A fi sau a NU fi online | Igor Strechi | Proiect susținut de Orange Moldova

Încotro…navigăm?

Giovanni Giovannini, autorul cărții de la „Silex la Siliciu: istoria mijloacelor de comunicare în masă”, ar fi trebuit să scrie și volumul doi, de la Silex la TikTok, poate. Pentru cei care nu știu, silex este o rocă dură ce datează tocmai din epoca de piatră. Dar, se pare că gena de futurolog nu a funcționat în cazul italianului. Se pare că experții noștri în comunicare sunt mult mai aproape de ceea ce avem azi.

Cum e să trăiești cu gratiile după tine, numite și hashtag? Ce fac masele în online și cum te poți transforma din erou în victimă la doar un click distanță? Este oare Internetul o lucrare a răului și poate oare Codul Civil să facă ordine în lumea virtuală? Unde ne oprim și de unde continuăm?

Vă invităm să răsfoiți un proiect dedicat comunicării în era digitală și să reflectați mai târziu (poate) asupra vremurilor în care trăim și cum ne influențează tehnologiile viața.

Coordonator: Iuliana Mămăligă

Astăzi, s-ar părea că nu ne mai imaginăm viața dincolo de online. Chiar fondatorul Microsoft, Bill Gates, spunea: „În viitor nu vor exista decât două tipuri de companii pe piață: cele prezente în online și cele care au murit.”

Igor Strechi

Director Tehnic, Agenția Purple

ÎN PANDEMIE, DE VOIE, DE NEVOIE, AM TRECUT MASIV ÎN ONLINE

Internetul a căpătat un rol mult mai important decât alte canale, cum ar fi presa scrisă, radio și televiziunea, în primul rând, datorită formei sale INTERACTIVE. Când ești online, ai acces instant la feedback, la reacția oamenilor și poți comunica cu ei. Procesele care durau zile, luni și chiar ani întregi, cum ar fi schimbul de e-mail-uri, sunt acum reduse la o milisecundă, la un emoji pe chat. Ca să înțelegeți grandoarea fenomenului, vă invit să analizăm niște date statistice. Astăzi, în Republica Moldova, un utilizator, în mediu, pune mâna pe telefon circa 130 de ori pe zi, un utilizator activ – de circa 220 de ori, ceea ce înseamnă că, în mediu, telefonul este accesat o dată la 4-5 minute. Timpul de prezență zilnică online în rândul tinerilor a ajuns la 5 ore.

CONSUMĂM INFORMAȚII ONLINE. COMUNICĂM ONLINE. CUMPĂRĂM ONLINE. TRĂIM ONLINE

Când pandemia ne-a impus să reducem la maximum interacțiunea fizică, ne-am dat seama că putem face practic orice online: de la seminarii – până la concerte, conferințe și festivaluri. Într-adevăr, acum aproape fiecare afacere are fie un site web, fie își dezvoltă profilul pe rețelele sociale. Dacă analizăm comunicarea unei afaceri cu consumatorii săi, înțelegem că:

• Aceasta s-a mutat de la mediul offline la cel online. Trimiterile către căsuțele poștale au fost transformate în trimiteri către adrese de e-mail și mesagerie instantă.

• Publicitatea tipărită funcționează acum doar pe portaluri de știri electronice și pe paginile lor din rețelele sociale.

• Publicitatea outdoor s-a mutat către bannerele online.

ADEVĂRUL E CĂ NU MAI  POȚI EXISTA, CA AFACERE, EXCLUSIV OFFLINE

Datorită suprasaturării câmpului informațional, a devenit tot mai dificil să lupți pentru atenția consumatorului. Eu văd câteva tendințe importante în acest sens:

1. Nevoia de a dezvolta relații personale cu consumatorul a crescut, personificarea a devenit o componentă importantă a dezvoltării cu succes a mărcii.

2. Construirea comunității în promovarea online și a rețelelor sociale este acum o parte esențială a unei strategii de marketing. Sentimentul de apartenență la ceva mai mare e tot mai acut din partea consumatorilor, iar dorința de a menține legătura permanentă cu publicul – e tot mai mare din partea brandurilor.

3. Internetul a fost cel care a deschis noi oportunități de promovare și vânzare instantă a produselor nu numai prin intermediul vedetelor, ci și prin intermediul influencerilor, a oamenilor care au reușit să adune o comunitate în jurul lor.

DE AICI, AȘ AVEA CÂTEVA RECOMANDĂRI PENTRU O PREZENȚĂ EFICIENTĂ A AFACERILOR ÎN ONLINE:

• Fiți prezenți, cel puțin, pe un canal online: website, rețele sociale, My Business, 999.md, YouTube etc.

• Construiți o comunitate în baza unei povești din spatele afacerii sau a oamenilor din această afacere.

• Setați o strategie pe termen lung, care o să vă ajute să atingeți obiective durabile și să vă măsurați eficiența.

• Construiți o echipă dedicată promovării online sau, dacă nu o aveți, externalizați aceste funcții printr-o agenție competentă.

Comunicați. Internetul e singurul canal care vă oferă acces nelimitat și la orice oră la consumatorii voștri și la inimile lor.

Proiect susținut de:

Abonează-te la articolele

Vip Magazin