
Numele Viggo a devenit sinonimul modei de înaltă clasă. Prezent de aproximativ zece ani pe piața din Republica Moldova, Viggo mereu surprinde cu stofe și modele de top, de o calitate ireproșabilă. Olga Rastașanu este administratoare francizei Viggo în țara noastră, iar misiunea ei nu e doar să aducă rafinamentul autentic în garderobă, dar și să inspire, să educe și să ofere soluții personalizate fiecărui client care apreciază adevărata valoare a stilului.
Administratoarea francizei Viggo în Republica Moldova; consilieră de imagine și specialistă Made to Measure
39 de ani
Originară din or. Ungheni
Studii: Istorie și Psihologie, ULIM
Olga, vreau să anulez stereotipul că femeilor din țara noastră le este greu să gestioneze o afacere! Te rog, să mă susții și să-mi spui cum te simți în calitate de antreprenoare.
Cred că stereotipurile dispar prin exemple reale, nu prin teorii. În general, femeilor nu le este greu să gestioneze o afacere, le este greu să lupte cu percepțiile depășite. Eu aleg să schimb acest lucru prin performanță. Rezultatele vorbesc întotdeauna mai puternic decât orice preconcepție. Leadership prin echilibru, nu prin competiție. Arăt că un business poate fi condus cu fermitate, inteligență și empatie în același timp. Promovarea unei culturi interne moderne, unde genul nu definește capacitatea, ci competențele și profesionalismul.
Care este istoria conceptului Lady Viggo, dacă tot până acum știam că e o linie destinată domnilor?
Deși Viggo a început ca un brand dedicat exclusiv bărbaților, interacțiunea zilnică cu clientele care își însoțeau partenerii a scos la iveală o nevoie reală: femeile își doreau costume impecabil croite, piese statement și o estetică rafinată care să transmită încredere, profesionalism și feminitate modernă.
În ultimii ani, doamnele și domnișoarele din Republica Moldova au început să conducă afaceri, să ocupe poziții de leadership și să-și construiască identitatea profesională într-un ritm accelerat. Am observat această schimbare și am înțeles că stilul lor trebuie să țină pasul cu evoluția lor. Lady Viggo transformă moștenirea unui brand masculin într-o declarație de forță feminină și eleganță contemporană.
Cum ai descrie segmentul de clienți pentru care oferi soluția unei garderobe rafinate?
Clientul Viggo este o persoană modernă, educată, cu aspirații înalte, care își cunoaște valoarea și investește în imagine, calitate și consiliere Premium. Ei nu caută doar un produs vestimentar, ci o experiență completă: consiliere, personalizare, statut și autenticitate. Sunt bărbați și femei care ocupă poziții-cheie în business și management, sunt antreprenori sau din sfera juridică, IT și consultanță, banking și finanțe. Vorbim despre oameni care au întâlniri, prezentări, evenimente și cerințe vestimentare ridicate, iar ei investesc în imaginea lor publică.
Care a fost cea mai riscantă decizie financiară pe care ai avut-o pentru afacerea ta?
Atunci când am cumpărat franciza. Deși sunt de 10 ani în companie, cu încredere în tot ce facem și cu experiență în dezvoltarea afacerii, această decizie a fost una riscantă, fiind în perioada instabilității în țară din cauza războiului și a schimbărilor per general în afara economiei, fapt ce ne afectează și pe noi – producția, furnizorii, fabricile fiind în Uniunea Europeană.
Cum ai justifica prețul ținutelor? Ce spune calitatea acestora?
Nu necesită justificare. Este mai mult o educație vestimentară și calitatea o înțelegi în timp, în purtare – atunci când ai încredere în brand, când îți este apreciată ținuta oriunde mergi, când economisești timp pentru întreținerea garderobei. Noi venim cu un ghid și sfaturi utile, totodată țesăturile fiind Premium, rezistă în timp, mereu impecabile – astfel te regăsești în piesele unice realizate doar pentru tine și ai o varietate de țesături.
Ai un job stresant sau ai învățat cum să gestionezi cortizolul?
Este cel mai frumos și creativ job la care pot visa mulți, iar dacă sunt situații stresante (ele sunt), le consider doar momente care te întăresc pentru a căpăta mai multă experiență. Învăț să gestionez în continuu.
Și cum rămâne cu anul 2026?
Sunt planuri mari. Vorbim despre consolidarea poziției Viggo în Republica Moldova ca un reper de bază pentru sartorial & made-to-measure premium, creșterea cifrei de afaceri cu 20-30% prin optimizarea serviciilor și extinderea portofoliului de clienți.
Din 2016, showroomul Viggo este un loc unde moda de înaltă clasă oferă ținute pentru domni și doamne care apreciază adevărata valoare a stofelor și ținutelor perfecte.
Chișinău, str. Alexei Mateevici, 64
Instagram: Viggo Moldova / Lady Viggo
Facebook: Viggo Moldova
Text: Iuliana Mămăligă, Foto: Vadim Putregai





Lasă un răspuns