Brandul Ganea Vineyards, SRL Good Season, vinurile „Land of Basarabia”, „Mezalimpe”, a fost fondat în 2015. E o istorie simplă și patriotică. În același an, după o deplasare în China de aproape 15 ani, învățând specificul consumatorului chinez și aspectele pieței, fondatorul companiei Igor Ganea, revine acasă, cu un scop – răspuns la întrebarea ce poate oferi Republica Moldova pieței din China?
Și și-a amintit zicala: „Moldoveanul face vin bun”. În vals cu piața și consumatorii, din 2018, în doar trei ani reușind să urce în top cinci exportatori de vinuri moldovenești în China. Deși a optat pentru top trei, criza din 2020 l-a învățat să prețuiască micile succese.
„Land of Basarabia Original Plesso” a adus companiei o medalie de aur și 92 de puncte la cea de-a 14-a ediție G100, desfășurată în orașul Shenzhen din China. Vinul a fost „savurat” și remarcat de juriu și pentru faptul că este un produs în serie, cu o ediție de 300 mii sticle anual și s-a „bătut” cu 500 vinuri mondiale de top. O altă descoperire pentru CEO Ganea Vineyards a fost sectorul privat din cadrul pieței locale. Uneori, feedbackul direct te face să-ți redescoperi propriile produse.
Pentru fondator, anul care vine va fi un așa numit sprint post pandemic, iar după învălmășeala din februarie (anul nou chinezesc), vinurile „Land of Basarabia” vor cunoaște adevăratul ritm al pieței din China și va cuceri provincia Guangdong. Aici vor fi exportate săptămânal, conform strategiei, câte două containere de sticle cu vin. Mica plantație biodinamică de 1,5 ha, la care se muncește în ultimii doi 2 ani, la anul va da prima roadă! 15 soiuri câte 600 sticle fiecare. Un experiment bun de notat în programul universitar. Plantația biodinamică de 1.5 ha este precursorul unui proiect grandios, menit să fie o carte de vizită importantă pentru întreaga țară. Moldova va fi recunoscută mondial, asta ne-o promit cei de la Ganea Vineyards!
Grație parteneriatului Ganea Group x MRS Racing Team, compania a reușit să scoată în evidență mondială Republica Moldova prin participarea la etapele Porsche Mobil1 Supercup. Marca „Land of Basarabia”, fiind plasată pe bolidul echipei, a fost văzută de peste 400 milioane de oameni. În urma parteneriatului cu Porsche Center Moldova, a fost creat vinul-capodoperă „Land of Basarabia Taycan”. O ediție specială, savurată în toată lumea de cei care știu ce înseamnă un vin de calitate.
În ciuda secetei, 2020 va rămâne în istoria brandului ca un an de colecție, cu vinuri de top, baricuri serioase, albe intense și rosé-uri uimitoare. Dar cea mai importantă provocare a fost respectarea angajamentului față de un nou partener, deal-ul fiind la început de drum și pentru care urmează să producă o serie privată de 500 mii sticle. Creatorii mărcii „Land of Basarabia” au negociat „cu spume la gură” strugurii de pe moșiile furate de seceta din toată țara. Bună experiență!
Vinul se ia cu un zâmbet, cred că asta ne-a lipsit cel mai mult. Consumatorul, în perioada pandemiei, îmbrățișat de griji neordinare, trece micile plăceri ale vieții pe plan secundar, dacă nu chiar în decor. Simplu vorbind, cererea a crescut, dorința e mai mare ca niciodată, dar consumul, paradoxal, a scăzut. După criză, afacerea noastră va arăta ca după o scăldătură bună într-un lac înghețat pe iarnă cumplită. Călit, sănătos și, cel mai important, pregătit. 2020 a fost un an intens, provocator și oportun. O adevărată aventură! Și, cu siguranță, o lecție de neuitat.
Alexandru Ganea – CEO Ganea Vineyards, Vinurile Land of Basarabia, Mezalimpe
Lasă un răspuns