuit cu programul încărcat și zilele lungi de muncă. Unele ședințe online le începem la ora 06:00 dimineața, din cauza diferenţelor de fus orar cu Rusia, Moldova și România și de multe ori, la nouă seara, mai sunt încă la muncă.

AFACERILE NOASTRE SE EVALUEAZĂ LA O SUMĂ FRUMOASĂ, dar nu pot specula acum din motivul că nimeni nu știe cât costă un business până când nu este un cumpărător real care ți-ar plăti o sumă exactă pe el. Doar în baza bilanțului, cifrei de afaceri și profiturilor nu întotdeauna poți evalua corect afacerea. Sincer să fiu, nu mă gândesc mult la valoarea afacerilor, îmi place procesul. Sunt un om perseverent, ambițios și nu accept cuvântul NU ca și răspuns. Mă motivează progresul și sunt un om care înțelege că trebuie să fii student toată viața.

O ALTĂ LECȚIE A FOST ATUNCI CÂND O COMPANIE DIN AUSTRIA care era de 160 ani pe piață, a falimentat datorându-ne cca €1.5 milioane. Îmi era greu să mă uit în ochii colegilor mei, familiei, îmi venea greu să cred că aceasta s-a întâmplat în urma deciziilor mele greșite, având încredere în promisiunile managerilor de la această companie că se vor achita în curând și așa am tot crezut până am văzut la știri că au declarat că se duc în administrare. Am început să iau calmante, a fost o lovitură groaznică, dar cu susținerea familiei și a colegilor în câteva saptămâni am revenit din nou la viața normală, realizând că este doar o lecție pentru care am plătit mai scump decât decît pentru altele. Am avut multe decizii grele și încă le am, dar cred că atunci când am fost fost la un pas de a declara afacerea faliment, la sfârșitul anului 2012, începutul anului 2013, când lucrurile mergeau prost și cheltuielile ne depășeau veniturile – nu știam în care parte s-o apuc, să mai muncim sau să ne oprim și să începem de la început. Am reușit totuși să mai împrumutăm un sfert de million de lire și să injectăm în afacere. Atunci traiectoria business-ului s-a schimbat ca un „băț de hochei” – numai în sus, înainte și în creștere.

SPER CA ÎN 2021 lumea să revină la normalitate, să ieșim din haosul care a afectat foarte multe familii, economii și business-uri.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin