Olga Spînu: Industria evenimentelor în ascensiune cu 40 la sută | Under 40

Vârsta: 34 de ani

Olga Spînu
Fondatoare B Event Production

După opt ani de experienţă ca organizatoare de evenimente şi peste 12 ani de muncă în această industrie uriaşă, Olga şi-a reconfirmat încă o dată pasiunea pentru ceea ce face. Proiectele sale îi alimentează dorinţa de a crea petreceri (şi nu doar) memorabile, astfel ca cei care apelează la serviciile ei să aibă parte de experienţe cu adevărat unice.

Începutul acestei afaceri a fost în momentul în care a apărut copilul în viaţa mea. Alături de el, printre plimbări în parc, adormit şi legănat, s-au născut primele proiecte. Am avut chiar de la început suportul altor colegi, care mi-au devenit ulterior parteneri, ceea ce mi-a insuflat mult curaj şi optimism.

Industria de profil din Republica Moldova, dar şi din afară, are o evoluţie spectaculoasă. Ba mai mult, statisticile indică o dezvoltare a acesteia la nivel internaţional cu peste 40 la sută în următorii cinci ani. Ca să ţin pasul cu tendinţele trebuie mereu să învăţ, să merg la evenimente şi conferinţe destinate organizărilor de evenimente, să utilizez orice instrument care îmi permite să cresc.

Afacerea mea este definită de mai multe criterii. În primul rând e vorba de profesionalismul şi cunoașterea detaliată a pieţii, dar și de adaptibilitatea faţă de client şi aşteptările sale. Evenimentele se fac pentru client, nu pentru noi.

Misiunea mea este să îi ofer consultanţă profesionistă şi să îl ghidez în a alege cea mai bună variantă pentru el. Am învățat să fiu rezistentă la stres şi oboseală. Ceea ce nu se observă la prima vedere, este anume această rezistenţă. Oricine vrea să lucreze în domeniu, trebuie să ia în considerare respectivul moment şi să fie gata să îl gestioneze. Am mai depirins capacitatea de a gestiona oameni diferiţi ca educaţie, temperament.

Am înțeles că îmi iubesc munca și clienţii, am o plăcere nebună de a activa în acest domeniu, ceea ce se transmite în fiecare întâlnire şi conexiune.

În domeniul meu de activitate practic nu există instituţii care ar reglementa această muncă. Eu spun că e o problemă mare, pentru că este o industrie cu o ascensiune fulminantă, cu foarte mulţi jucători şi foarte mulţi beneficiari. Atât prestatorii implicaţi, cât şi clienţii, nu au pârghii de protecţie sau nişte aspecte de orientare.

Nu există o vârstă perfectă pentru a lansa un business. Este doar dorinţa de a face ceva pentru tine, pentru care eşti gata să preiai şi beneficiile, dar şi responsabilitatea. Fiecare om poate defini individual momentul, în funcţie de conjunctura vieţii în care se află. Cred că fiecare tânăr trebuie să încerce să facă exact ceea ce îşi doreşte, fără a avea frica de eşec.

Cifre şi date relevante legate de afacerea mea pot fi multe, dar mă voi rezuma la câteva:

•am participat la peste 500 evenimente;

•am avut evenimente cu bugete între 10.000 de euro şi 200.000 de euro;

•am lucrat cu vedete naţionale şi internaţionale (Maxim Galkin, Zdob şi Zdub, Carla’s Dreams, Lupii lui Calancea, Orchestra Lăutarii şi Nicolae Botgros, Zinaida Julea, Igor Cuciuc, Adriana Ochişanu, Bio Sonores etc.);

• sunt prima şi unica persoană din Republica Moldova care a participat la Conferinţa Internaţională Exotic Wedding Planning Conference, din Bodrum, Turcia, în aprilie 2024. Voi participa şi la următoarea ediţie în februarie 2025, în Ras al-Khaimah, EAU;

Afacerea mea oferă multe avantaje clienţilor. În primul rând, linişte şi încredere pe tot parcursul pregătirilor. La orice situație imprevizibilă, suntem alături. Îi ajut să gestioneze corect bugetele şi să evite erorile ce pot apărea din cauza lipsei de experienţă în domeniul organizării de evenimente. Putem combina inspirat toate elementele incluse într-o petrecere şi stabilim relaţii calde cu fiecare prestator. Clienţii economisesc timp, bani, resurse şi nervi atunci când se încep pregătirile pentru ziua specială.

În 2025 vom avea multe evenimente de familie şi petreceri corporative frumoase, bine orgnizate şi cu un scenariu interesant. Din ce în ce mai mulţi oameni înţeleg necesitatea de a contracta serviciile unui profesionist în domeniul organizării evenimentelor. Sper să avem doar clipe de bun augur.

200 000 euro – cel mai mare buget pentru un eveniment

Abonează-te la articolele

Vip Magazin