Conduce de doi ani IM „EFES Vitanta Moldova Brewery”, principalul producător şi furnizor local de bere, dar şi de alte băuturi pe care moldovenii le-au şi încercat şi îndrăgit deja. Nu a avut prea mult timp pentru acomodare şi, la scurt timp de la preluarea mandatului, a elaborat şi implementat, împreună cu echipa pe care o conduce, strategii şi promoţii eficiente.

A preluat funcția de director general al Efes Vitanta Moldova Brewery la 1 decembrie 2014, anterior activând în calitate de director financiar al Efes Ucraina, unde, în același an, este inclus în „Top 50 cei mai buni directori financiari din Ucraina”, organizat de hebdomadarul „Investgazeta” și de compania de consultanță „Talent Advisors”, în baza rezultatelor financiare și de afaceri ale companiilor din țările vecine.

Dacă acum un an Gökçe Yanaşmayan abia intra în pâine, atunci 2016 îl poate considera pe deplin „anul său” în Efes Moldova, când rezultatele au fost influențate doar de propriile strategii și de modul în care a știut să motiveze o echipă de circa 400 de oameni, care activează sub conducerea lui.

Ce înseamnă „anul său”? Implementarea unui model de management participativ, a unei comunicări pozitive și motivante, combinate cu dorința de a duce mai departe și mai sus o companie, care la momentul preluării avea poziția incontestabilă de lider pe piață. Or, ce poate fi mai dificil decât să perfecționezi continuu un lider?!

A trecut curajos peste toate provocările anului, începând cu o istovitoare bătălie pentru accizele la bere, care, în varianta propusă de unii demnitari, ar fi fost capabile să treacă pe linie moartă toată industria. Apoi a continuat să acționeze făcând față unei piețe volatile, unui curs valutar galopant și unui număr de consumatori în permanentă scădere din pricina problemelor demografice prin care trece țara noastră. Iar apoi ne-a surprins, împreună cu echipa sa, cu câteva proiecte de suflet, cum ar fi „Inima Moldovei”, probabil cel mai emoționant proiect video despre Moldova văzută de la înălțimea zborului de pasăre, sau „Iubește-ți orașul”, campanie dedicată celei de-a 850-a aniversări a Capitalei, ale cărei rezultate frumoase vor bucura degrabă chișinăuienii. O serie de sculpturi mici și medii vor fi instalate curând în mai multe zone ale orașului.

Dar cea mai mare realizare a anului trecut o consideră totuși lansarea primului cidru moldovenesc, ba chiar și în întreg grupul Efes. „Goldleaf” a reușit să combine plinătatea gustului mărului moldovenesc (or, cidrul „Efes Moldova” este produs exclusiv din mere autohtone) cu inspirația tehnologilor, dar și a designerilor, a marketerilor, a advertiserilor, creând astfel un produs de clasă premium cu o înaltă valoare adăugată, cu care să poți face față cerințelor de pe orice piață din lume. Așa s-a întâmplat și în cazul berii produse de „Efes Moldova”, care, la ora actuală, este exportată deja în 16 țări ale lumii, 14 dintre ele fiind din Uniunea Europeană.

Ce și-ar fi dorit pentru al treilea an de mandat? Stabilitate politică, previzibilitate în reglementare și creștere economică, anume acești trei factori fiind determinanți pentru prosperitatea unei țări. I-ar plăcea să vadă Moldova prosperând, pentru că a îndrăgit această țară, oamenii și peisajele ei, chiar dacă observă că moldovenii nu prea sunt atașați de țara lor, lipsindu-le o doză sănătoasă de patriotism atât la adresa țării, cât și a produselor locale. Totodată, este sigur că noutățile pe care le-a pregătit împreună cu echipa sa vor bucura iubitorii de bere și vor satisface chiar și cele mai rafinate gusturi.

dgf_2133_fmtFişier

Directorul general al EFES Vitanta Moldova Brewery

Data și locul naşterii: 29 noiembrie 1977, Bornova, Turcia

Studii: Facultatea de Economie a Universității Dokuz Eylül

 

 

 

 

 

Text: Marcel Toma

Foto: EFES Moldova