• Domeniul de activitate: Banking
• Rezultatul care te face mândră: Campaniile de imagine implementate
• Cifra reprezentativă: 15 ani de Marketing și PR
• Vârsta: 38 de ani
Iulia Bogușevschi
Jobul ei înseamnă multă muncă din care rezultă idei foarte bune și proiecte complexe, care fac inimile să bată în unison, prezintă perspective noi asupra bankingului, creează impact în comunitate. E și multă gândire creativă, pasiune, drive, energie, plăcere, soluții neordinare. Iulia crede că e o mare binecuvântare să lucrezi din și cu plăcere,
să te diluezi în ceea ce faci și se consideră o norocoasă în acest sens.
Drumul ales de mine nu a fost deloc legat de marketing. Dar la o anumită etapă m-a ales profesia, nu eu pe ea. Mi-am făcut studiile la Colegiul Pedagogic „Alexei Mateevici”, iar după ce am susținut bacalaureatul, am luat admiterea la Facultatea Litere, USM. Mă vedeam învățătoare. Într-o vacanță de vară am fost telefonată de o redacție, făcându-mi-se oferta neașteptată de a mă angaja la un ziar pedagogic, „Făclia”. Am acceptat și, de aici, traseul meu profesional a fost reorientat. Cum zicem astăzi, în termeni de social media, creșterea a fost organică.
E o competiție acerbă în domeniul bancar – inovații, tehnologii, produse bancare noi. Dar avem ambiția și muncim mult. Probabil e vorba de un simț acut al intuiției, de inteligența emoțională dezvoltată cu anii și de profesionalism. În general, marketingul nu e teatrul unui singur actor. Acționăm ca o orchestră pentru rezultatul final WoW. Totodată, învățăm de la cei mai buni. În prezent, sunt norocoasă să urmez un curs de leadership ținut pentru 60 de membri ai top și middle-managementului de una din instituțiile de top din lume – Stanford Graduate School of Business. E una dintre formulele în care angajatorul își sprijină echipa în aspirația comună de a se autodepăși.
Ideea de a „a păși” în zona asta a marketingului și ideilor care… vând a fost o adevărată tentație pentru mine. Dintotdeauna am fost curioasă să descopăr lucruri noi și mi-a plăcut să învăț. Iar atunci când mi s-a propus un job în acest domeniu, mi-am urmat intuiția.
Evoluția personală a fost și ea o provocare. O parte din lucruri a venit de la sine, iar pentru altele – am dat serios din coate. Nefiind absolventă a unei facultăți de Marketing, am trăit sindromul intrusului mulți ani, asta motivându-mă să citesc continuu literatură de specialitate, să merg la conferințe locale și internaționale și să fiu mereu la curent cu tendințele din domeniu. Competiția asta cu mine însămi m-a ajutat să cresc continuu, sculptându-mă ca profesionist. Adevărul e că mi-a priit și sunt mândră de ceea ce sunt astăzi.
Și dacă se zice că dragostea durează 3 ani, în 2023 voi celebra 15 ani de pasiune pentru PR și Marketing.
Cele mai dragi amintiri lăsate de jobul meu, sunt chipurile oamenilor pe care i-am cunoscut și urmele pe care le-au lăsat în sufletul meu. Am avut și am norocul să lucrez cu lideri faini, cu oameni interesanți, care inspiră și de la care ai ce învăța. Sunt campaniile de imagine pe care le port în suflet și evenimentul de anunțare a brand refreshmentului maib, printr-un show de drone excepțional, care au făcut spectacol pe bolta capitalei.
Dacă aș începe totul de la început? Probabil, aș încerca să iau calea antreprenoriatului.
În munca mea m-au ajutat foarte mult creativitatea și dedicația pentru ceea ce fac. Dorința de a învăța continuu, perseverența și firea mea muncitoare, care nu se lasă până nu-i ies lucrurile bine.
Responsabilitatea e cea mai importantă lecție pe care am învățat-o în afaceri. Am învățat să iau decizii și să-mi asum responsabilitatea pentru ele. Am învățat că, gestionând echipe, ești responsabil nu doar de livrabile, dar și de oameni, de traseul lor. Poți cu aceeași lejeritate și să dai aripi, și să le tai, doar că în fiecare situație impactul pe termen lung va fi diferit.
Actualmente sunt absorbită de tot procesul care înseamnă comunicarea maib în contextul inițiativelor strategice și, profesional vorbind, vreau să văd acest vis împlinit.
Pe termen lung, am o listă de cursuri pe care aș vrea să le urmez, pentru a fi la zi cu tendințele privind comunicarea strategică și cea de criză. În acest domeniu învățarea continuă este un stil de viață.
Cred că succesul depinde de valoarea pe care o aduci companiei și impactul pe care îl creezi. Mă consider un profesionist fericit, despre succes las pe cei din jur să evalueze.
Am preferat să fiu în culisele succesului brandului. Ori de câte ori sunt felicitată pentru vreun succes, menționez că e meritul echipei.
DACĂ AȘ DEVENI Președintele Republicii Moldova…
Aș pune ca prioritate dezvoltarea brandului de țară și atragerea investițiilor.
Aș revizui politicile în educație. Cui încredințăm educarea noilor generații în condițiile în care facultățile pedagogice sunt neatractive pentru performeri?
M-aș gândi la fericirea cetățenilor. Indicele fericirii cetățeanului este un KPI pe care ar fi bine să îl urmărească cei care aspiră la guvernare și să îl îmbunătățească.
Text: Rodica Ciorănică
Lasă un răspuns