Livia Titica: despre LiRo – succesul gustului autentic

[GUST LOCAL]

Text de Iuliana Mămăligă

Foto: Dima Furdui

Styling: Diana Serejnicov

Numele brandului LiRo a devenit rapid o referință de încredere în rândul consumatorilor autohtoni și nu doar. Livia Titica este cea care a creat afacerea savuroasă ce produce prune uscate, granola, dar poți găsi și o gamă interesantă de fructe uscate și nuci.

LiRo e despre dragostea de rădăcini, valori și crezul că tot ce e produs acasă este mult mai gustos și sănătos. Povestea însă abia începe…

Gust local

Numele brandului LiRo este unul simplu, dar cu esență profundă. Vorbim de o combinație dintre locul de unde am pornit în lume, de familia mea și valorile în care am fost crescută. La baza lui stă curajul, răbdarea, opțiunile sănătoase, sufletul și pasiunea pentru inspirația naturii.

Îmi aduc aminte de copilăria mea, când am început să uscăm prune în mica noastră uscătorie, iar mai apoi le vindeam în sat. Eram pasionați de fructele uscate, le adoram. Pandemia a fost ca un pas înainte, atunci au venit primii clienți și primele livrări. La cererea consumatorilor, au apărut și locațiile noastre. Dorința de extindere ne-a determinat să participăm la expoziții importante precum Fabricat în Moldova, dar și cele din România.

Producerea granolei este o carte de vizită importantă a afacerii LiRo. Totul a pornit de la o necesitate sinceră: să găsim o granola cu adevărat sănătoasă și fără compromisuri. Nu optam pentru una procesată, cu zahăr ascuns sau arome sintetice, dar una naturală, benefică pentru corp, dar și gustoasă. Așa a început căutarea rețetei perfecte – un proces care a durat luni bune și a implicat multă muncă, intuiție și testare. Am ajuns la cele mai faine și nutritive combinații precum cea cu mango și cocos, sau cu nuci macadamia şi nuci braziliene.

Fiecare bucată de granola pe care o producem este o parte din povestea noastră. Astăzi, produsul nostru este exact ce mi-am dorit de la început, să fie un mic dejun conștient, sănătos, ce poate fi savurat oriunde și oricând, mai ales că avem și opțiunea de To Go.

Da, începuturile acestei afaceri au fost pline în evenimente. Eram „echipată” cu mult optimism și entuziasm. Credeam că pasiunea este tot de ce am nevoie, doar că… realitatea avea planurile ei. Un pic am subestimat din complexitatea proceselor (legislație, distribuție etc.). Norocul meu e că aveam studii în domeniu, fapt ce mi-a permis să trec mai ușor peste toate etapele.

Voiam să aduc un suflu nou pe piață, să ofer oamenilor produse curate și în legătură strânsă cu tradițiile noastre. Nu voiam să produc pur și simplu fructe sau granola, dar să devenim promotorii alimentației sănătoase, să revenim la origini când modul de viață simplă era o adevărată armonie.

LiRo e despre valori, echilibru și onestitate. În producere optăm pentru ingrediente naturale.

Să fii cel mai bun în industrie înseamnă să te dedici deplin fiecărui proces. Afacerea mea e un stil de viață, un fel de a fi. Am descoperit pas cu pas respectul pentru natură, muncă și consumator. Sunt implicată în fiecare proces, sunt acolo pentru a oferi clienților noștri tot ce avea mai bun. Vorbim de la etapa alegerii ingredientelor, până la ambalarea finală. Nu am în vocabularul meu cuvântul „compromis.”

Drumul meu spre lansarea produselor LiRo a fost o călătorie a descoperirii de sine. Cred că am primit de la viață o invitație de a-mi asculta intuiția, curajul, de a risca în condiții nu tocmai favorabile. Ca și antreprenor, ca și femeie, am evoluat cu fiecare eșec sau succes, fiecare om apărut în cale, cu fiecare pas în față sau spate, un salt mic sau unul mare.

Părerea mea e că printre cele mai importante abilități pentru o femeie aflată la cârma unei afaceri sunt empatia, claritatea deciziilor și capacitatea de a rămâne autentică, indiferent de context. Ea nu trebuie să imite stilul de conducere al altora, ci să-și transforme sensibilitatea în forță, comunicarea în colaborare, iar viziunea în acțiune. Cred că o femeie aflată la conducere are șansa de a schimba nu doar procese, ci și mentalități. 

Încă de la început, m-am ghidat după două valori fundamentale: respectul pentru tradiție și dorința de a promova lucrurile cu adevărat valoroase și sănătoase. Tradiția, pentru mine, înseamnă rădăcini, simplitate și adevăr, de aici a apărut produsul „prune umplute cu nuci”. Am vrut ca produsele pe care le facem să spună o poveste – cea din copilărie.

„Astăzi, produsul nostru este exact ce mi-am dorit de la început, să fie un mic dejun sănătos, ce poate fi savurat oriunde și oricând.”

În evoluția acestei afaceri am învățat multe lucruri cum ar fi: succesul se construiește cu răbdare, în echipă, și cu foarte multă deschidere spre învățare continuă. Că poți să greșești rapid, dar să și înveți rapid. În această industrie, calitatea și încrederea clienților se câștigă în timp, dar se pot pierde într-o clipă.

Un brand de top nu înseamnă doar un ambalaj frumos, ci un mesaj. Așa că mi-am asumat rolul de a promova valori: munca cinstită, autenticitatea, respectul pentru mediu și pentru cei care ne aleg. Aceste principii nu doar că m-au ținut pe drumul cel bun, dar mi-au oferit și motivația de a merge mai departe în fiecare zi.

Femeile pot tot, inclusiv să lanseze și să gestioneze afaceri. Dacă tot m-ai întrebat ce aș putea să le sfătuiesc, iată ce le recomand: să nu lăsați niciodată frica să devină mai mare decât visul vostru. Da, e normal să ai temeri, dar ele te fac mai umană, nu mai slabă. Nimeni nu se naște afacerist, încrederea se zidește pas cu pas, fiecare greșeală e o lecție. Nu există timpul potrivit. El nu vine niciodată. Începe cu ce ai, acolo unde ești. Fii înconjurată de oameni care te susțin. Încrederea vine din acțiune, nu din perfecțiune. Și nu uita: chiar dacă se mai risipește curajul, nu înseamnă să nu cazi niciodată, ci să continui să te ridici – de fiecare dată cu un pic mai multă înțelepciune.

Produsele marca LiRo reîntorc tradiția darurilor simple și sincere, combină produse personalizate, în ambalaje elegante și eco-friendly, potrivite pentru familie, prieteni sau colaboratori. Sunt daruri care spun: „Mi-a păsat. Am ales ceva autentic, local, cu grijă pentru sănătate”.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin