Menținerea poziției de lider incontestabil pe piața serviciilor aeriene din Moldova, lansarea noilor curse, precum Florența sau Bruxelles, înregistrarea profitabilității după un an destul de dificil, 2015, majorarea considerabilă a frecvențelor către destinațiile deja operate și, pentru al doilea an consecutiv, și transportarea unui milion de pasageri în peste 8500 zboruri în 2016. Toate acestea se datorează lui Iulian Scorpan, omul care a văzut cum zboară succesul.
Formal, sunt directorul general al companiei aeriene naționale „Air Moldova”. Informal, sunt o persoană care a reușit să-și facă meseria la care a visat: cel de a pilota avioane.
>>> Anul 2016 a fost cu multe provocări cărora compania le-a făcut față cu brio. Printre acestea se numără menținerea poziției de lider incontestabil pe piața serviciilor aeriene din Moldova, lansarea noilor curse, precum Chișinău – Florența și Chișinău – Bruxelles, și înregistrarea unui profit după un an destul de dificil, 2015.
>>> Familia mea este cea care mă face să fiu mândru zi de zi. Dacă e să adăugăm aici o notă, ea ar fi despre cariera profesională. Și aș menționa șansa de a conduce timp de șase ani una dintre cele mai mari companii locale după cifra de afaceri, „Air Moldova”.
>>> Recunosc că este o responsabilitate enormă să iau anumite decizii atunci când percep că ele au un impact asupra unui număr impunător de oameni. Mă refer atât la cei peste 500 de angajați ai „Air Moldova”, cât și la acei un milion de pasageri transportați anual. Aceste decizii se iau destul de ușor atunci când înțelegi că sunt în folosul celor vizați, însă sunt extrem de dificile când ele îi pot afecta. De data asta mă refer la renunțarea la anumite curse neprofitabile an de an și la schimbările de orar ca urmare a unor defecțiuni sau condiții meteo. Ceea ce este sigur însă e că securitatea pasagerilor este cel mai important lucru în activitatea companiei. Mai bine să verifici un sistem o dată în plus decât să supui oricărui grad de risc viața pasagerilor.
>>> Legile businessului, în mare parte, sunt aceleași oriunde în lume. Există riscuri, există provocări, există rezultate, dar și anumite devieri de la scopul propus. Ce pot spune cu certitudine este faptul că odată cu trecerea timpului și cu internaționalizarea businessului autohton, tot mai multe practici bune occidentale sunt preluate și în Moldova. Sper mult ca acest proces să continue și în viitor.
>>> Principiul meritocrației și al eticii corporative este cel după care mă ghidez ca șef. Și colegii de breaslă o pot confirma. Recunosc, echipa pe care o conduc este cea mai bună și profesionistă, iar rezultatele companiei „Air Moldova” derivă anume din acest scop comun pe care îl avem – să fim mereu la înălțime: și la propriu, și la figurat.
>>> Apreciez enorm corectitudinea, bunul-simț și responsabilitatea oamenilor. Dar, în același timp, mă deranjează duplicitatea unora. Cred că devotamentul față de scopul propus m-a ajutat să excelez în domeniul meu.
>>> De mic copil știam că voi pilota avioane. Nu mi-am imaginat că pot avea altă meserie. Îmi plăcea să merg cu părinții la Bălți regulat pentru a vedea aeroportul și avioanele de acolo. A urmat școala militară aviatică din Romania, acest lucru determinând viitorul meu ca specialist.
>>> Timpul liber îl dedic familiei și încerc să mă implic cât mai mult în activitățile comune pe care le organizăm.
>>> Mă inspiră oricine sau orice aduce valoare adăugată la formarea personalității. Toți învățăm cât existăm și este important să facem alegerea corectă între practicile constructive, care ne ajută să devenim mai buni, și cele rele, distructive.
>> Văd un an promițător în 2017 în contextul dezvoltării economice a Republicii Moldova, al integrării europene, al diversificării geografiei al zborurilor operate de „Air Moldova”, al deprinderii pasagerilor cu comoditatea zborului. Și în următorii ani, așteptările de mai sus rămân valabile. Iar dacă eu voi putea contribui la aceste procese, îi voi rămâne recunoscător sorții.
Fişier
Director General
Air Moldova
Data și locul nașterii: 28 iulie 1973, r. RÎșcani
Studii: Institutul Militar de Aviație
„Aurel Vlaicu”, România
Text: Svetlana Tataru
Foto: Revista Altitude
Lasă un răspuns