EFES MOLDOVA/PRIETENEȘTE – Top Branduri 2021

Brandul Prietenește” a fost lansat în 2020, de către compania Efes Moldova și este, probabil, primul brand necomercial din Republica Moldova, dedicat în exclusivitate activităților de Responsabilitate Socială Corporativă ale companiei. Ideea inițiativei s-a născut din dorința de a acorda o mână de ajutor societății, prin planificarea unor strategii de promovare culturală și susținere a afacerilor, în special din zona rurală.

0 lei
Investiții sociale în anul 2021

DE CE PRIETENEȘTE?

Acest brand a fost gândit ca un gest prietenesc la adresa beneficiarilor. Misiunea lui este „Să mustim bucurie, cu pasiune și responsabilitate!”, iar noțiunea de „prietenie” le reflectă pe celelalte și le amplifică.

Programul CSR este îndreptat momentan către trei domenii în care acest brand vine ca un gest prietenesc de susținere și o manifestare de responsabilitate pentru viitorul acestei țări și al comunităților.

Valorile acestui program sunt reflectate în identitatea brandului, care reprezintă o stilizare a unei strângeri de mână, a unei susțineri prietenești. La o a doua privire, această strângere de mână reprezintă și o inimă stilizată, ce semnifică dăruire și căldura care vine din toată inima. Un braț al logoului este neschimbat, de culoare albastră și simbolizează Efes Moldova, iar cel de-al doilea are diferite culori care variază în dependență de sector: mov – pentru turism, verde – pentru femei, roz – pentru artă. Și da, s-a evitat deliberat ca logoul pentru proiectele adresate femeilor să fie în roz.

Este prima componentă a programului, care a fost lansată în 2020 și are drept scop susținerea afacerilor noi sau dezvoltarea celor existente din domeniul turismului receptor. În acești ani pandemici, industria turismului, probabil, a fost cea mai afectată. Dar, anume în această perioadă a crescut și interesul pentru turismul intern, iar companiile care au riscat să abordeze acest domeniu au dat dovadă de un curaj neverosimil. În implementarea acestui program, în calitate de partener, s-a alăturat – ANTRIM, cu suportul logistic. Brandul Prietenește, însă, a oferit anual granturi de dezvoltare a afacerilor în valoare de 500 000 lei. Criteriile care stau la baza selecției sunt foarte „prietenoase”: originalitatea ideii, sustenabilitatea ei și potențialul de dezvoltare. În doi ani de la implementare, pentru 13 beneficiari, suma granturilor a atins cifra de 1 000 000 lei.

Se adresează artelor clasice și artei urbane. Efes este un partener bine-cunoscut al culturii. Anual organizează cel mai mare festival din țară – „Summer Fest” și susține cele mai importante evenimente muzicale din țară. „Prietenește”, însă, se adresează acelor domenii ale artei care sunt mai puțin comerciale: artă plastică, teatru, muzică clasică și artă urbană, care au un potențial enorm, încă nedescoperit.

Tot în acești doi ani au fost partenerii a două premiere importante, ambele apreciat enorm de public și de profesioniști – „Hamlet în sos picant”, montat de Sandu Cozub la Teatrul Național M. Eminescu, și „Micii burghezi”, montat de Slava Sambriș la Teatrul Cehov.

Au susținut organizarea ediției 2021 a Bienalei Internaționale de Grafică, eveniment care întrunește o constelație de graficieni de top din întreaga lume. Un minunat cadou oferit tuturor chișinăuienilor și vizitatorilor capitalei a fost „Pasărea Măiastră” – o maxi-operă de street art, amplasată pe strada Lazo și realizată de un artist de renume mondial din domeniu L7Matrix.

Dar, probabil, cel mai frumos lucru este că au reușit, în 2021, lansarea unei noi tendințe – rural art – o formulă de artă urbanistică în variantă rurală. Pentru că nu se poate ca arta să rămână doar în perimetrul capitalei. Au fost organizate, împreună cu primăria satului Ciuciulea, Glodeni, primul simpozion internațional de sculptură. Timp de o săptămână, 7 sculptori din diferite țări au lucrat la Ciuciulea și au creat sculpturi pe care, ulterior, satul le-a primit în dar. Acestea au pus baza unui parc artistic, pe care primăria locală urmează să-l planteze.

 

Este cea de-a treia componentă a programului, lansată în 2021, și poate, cea mai de perspectivă. Scopul acestui program este să se acorde sprijin femeilor din zonele rurale în deschiderea și dezvoltarea afacerilor din domeniul agricol și de prelucrare a produselor agricole. În calitate de partener de încredere li s-a alăturat ODIMM. La prima etapă au fost selectate 10 beneficiare. Conform regulamentului programelor, beneficiarele urmau să aibă și o contribuție proprie la buget, de 10% sau 30%, în dependență de program. Dar de vreme ce această sumă, contribuție proprie, poate fi uneori aproape insurmontabilă pentru multe dintre femei, Efes și-a asumat finanțarea contribuției din numele beneficiarelor, astfel acestea primind o acoperire a grantului de 100%. În anul 2021, suportul oferit de Efes a fost de 360 000 lei. În această ordine de idei, sprijinul companiei va fi oferit și altor beneficiari, urmărind extinderea programului și pentru următorii ani.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin