TOP BRANDURI 2019: SEBO

De la un vis, la un business de succes. SEBO este compania care, din anul 2017, te uimește fără încetare. Numele acesta răsunător, ascunde o istorie captivantă. SEBO fiind, de fapt, o prescurtare a prenumelui complet al fiului fondatorului – Sebastian. Cei din companie se pricep în cifre. Pentru ei, cifra 3 e una specială, aceasta având o însemnătate enormă: 3 luni – timp atât de scurt în care a fost deschisă prima filială, 3 ani – un portofoliu ce depășește 200.000 de clienți, Top 3 – poziția pe care o ocupă pe piață în 2019. Prin pasiune, atenție la detalii și muncă grea, SEBO a ajuns să fie amicul Tău la împrumut!

Dream big – work hard

Au visat la realizări frumoase, au muncit din greu și le-a reușit. În mai puțin de trei ani, SEBO s-a poziționat în Top 3 companii ce oferă credite de consum pe termen scurt, după volumul de acordări. Grație campaniilor media extrem de creative, aceasta și-a mărit cota de piață, și-a întărit brand awarnessul şi a devenit compania de microfinanțare cu cel mai mare număr de sucursale. Totul, obținut datorită muncii enorme în privința oamenilor necesari în echipă și finanțării – doi cei mai importanți piloni ai realizărilor lor. Bazându-se pe un model de business offline, cu costuri fixe relativ mari, până la finele anului SEBO va bifa cea mai importantă reușită – extinderea rețelei la 50 de filiale, urmând să dețină întâietatea şi în termeni de volume.

2019 – an plin de provocări

Datorită unui model de business neordinar, cea mai mare provocare pentru SEBO a fost angajații. Având o rețea mare de sucursale, compania nu a putut acumula numărul dorit de resurse umane. Dar asta nu le încurcă să aibă o echipă puternică de 230 de angajați, care sunt gata să ajungă la noi recorduri.

Din ce în ce mai buni

Dezvoltarea și schimbarea permanentă, aceasta este cheia succesului lor. Anul acesta, SEBO se poate mândri cu noutăți deosebite. În primul rând, a fost implementat un sistem IT unic de verificare și apreciere a riscului clientului – Progressive Scoring. Nicio companie nu a mai operat până acum cu un așa sistem. Acesta este un modul de scoring dinamic și progresiv ce necesită o investiție foarte mare.

În al doilea rând, SEBO a devenit lider în procedurile ce țin de protecția datelor cu caracter personal. Compania a ajuns prima pe piață care a înregistrat toate sistemele de procesare și stocare a datelor cu caracter personal. Aici ne referim la HR, Sistemul de Contabilitate, Sistemul de Clienți, Sistemul Video, Sistemul Audio (Call Center) și multe altele.

Faimoși cu literă mare

„Ciki Ciki Tu”… acasă, la televizor, prin magazine, la radio – această secvență faimoasă este, cu siguranță, cunoscută de toți. Pe cine nu ai întreba, fiecare știe despre Bunica, Bunelul și motanul rebel Sebo. Compania face furori pe piața Republicii Moldova, aducând ceva fresh și neobișnuit în domeniul său de activitate. Putem spune cu certitudine că SEBO chiar știe cum să cucerească inimile oamenilor. În 2019, brandul a efectuat un șir de activități, care nu au putut rămâne neobservate, precum: „Donează sânge – salvează o viață”; „Hai la școală cu SEBO” – peste 20 de copii au fost echipați pentru școală; instalarea a 5 pubele moderne și practice, pentru cei care se plimbă cu prietenii lor patrupezi, în parcul Valea Morilor; premierea elevilor cu media „10” la examenul de Bacalaureat; susținerea producătorilor autohtoni prin oferirea merelor clienților în toate sucursalele – „Show must go on”, ș.a.m.d.

Lansarea Asociației Patronale a Companiilor Financiare Alternative

La 23 septembrie, SEBO a făcut încă un pas în favoarea calității, participând în rol de fondator la crearea Asociației Patronale a Companiilor Financiare Alternative (APCFA). Participanții s-au adunat pentru a semna un Cod de Conduită, act ce asigură măsuri suplimentare pentru protecția consumatorilor. Ceea ce înseamnă că serviciile oferite de acest sector vor fi orientate maximal spre clienți.

Acum, beneficiarii unui împrumut sau cei care au intenția de a lua unul din rețeaua de sucursale SEBO, se pot bucura de un nivel mai ridicat de protecție și reguli clare de cooperare. Pe lângă toate acestea, a fost elaborată marca de conformitate „Creditor responsabil”. Membrii Asociației care vor respecta principiile stabilite de Codul de Conduită, vor asigura clienții cu servicii la un nivel mai înalt.

Fapte Bune cu SEBO

Business-ul nu este unica preocupare a companiei SEBO. Din februarie 2019, aceasta a inițiat o campanie cu accent social pe o perioadă nedeterminată, denumită „Fapte Bune cu Sebo”. Până în prezent au fost finanțate trei proiecte a câte 100.000 de lei fiecare. Din banii alocați:

  • s-au achiziționat 150 de europubele pentru gospodăriile din orașul Ialoveni;
  • s-a construit o platformă multifuncțională în satul Ratuș, raionul Criuleni;
  • s-a amenajat un teren de joacă pentru copii din satul Sireți, raionul Strășeni.

Iar din 1 septembrie, șansele de a îndeplini visul cuiva și de a face o Faptă Bună, au devenit și mai mari. Compania a pregătit o surpriză grandioasă – acum se oferă trei premii câștigătoare a câte 50.000 de lei fiecare. Trei câștigători care vor primi finanțarea au fost deja și desemnați.

Sergiu Sobuleac, director şi fondator SEBO
Lansând campania „Fapte Bune cu SEBO”, nici nu ne-am putut imagina că inimile moldovenilor sunt atât de pline cu creativitate. Fiecare tinde să facă ceva frumos și special pentru localitatea sa, fiecare ne-a uimit cu niște idei, care merită a fi susținute și realizate. Noi ardem de nerăbdare să le transpunem în realitate.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin