MedExpert este unul dintre cele mai mari laboratoare medicale private din Republica Moldova, care, de mai bine de 20 de ani, efectuează analize medicale conform standardelor internaționale.

Istoria brandului

În 1996, piața serviciilor medicale din Republica Moldova a fost revoluționată prin apariția primului laborator medical privat, și anume a celui creat de Societatea Comercială IMUNOTEHNOMED SRL. În 2010, datorită rebrandingului, a apărut Laboratorul Medical „MedExpert”, care continuă să se dezvolte și să se extindă prin propria rețea de centre de colectare. În prezent, cei 110 angajați realizează circa un milion de analize pe an, adică în jur de 4000 pe zi, în cele două laboratoare din Chișinău și în cele din Bălți, prin intermediul celor 18 centre de recoltare din țară. Foarte curând, va apărea și o platformă de laborator la sudul Moldovei, în orașul Cahul. În așa mod, serviciile ­MedExpert vin mai aproape de clienții săi, cu aceeași operativitate și garanție a calității.

dsc_4080_fmtLogoul și sloganul

La apariția brandbookului, un rol important l-a avut o companie de profil care a efectuat un studiu sociologic și care a dedus că numele „MedExpert” însoțit de sloganul „Expertul tău în sănătate” reprezintă denumirea potrivită pentru acest gen de activitate. Îmbinarea dintre abrevierea termenului medicină, „med”, și substantivul „expert” exprimă profesionalismul și calitatea serviciilor oferite de acest laborator.

Cele două tipuri de culori utilizate pentru logoul MedExpert – albastru închis și albastru deschis – sugerează calm, acuratețe și loialitate, anume ceea ce promovează o persoană care își desfășoară activitatea în medicină. Albastrul este utilizat și în decorul instituțiilor medicale, anume pentru faptul că amplifică și capacitatea organismului de apărare imunitară și facilitează regenerarea celulară a acestuia. Deci, ­MedExpert a ales culoarea potrivită.

Promovarea brandului

Încă de la bun început, MedExpert a mizat pe un plan de marketing foarte activ, apelând la o publicitate agresivă prin toate sursele mass-media existente, inclusiv prin panourile stradale, dar și a elaborat un site atractiv, care este și funcțional, și informativ. Pentru toate acestea, compania rezervase un buget de circa 40.000 de euro. În prezent, suma aceasta este în jur de 5000 de euro pe an, MedExpert, chiar dacă este un brand recunoscut în sistemul medical autohton, continuând să acorde atenție tehnicilor de promovare. Or, această tactică a fost și este folosită mereu de companiile mari de succes. Evident, pe lângă toate acestea, cea mai reușită și cuantificabilă metodă de promovare este ­feedbackul medicilor și al pacienților satisfăcuți de serviciile prestate, or, pentru ei, laboratorul MedExpert vine mereu cu oferte bune, cu promoții active, propunând reduceri sezoniere pentru clienții fideli.

În cadrul companiei este promovată intens și comunicarea instituțională internă. Personalul laboratorului este de fiecare dată instruit, la orice etapă de formare profesională s-ar afla, pentru a fi la curent cu ultimele tendințe din domeniul investigațiilor medicale. Totodată, ­MedExpert participă intens la diverse evenimente în calitate de sponsor, prin asta dând dovadă de responsabilitate socială și de vizibilitate mai mare pe piața autohtonă.

1 milion de investigații și analize medicale pe an

dsc_4148_fmtSergiu Rață, fondatorul Laboratorului MedExpert: MedExpert este primul laborator medical privat care a apărut pe piața autohtonă și singurul care își menține întâietatea în domeniul respectiv. Astfel de termeni precum independența, calitatea, confidențialitatea, siguranța și confortul pacientului ne caracterizează pe deplin. Ne bucurăm că putem fi mai aproape de toți cei care au nevoie de MedExpert și vă asigurăm că lista noastră de servicii se va mări odată cu apariția noilor cerințe și tendințe pe piața medicală.

Text: Svetlana Tataru

Foto: arhiva BusinessClass