Top Branduri 2020: Fagura

FAGURA.COM a apărut pe piața din Republica Moldova acum doi ani odată cu inițiativa de a dezvolta o platformă online, care să permită oamenilor să facă investiții sau să acceseze bani într-un mod cât mai simplu. Și se pare că 2020 a demonstrat că țara noastră a avut nevoie anume de o astfel de companie. FAGURA.COM a făcut față pandemiei, și a transformat această criză în oportunitate. Iar ca dovadă avem și titlul de „The most impactful startup in Moldova” în cadrul Techstars Moldova Startup Week 2020.

Compania a obținut încrederea oamenilor de afaceri, care au investit 300 mii euro prin FAGURA.COM. În același timp, aceasta a încheiat o rundă de investiții în equity, care a validat compania la peste 1 milion de euro. Dar cel mai mare succes pentru FAGURA.COM rămâne a fi faptul că o parte dintre colegii din echipă, care au crezut în idee și au investit timp și bani, au devenit acționari în proiect.

Crowdfundingul a devenit o realitate și pentru Republica Moldova. FAGURA.COM a adus mai multă democrație în investițiile alternative și zona de creditare. Iar ca dovadă avem cele peste 18 mii de conturi de utilizator create pe site-ul companiei timp de aproximativ doi ani, în care decizia de finanțare se ia în mai puțin de o secundă și pe care au fost depuse peste 5400 de cereri de împrumut, iar 500 împrumuturi – finanțate.

Principala strategie de promovare au fost serviciile calitative, iar clienții FAGURA.COM au devenit managerii de marketing ai companiei și i-au promovat în cercul lor de cunoștințe și prieteni. După criza Covid-19, este noua normalitate și FAGURA își face planuri reieșind din ideea că dezvoltă o afacere 100% online, cu angajați care să poată lucra din orice oficiu sau de acasă. Dacă și va trece criza Covid, clienții și-au format anumite obiceiuri, iar pentru companie e important să fie gata să se plieze pe noile realități. Compania își propune să atragă o nouă investiție în equity, care să-i permită extinderea internațională. FAGURA va depune efort să se deschidă în primul rând către investitorii de pe platformă într-o rundă de crowdfunding, ca orice susținător al companiei să poată deveni acționar în proiect. Totodată, își propune să lanseze creditarea și către IMM și start-up-uri, ca să susțină accesul la finanțare pentru companiile mici care au fost afectate de criza Covid sau au nevoie de bani pentru a-și extinde afacerea.

Covid-19 a fost cel mai important avocat al digitalizării afacerilor. Fagura.com este o afacere 100% digitală. Suntem în primul rând o companie tehnologică, apoi financiară. Criza ne-a ajutat să creștem. 

 

Pentru noi a fost o provocare mai mult psihologică, să reușim să o depășim atunci când se infectau oamenii din echipă sau clienții noștri. Am menținut compania, am crescut echipa și am încheiat anul cu o rundă de investiție în equity. Urmează 2021, un an și mai frumos, cel al extinderii internaționale.

                        Tudor Darie – CEO Fagura.com

Abonează-te la articolele

Vip Magazin