
Școala viitorului educă încredere!
În prezent, ocupă funcția de director al Liceului Teoretic „B.P. Hasdeu” din orașul Drochia, un liceu cu tradiție, unde a fost parte din echipă încă de la înființare. Cu o viziune clară asupra educației și a dezvoltării comunității, Iurie Melinte a contribuit activ la transformarea liceului într-un loc de excelență educațională.
Director al IP Liceul Teoretic B.P. Hasdeu, or. Drochia
Născut pe 26 noiembrie 1962, sat. Șuri, r-nul Drochia
Studii: USM, Facultatea Limbi Străine; Academia de Administrare Publică de pe lângă Președintele Republicii Moldova, Master în Științe Politice.

Societate
Instituția Publică Liceul Teoretic „B.P. Hasdeu” din or. Drochia este un liceu clasic, doar cu clase liceale (X–XII), creat în 1991. Lucrez în acest liceu din prima zi de activitate și, în 2018, am acceptat provocarea de a participa la concursul pentru funcția de director, în urma unei discuții cu colegii din liceu. Mi-am asumat acest rol pentru a continua istoria liceului Hasdeu din ultimii 30 de ani.
Împreună cu colegii, stabilim o viziune clară pentru îmbunătățirea procesului educațional din liceu și inițiem schimbări pentru a stimula inovația, pentru a asigura educația de calitate a elevilor și pentru a crește gradul de promovabilitate la examenul de bacalaureat. Dacă în anul 2015, numărul elevilor era de 185, în 2025 suntem o familie cu 302 elevi, care își fac studiile în 13 clase. Asta înseamnă libertate în acțiuni și dezvoltare.
În anii 2004–2009, a fost un real pericol de a abandona domeniul educației, când cele două fiice erau studente, iar situația financiară a familiei noastre, formată din doi profesori, era destul de dificilă. Am reușit să depășim această perioadă prin activități suplimentare.
Secretul unui colectiv școlar unit este crearea în liceu a unei atmosfere de familie, unde există unitate, securitate și cooperare între toți actorii educaționali. Starea de bine a profesorului este strâns legată de starea de bine a elevului. Cele două se influențează reciproc. Dacă creștem copii fericiți, acest lucru nu poate decât să ne facă și pe noi fericiți. Iar performanța nu întârzie! O școală a viitorului ține cont de impactul tehnologiei asupra elevului, profesorului și mediului și, prin urmare, oferă practici ecologice. Într-o școală a viitorului, activează profesori autentici, care acceptă schimbarea, plini de empatie și resurse pentru elevii lor. O școală a viitorului oferă elevului mai multă încredere să învețe și să vadă că se poate.
Lasă un răspuns