Anul 2016 a fost foarte important pentru designerul Valentina Vidrașcu. Celebrul ei brand și-a schimbat numele în VALENTINA. Acest aspect conține o serie de pași care au determinat maturizarea mărcii (o nouă identitate, un nou site, o nouă viziune asupra bussinesului), dar și dezvoltarea unei echipe de lucru mai largi.
Încă din 1999, când pasiunea mea pentru portul popular românesc s-a transformat într-un plan bine articulat, am avut drept scop să impun pe piață, dar și în conștiința oamenilor din Republica Moldova și România ia drept simbol identitar de creativitate și apartenență la un set de valori. Pentru mine, portul popular românesc nu este doar o componentă de bussines sau o sursă de inspirație.
>>> Atenția mea față de acest port este studiul meu de cunoaștere și autocunoaștere față de ceea ce înseamnă autenticitate, izvor și creativitate. Este cea mai importantă componentă a carierei mele: faptul că am reușit, nu în puțini ani, să readuc în garderoba femeilor, dar mai ales în sufletul lor ia drept veșmântul lor drag.
>>> Retrospectiva expozițională „Veșminte”, din perioada 12-30 mai, desfășurată la Galeria „The Art of Living”, din București, realizată împreună cu celebrul arhitect român Attila Kim, a adunat seria celor mai reușite piese din colecțiile mele și a marcat unul dintre evenimentele importante din 2016.
>>> Impactul activității mele asupra societății îl pot cuantifica alți oameni decât eu. Este foarte greu să contorizezi o activitate precum designul vestimentar, care este la granița atâtor domenii (financiar, artistic, social, cultural). Ceea ce mi-ar plăcea să cred este că femeile din Republica Moldova și România au înțeles că portul popular este un organism mereu viu, care se transformă după sensibilitatea și așteptările omului modern. Pe tot parcursul anului 2016, eu și echipa mea am încercat să „destabilizăm” clișeele în care suntem tentați să ținem captivi portul popular românesc, dar fără a atenta la esența lui.
>>> Superioritatea nu este nici o virtute, nici o valoare în jurul căreia să-mi rotesc activitatea. Mereu am încercat ca munca mea, creațiile mele să vorbească de la sine și ele să se impună în conștiința colectivă. Îmi doresc ca viziunea mea asupra iei și asupra întregului port popular românesc să asigure superioritate în lupta cu moda de consum. Superioritatea mea este delegată produselor mele: dacă ele reușesc să convingă, atunci scopul meu s-a împlinit.
>> În domeniul frumosului, se știe că detaliile fac diferența. Iar managementul acestor detalii este pe mâna echipei mele. Întru totul. Ea este cea datorită căreia, în fiecare zi, detaliile fac diferența. Realizarea unei ii implică zeci de operații și zeci de mâini și ochi plini de atenție, dăruire și dragoste. Fără acest „detaliu” important, cel mai important pentru mine, adică echipa mea, nimic nu s-ar fi putut face.
Fişier
Creatoare de modă
Data nașterii: 5 ianuarie 1955
Studii: Facultatea de Filologie a USM
Lasă un răspuns