Serghei Grigor – Business | Omul Anului 2020

Fișier

Funcție: Întreprinzător HoReCa, co-fondator al unui grup de companii;
Data și locul nașterii: 01.01.1989, r-nul. Taraclia
Studii: Tehnologia Produselor Alimentare, Drept, Management
Cifre: Peste 150 de angajaţi, după reducerile din pandemie;„Crosta Kitchen and Bakery”, cel mai profitabil restaurant a la carte„Teatrul Gastronomic” – cel mai mare spațiu gastronomic din Moldova; Mon Patis – peste 200.000 eclairuri produse în 2020. Premiul „DAS” şi premiul „BIG SEE AWARDS” (Slovenia) pentru „cel mai bun design de interior şi loc turistic”; Brandul anului 2020 by „VIP magazin”.
Coordonare: Rodica Ciorănică
Foto: Arhiva personală

Serghei este o explozie de energie şi de calorii sănătoase (în restaurantele sale). Ştie totul despre acest business şi se îndrăgosteşte de el în fiecare zi. A început ca şi chelner, fără să bănuiască unde îl va aduce timpul şi imaginaţia.

TOATE POVEȘTILE PAR INTERESANTE, motivaţionale şi minunate după ce se realizează. Dar acum 12 sau 14 ani nimic nu era atât de fermecător. 90 la sută dintre afacerile mele funcţionau în detrimentul dorinţelor şi nevoilor mele adevărate! Puţini probabil şi-ar fi dorit să parcurgă alături de mine acest drum.

DACĂ AȘ REVENI LA ACEL ÎNCEPUT, aş schimba jumătate din această cale, iar la a doua jumătate aş renunţa cu siguranţă!

SINGURUL LUCRU PE CARE ÎL POT CONFIRMA e că Serghei Grigor, cu fiecare an, pune tot mai mult accent pe dezvoltarea socială şi încearcă să dea sens gastronomiei, calităţii produselor şi deservirii. Altfel spus, din băiatul care voia să câştige bani ca şi chelner, eu mă transform în băiatul care oferă de lucru altora asemeni lui. Totodată, dacă înainte vindeam role dintr-un pește extraordinar pe la chefi extraordinari, acum personalul pregăteşte şi vinde păstrăv moldovenesc şi pârjoale din pui crescuţi la fermele locale.

ÎN MOMENTUL APARIȚIEI ACESTUI ARTICOL gestionez patru companii active în Moldova şi dezvolt două proiecte în România. Pandemia a pus pe pauză cele mai ambiţioase planuri ale mele, dar oricum le voi realiza. Companiile noastre fac şi producere, şi import, şi street retail, şi consultanţă. Toate au treabă doar cu industria alimentară şi businessul de restaurante.

PÂNĂ NU DEMULT, nu aveam o strategie care să îmi arate încotro să merg. Făceam tot ce puteam ca să câştigăm bani. Dar acum cinci ani am început să merg la expoziții şi seminare. A fost cea mai bună decizie – să învăţ business-ul cu restaurante şi să nu rămân un entuziast chior pe care îl învaţă strada. Or, din acest moment totul s-a schimbat! Am făcut peste 30 de cursuri, lecţii, traininguri. Am mers în 45 de ţări şi am cunoscut 45 de chefi. Am văzut peste 250 de concepte şi portofolii. Ca rezultat, riscurile în proiectele mele viitoare s-au redus practic la zero. Planurile de afaceri şi realizarea lor reconfirmă necesitatea cunoştinţelor obţinute. Faceţi un efort să studiaţi şi aplicaţi asta în practică. Business-ul nu este doar despre succes!

AM AVUT IDEEA să îi învăţăm pe chișinăueni să ia micul dejun. Şi am ajuns să vindem 400 de breackfasturi pe zi. Doar imaginează-ţi asta! E un real succes! În plus, am obţinut un cadou de la Dumnezeu – eclairurile. Cred că le cunoaşte fiecare al treilea locuitor al capitalei. Ştiu peste 40 de funcţionari din administraţia ţării care dau ochii peste cap şi oftează când aud de acest desert. Poate că tot ce fac ei bun pentru viitorul ţării este provocat anume de eclairurile noastre, cine știe?!

CUM AR FI OARE SĂ POT EXCLUDE ANUL 2020 şi să îl uit undeva pentru totdeauna? Am devenit mai buni, mai puternici şi mai experimentaţi, doar că nu sunt sigur că avem nevoie de toate astea contra acestui preţ! Sper foarte mult să nu repetăm asta niciodată. Hai să trecem la următoarea întrebare!

ORICÂT AR FI DE STRANIU, proiectul anului 2020 a fost cel mai aşteptat şi dorit proiect al vieţii mele – „Teatrul Gastronomic”. Acest proiect a eclipsat tot anul 2020. A ţipat, pur şi simplu, adunând în acelaşi loc, în fiecare weekend, mulţimi de orăşeni şi mulţimi de poliţişti. În acest an chiar vom sparge tiparele. Doar puţină răbdare, vă rog! Sunt sigur că „Teatrul” se va deschide în toată splendoarea anume în acest sezon.

APROPO, ÎN 2020 am reuşit să construiesc cel mai neobişnuit pentru mine proiect, cel mai mare magazin KITON din lume. E un magazin cu îmbrăcăminte de lux pentru bărbaţi, care se află în capitala Kurdistanului, în oraşul irakian Erbil. Exact asta mi-a spus prietenul meu – „tu şi în pandemie vei găsi un loc pe planetă unde nu a ajuns virusul şi vei construi ceva acolo”!

ÎN PLAN PERSONAL, mi-a mers chiar foarte bine! Ca ceva să aibă de suferit, trebuie mai întâi să existe!

AVEM NEVOIE DE UN VIS ca să rămână vis. Dar nu o s-o fac prea mult pe deşteptul! Vreau o fiică! Adevărul absolut! Dorinţa mea tot mai puțin seamănă cu un scop şi tot mai mult seamănă cu un vis. Vedem cine câştigă!

CEA MAI IMPORTANTĂ LECȚIE DE AFACERI! Dacă vrei să faci un business profitabil din prima zi, nu îl fă pe datorie. Vei fi uimit de energia pe care o va emana afacerea ta.

CU CAPUL SUS VOI AFIRMA că toate sunt extrem de importante pentru oraş şi industria HORECA. A rămas foarte puţin până pe harta Chişinăului va apare “un oaspete din viitor”, “o legendă savuroasă”, ceva unde “mânăncă şefii”! 

ÎMI PLACE SĂ FAC PARALELE ÎNTRE VISURI ȘI SCOPURI. Ne punem scopuri pentru a atinge succesul în afaceri şi a ne realiza ambiţiile. Dar iată visurile, sunt pentru a arăta imensitatea fanteziilor omeneşti! Poate că într-o zi acest hotar dintre ele se va șterge. Cine ştie?!

Abonează-te la articolele

Vip Magazin