Mila Mailarău | Top Consultanți în afaceri

Fișier

NUME, PRENUME: MILA MALAIRĂU
FUNCȚIA ȘI COMPANIA: DIRECTOR EXECUTIV, CAMERA DE COMERȚ AMERICANĂ DIN MOLDOVA, AMCHAM MOLDOVA
DE CÂȚI ANI SUNTEȚI ÎN COMPANIE: DE 13 ANI
NUMĂRUL DE PROIECTE CONSILIATE ȘI ASISTATE: TOATE PE CARE LE IMPLEMENTEAZĂ AMCHAM MOLDOVA

TOP PROJECT

Am contribuit la instituirea în 2011 a Consiliului Economic pe lângă Prim-ministru. De mai mulți ani prezidez activitatea Grupului de lucru 1 „Eliminarea constrângerilor în activitatea antreprenorială”.

(Consiliului i-a fost atribuită misiunea de a facilita dialogul între reprezentanții mediului de afaceri, comunității donatorilor și formatorilor de politici, în vederea dezvoltării unui climat socioeconomic sănătos și a unui mediu de afaceri nediscriminatoriu, transparent și favorabil investițiilor.)

CIFRE VALOROASE:

AmCham reprezintă circa 140 de companii membre, care realizează peste 20 % de profit din total profituri înregistrate în economie și contribuie circa 1/3 din total TVA la import.

În ce domeniu consiliați clienții și care sunt serviciile exclusive pe care le oferiți doar dvs.? AmCham este una dintre cele mai active și notorii asociații ale businessului privat din țară și întrunește peste 140 companii-membre cu capital străin și local, din Moldova și din străinătate, ce activează în numeroase industrii. Noi suntem o asociație apolitică și independentă, dar activăm în legătură strânsă cu Ambasada SUA în Moldova, iar Ambasadorul SUA este Președintele Onorific al AmCham. Activitatea noastră în Moldova este acreditată de US Chamber of Commerce – cea mai notorie organizație de business advocacy din Statele Unite ale Americii. 

Companiile membre AmCham au acces la o serie de beneficii pe care le oferim, cum ar fi: networking/relaționarea cu alte companii membre, schimb de contacte, dar și informații valoroase între acestea. Însă, de regulă, membrii aderă la asociație pentru activitatea de advocacy pe care o desfășurăm, care se realizează de către echipa AmCham prin monitorizarea proceselor legislative, informarea despre impactul fie negativ, fie pozitiv al regulilor noi, dar și facilitarea dialogului businessului cu autoritățile pentru a comunica și ține cont de impactul de reglementare în creație legislativă.

Noi avem o structură de comitete tematice – care este foarte mult apreciată de membri, prin care se asigură cooperarea dintre companiile din diverse industrii și profesii în cadrul AmCham. Și, dacă e să ne referim la careva beneficii exclusive pe care le oferim, aș putea menționa, de exemplu, Comitetul pe resurse umane care este cea mai mare platformă de interacțiune a specialiștilor în domeniul HR din țară.

Ce solicită astăzi clienții? Ce fel de soluții?
Dacă e să reformulez întrebarea reieșind din specificul activității unei asociații de business, ar trebui să mă refer la factorii care impulsionează plasarea investițiilor în RM de către antreprenorii existenți și cei potențiali. Aș scoate în evidență două aspecte esențiale întru asigurarea cărora noi ca asociație depunem eforturi mari.

PENTRU A CITI INTERVIUL INTEGRAL, ACCESEAZĂ SECȚIUNEA SHOP ȘI COMANDĂ EDIȚIA APRILIE-MAI 2021.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin