Dona Răpciuga – OMUL ANULUI 2023

DIRECTOR EXECUTIV KAUFLAND MOLDOVA

Din inima Kaufland

O profesionistă dedicată binelui social, pentru care prioritar rămâne să servească nevoile clienților, pe care îi vede zilnic. Investițiile constante în sustenabilitate și proiectele sociale fac parte din angajamentul companiei pe care o ghidează și care a devenit un partener social și economic strategic pentru Republica Moldova.

Orice început e greu,
așa mă încurajez atunci când vine vorba de un proiect nou, iar deschiderea companiei într-o țară non EU nu a fost o excepție. Am auzit și reauzit că „este imposibil” să extinzi o astfel de afacere și în Republica Moldova.

„Nu se poate” devine pentru mine un trigger care mă ambiționează. Cred că doar așa continui să te dezvolți – prin targete realizabile pe care ți le lansezi constant, astfel te provoacă să fii mai creativ, mai analitic și să țintești către obiective mai ambițioase. Și poți face față provocărilor doar dacă continui să fii optimist și perseverent. Nu în zadar în Moldova se spune: „Cine nu riscă, nu bea șampanie.”

Anul 2023 putem spune că este acel an în care am luat „o gură de aer”, am revenit la normalitate. Am fost ghidați după principiul „acționăm, nu reacționăm”. Deși contextul macroeconomic s-a menținut instabil, ne-am setat pe obiectivele și planurile stabilite inițial, oferind clienților noștri varietate, prețuri accesibile și cea mai bună calitate. Având ca scop grija față de comunitate pe termen lung, în 2023 ne-am focusat pe proiecte din zona educației, combaterea risipei de alimente, sănătate, cultură și protecția mediului.

În anul financiar 2023 (1 martie 2023-28 februarie 2024), investițiile Kaufland în Republica Moldova depășesc cifra de 84 de milioane de lei. De asemenea, 240 milioane de lei reprezintă taxele și impozitele achitate la stat. Să faci un business profitabil doar în termeni financiari și de cotă de piață nu este suficient. Miza noastră este să facem cât mai mult bine comunității, ceea ce presupune că am alocat 4,7 milioane de lei în proiecte pe termen lung de responsabilitate socială.

Strategia Kaufland rămâne ancorată în direcții clare și bine definite: adaptarea sortimentului la tendințele de consum, susținerea producătorilor locali, sustenabilitatea, precum și îmbunătățirea experienței de cumpărare pentru toți clienții.

Premiul Omul Anului a devenit o oportunitate de a evidenția susținerea reciprocă pentru atingerea obiectivelor comune. Este important să recunoaștem că atribuirea titlului de „Omul Anului” se datorează unei echipe de profesioniști care reprezintă o contribuție valoroasă la dezvoltarea companiei noastre.

Din eșecuri sunt dispusă să învăț pentru că doar ele te fac să progresezi. Într-un business nu există eșecuri, doar experiențe și oportunități de dezvoltare, or fiecare eșec te ajută să te maturizezi.

Atitudinea este cel mai important lucru care ne definește ca lideri de piață. Drumul spre succes este pe jumătate parcurs, atunci când respectul și dedicarea fac echipă bună. În carieră, succesul reprezintă mai mult decât realizările individuale, iar asta pentru că doar alături de o echipă profesionistă și dedicată putem să atingem obiectivele propuse.

Am învățat să înot la 43 de ani. Sunt atât de fericită și mândră de mine că astfel pot să particip alături de fiica mea la activitățile ei preferate, să fiu în același timp un model de perseverență și ambiție pentru ea.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin