Cu sediul în Neckarsulm, Germania, „Kaufland” este o filială a grupului „Schwarz”, al patrulea cel mai mare retailer din lume. Acum 51 de ani, afacerea a pornit de la comerțul cu fructe exotice, fiind extinsă în scurt timp la comercializarea pe scară largă a alimentelor. Prezența „Kaufland” pe piața din Republica Moldova este în sine o noutate. A venit cu o nouă abordare care răspunde la nevoile clienților, pune bazele unor relații durabile cu producătorii locali, partenerii și furnizorii noștri. O dată ce pășești pragul magazinelor „Kaufland”, descoperi o nouă cultură de a face cumpărăturile. Începând de la infrastructura magazinului, construit după cele mai înalte standarde de calitate și confort, până la produsele pe care clientul le pune în coșul de cumpărături.
Peste 85 de milioane de euro, suma investițiilor „Kaufland” în Republica Moldova
În premieră pentru piața de retail din R. M., cele două magazine lansate în această toamnă aduc surprize noi. De exemplu, ele sunt încălzite printr-un sistem inteligent eco, de recuperare a căldurii de la vitrinele și camerele de frig ale magazinului, economisind astfel resursele naturale și protejând mediul. În aceeași ordine de idei, magazinele sunt dotate cu aparate de reciclare, sunt tip self-service și recompensează clienții care reciclează ambalajele cu un voucher de reducere. Se dorește educația cumpărătorilor în spiritul grijii față de lumea în care trăim și lucrăm, fie că vorbim de grija față de mediu, echilibru la cumpărături sau prioritate în coș pentru produsele autohtone. De asemenea, cumpărătorii pot opta pentru produsele de marcă proprie de la „Kaufland”, alimentare și non-alimentare, acestea fiind certificate la nivel internațional. Mărcile proprii însumează calitatea controlată și garanția celui mai bun preț, atribute care recomandă produsele „Kaufland” în rândul clienților.
CHALLENGE 2019
Orice business are parte de provocări, e o normalitate care mișcă afacerea înainte, care te face să-ți fixezi obiective și ulterior să te ambiționezi ca să le atingi. În anul 2019, probabil cea mai mare provocare a fost momentul lansării pe piața de retail din Republica Moldova. Aici vorbim nu doar de deschiderea celor două magazine, dar și de calibrarea cu așteptările și necesitățile cumpărătorilor. Compania și-a adaptat procesele, sistemele, serviciile și mai ales gama de produse la aspectele specifice din Republica Moldova astfel încât odată ce clientul pășește pentru prima oară pragul la „Kaufland”, să trăiască cea mai plăcută experiență de cumpărături.
OAMENII DE LA KAUFLAND
Succesul pe care îl are pe piață, se datorează grijii pe care o poartă față de oamenii buni, care lucrează în echipă. Așa au ajuns cei mai buni în domeniul retail. Depun eforturi să îi răsplătească pentru munca pe care o fac nu doar cu cele mai mari salarii medii din acest domeniu de pe piață, dar și cu un șir de beneficii, care îi motivează să crească și să se dezvolte în companie. Să simtă că nu sunt doar un simplu angajat, care vine la muncă, dar sunt parte a unei mari familii.
Dorința de a avea succes și de a face în fiecare zi lucruri cât mai bune pentru oameni, este ceea ce îi motivează pe toți cei de la „Kaufland”, indiferent de mediul social din care provin, de orientarea religioasă, de origine, sex sau vârstă. Diversitatea reprezintă mult mai mult decât faptul că sunt diferiți. Iar în cadrul interviurilor de angajare, se acordă o atenție deosebită atunci când vine vorba despre egalitatea de gen, străduindu-se pentru a păstra mereu un echilibru în companie.
PLANURILE LUI 2020
Așteptările pentru 2020 sunt legate de planurile pe care le are la nivel de „Kaufland” internațional și ajustate la necesitățile locale. Ca și în primii ani de viață ai unui copil, care are nevoie de grijă și atenție, dezvoltarea și creșterea proiectului „Kaufland Moldova” este o prioritate acum. Echipa va continua în același ritm optimist să aducă tot ce e mai bun pentru oamenii de aici, din Republica Moldova. La fel, va continua să implementeze noi soluții tehnologice pentru a putea satisface așteptările clienților legate de calitate, servicii și preț. Cu aceeași încredere, „Kaufland” va continua proiectele de responsabilitate socială, implicându-se în viața comunității și contribuind la o lume mai bună. În retail e ca în formula 1, cine frânează primul, pierde cursa.
Marco Hößl, CEO Kaufland România și Moldova
Lasă un răspuns