Este una dintre cele mai faimoase denumiri pe piaţa băuturilor tari din Republică, cu o istorie bogată şi rezultate pe măsură. Băuturile KVINT sunt apreciate de consumatorii din ţară, dar şi de peste hotare, precum şi de juraţii numeroaselor concursuri internaţionale de profil la care acest brand s-a remarcat.

img_6950_fmtIstorie

Începutul activităţii Fabricii de Vinuri şi Coniac din Tiraspol KVINT, pentru că aceasta este producătorul brandului cu acelaşi nume, datează încă din anul 1897. Anume acesta este considerat anul apariţiei brandului – atunci a fost construit depozitul distilator Nr. 9 de pe strada Vokzalinaia din Tiraspol, locul unde oamenii din împrejurimi aduceau material vinicol, din care, ulterior, era produsă votca de 40 de grade. Producţia de coniac (divinurile) a început aici abia peste patru decenii de la deschiderea depozitului – primele cantităţi de spirt pentru coniac au fost depuse pentru maturare în 1938, iar zece ani mai apoi, întreprinderea a luat numele Fabrica de Vinuri şi Coniac din Tiraspol (Тираспольский винно-коньячный завод).

Pe data de 2 februarie 1991, întreprinderea a primit denumirea Fabrica de Vinuri şi Coniacuri KVINT, numele abreviind denumirea companiei în limba rusă – Тираспольский винно-коньячный завод «KVINT». Denumirea companiei, dar şi a brandului, este strâns legată şi de cuvântul chintesenţă, elementul ce caracterizează toată producţia KVINT. Această idee este completată de logoul brandului: „KVINT – Tradiţie şi Perfecţiune”.

Prezent şi rezultatep1000855_fmt

Acum, numărul angajaţilor companiei KVINT se cifrează la 1114 de persoane. Depozitele KVINT păstrează circa 10 milioane de litri de spirt pentru coniac cu perioade de maturare de 1-60 de ani, iar întreprinderea produce anual până la 40 de milioane de sticle de vin, divin şi lichior. Sunt peste 30 de denumiri de divin cu perioade de maturare de la 3 la 50 de ani, de vin de consum curent şi de colecţie, dar şi de votcă, gin, brandy, calvados… În prezent, compania are, la Doibani şi la Rîbniţa, suprafeţe proprii de plantaţii de viţă-de-vie, acestea numărând în total 1 995,6 ha.

Promovare şi succese

Primele, dar, după cum s-a dovedit, şi cele mai eficiente modalităţi de promovare adoptate şi desfăşurate de managementul companiei KVINT, în perioada sa contemporană, au fost plasarea publicităţii în mass-media, pe panourile stradale, iar, mai nou, şi în reţelele de socializare. Una la fel de importantă rămâne participarea brandului şi a producţiei KVINT în cadrul expoziţiilor şi al concursurilor atât naţionale, cât şi internaţionale. Astfel, calitatea produselor sub marca KVINT este confirmată atât prin aprecierea din partea consumatorilor, cât şi prin numeroase distincţii prestigioase, peste 300 la număr în momentul de față, câştigate la cele mai mari şi importante consursuri-degustare, desfăşurate în Bruxelle (Belgia), Londra (Marea Britanie), Guangzhou (China), Düsseldorf, Frankfurt şi Leipzig (Germania), San Francisco (SUA). De asemenea, KVINT numără participări şi victorii la alte concursuri de profil din România, Bulgaria, Polonia, Armenia, Georgia şi din alte ţări.

40 de milioane de sticle îmbuteliază anual compania KVINT.

cf3i7994_fmtOleg Baev, directorul general al Fabricii de Vinuri şi Coniacuri KVINT: Toate distincţiile obţinute la concursurile internaţionale de specialitate, împreună cu aprecierea specialiştilor cu renume mondial, denotă impecabilitatea băuturior noastre, unicitatea şi calităţile lor gustative excepţionale. Mai mult decât atât, brandul KVINT se bucură de recunoaşterea din partea consumatorilor direcţi. Pentru a asigura înalta calitate a produselor, acordăm o atenţie deosebită şi procesului tehnologic.