Noile fete de la comunicare: Liliana Enachi, manager marketing și produse noi la „SÜdzucker Moldova” S.R.L.

Cum îţi vei construi imaginea, aşa o vei vinde, acest lucru ni-l spun mereu cei din domeniul afacerilor. Cu ocazia aniversării a 15-a, revista „VIP magazin” lansează un proiect inovativ, dedicat noului val de comunicatoare tinere și profesioniste din Moldova, „Noile fete de la comunicare”. Astfel, ne propunem să descoperim nume noi din departamentele de PR sau de profil
ale celor mai notorii companii din țară! Iată de ce am provocat-o pe Liliana Enachi, manager marketing și produse noi la compania „SÜdzucker Moldova” S.R.L., să ne răspundă la întrebări despre munca ei din culisele afacerilor pe care le promovează şi să ne ofere şi câteva ponturi în materie de comunicare instituţională!

Concept şi coordonare: Iuliana Mămăligă • Foto: Arhiva personală

Denumirea celei mai recente acţiuni / eveniment / campanie: Copilăria altfel cu Domnița: o zi la țară

În această vară, „Zahăr Domnița” reinventează vacanțele petrecute la țară. Pentru o zi uităm de telefoane, de tehnologii și de forfota orașului pentru a le oferi picilor o altfel de copilărie. Vizităm un loc desprins ca din poveștile bătrânești, chiar în inima Codrilor – Vatra Strămoșească din satul Vatici. Împreună cu meșterii locali descoperim cum bunicii noștri împleteau panere din lozie în care toamna strângeau struguri, ciopleau în lemn sau torceau lâna pentru covoarele țesute la război. La gura cuptorului se coc cei mai gustoși hulubași, iar la poartă ne așteaptă o căruță trasă de cel mai voinic cal din sat. O zi în care revenim la rădăcini și la valorile primare ale copilăriei, oferindu-le celor mici #ClipeDulciDeNeuitat! Evenimentul a fost organizat pentru familiile cu copii cu vârsta cuprinsă între 5 și 10 ani.

În primul rând, ne-am dorit să transpunem și offline acele emoții create de spotul publicitar „Domnița”, lansat în 2018. Ne-am propus să oferim pentru o zi o altfel de copilărie, una străină pentru majoritatea copiilor din vremurilor pe care le trăim, o copilărie autentică, o copilărie ca la bunici, plină de aventuri și gustoșenii. Ne-am propus să oferim cât mai multe #ClipeDulciDeNeuitat în această vară. Astfel, pe cei care au trăit o astfel de copilărie îi încurajăm să o povestească și să le-o ofere și copiilor lor.

Această frumoasă aventură a durat toată luna iunie, și avem peste 200 de persoane care s-au bucurat de o zi la țară, cu „Domnița”, plină de clipe dulci și amintiri de neuitat.

Nu am întâlnit până acum momente de stres, deoarece este o campanie care s-a înfiripat mai de demult, respectiv, am „copt-o” bine, iar alături de o echipă bună reușim să amortizăm toate momentele imprevizibile. Desigur, sunt și situații în care vizitatorii cumpără bilete, dar nu se prezentă pentru înregistrare la transport, îi așteptăm, le oferim 15 minute, „din oficiu”, iar apoi ne continuăm drumul, fiindcă avem un program bine stabilit și plin de activități pentru copii pe care trebui să-l respectăm.

Soluția e una – orientarea spre satisfacția participanților. Pentru orice tip de solicitare/întrebare avem o abordare personalizată.

Pot să vă spun că este o idee minunată și astfel de evenimente sunt foarte mult așteptate de public. Emoțiile trăite de copii și de adulți pe parcursul unei zile la țară, în sânul naturii, sunt de nedescris.

Un comunicator profesionist trebuie să aibă un set de valori de cultură generală și calități, cum ar fi: tact, corectitudine, răbdare. Or, nu ar trebui să uit de creativitate, spirit organizatoric, putere de muncă, adaptabilitate, flexibilitate, calitatea de a fi sociabil – oamenii sunt cea mai mare valoare, ca să fii un comunicator bun trebuie să-ți placă să vorbești cu oamenii.

Cred că tot ce am menționat mai sus, lejer aș putea transmite și unui novice în domeniu.

Nu trebuie să permiți să se știrbească imaginea unui produs, iar dacă se întâmplă, corectarea acesteia te costă mai mult decât ai crea unul nou și, astfel, trebuie să parcurgi un drum deloc ușor: expertiză, reinventare, îmbunătățire, dezvoltare, comunicare, comunicare și de la capăt.

Comunicarea instituțională trebuie să facă parte din conceptul general de comunicare în cadrul unei companii care are drept obiective cunoașterea instituției și recunoașterea ei (punerea în valoare a acesteia). Reieșind din acestea, aș putea veni cu următoarele sfaturi, care ar fi ca și o recapitulare pentru mine: pentru a exista, trebuie întâi să te faci acceptat; pentru a te face acceptat, trebuie să ştii să te pui în valoare; pentru a te dezvolta, trebuie să ştii să-ţi construieşti o imagine şi să ştii să te impui; pentru a rezista, trebuie să ştii să te aperi…

În culisele brandurilor pe care le gestionez este interesant și creativ, este mult de învățat, de ce nu, mai ales că în mediul online trendurile se schimbă de la o zi la alta. În culise e multă muncă dar și satisfacție, și după cum vedeți din ultimele campanii „Domnița” este și multă emoție și clipe dulci de neuitat.

Imaginea în secolul XXI, ca și până acum de altfel, înseamnă fața companiei/produsului. Aceasta este primul punct de interacțiune a consumatorului cu compania/produsul, iar până analizează oferta sau decide să cumpere, cumpărătorul se interesează de imaginea acesteia/acestuia.

Imaginea este purtătoarea unui mesaj unic, distinct, care sugerează principala calitate a companiei sau a produselor sale. O imagine bună se construiește în timp, începând cu materialele de promovare utilizate de companie și terminând cu ținuta și tonul/vocea angajaților la telefon.

Îmi aduc aminte că mama îmi spunea, pe când eram la școală, „caietul este oglinda ta”. Același lucru e valabil și pentru o companie în zilele noastre. Contează extrem de mult ce și cum se scrie, pe ce suport, cu ce instrument și cu ce echipă se lucrează, fiecare detaliu e important în crearea imaginii unei companii/produs.

Südzucker Moldova SRL. • or. Drochia, Str. 27 August, 1 • Тelefon: (+373 252) 280 10 • Fax: (+373 252) 280 20

or. Chișinău, Str. Timiș, 19 • Anticamera: (+373 22) 202 333 • Fax: (+373 22) 240 707

Abonează-te la articolele

Vip Magazin