La un cocktail cu… Daniyel Jones, Brand Ambasadorul Angostura

Nu în fiecare zi ai ocazia să cunoști pe cineva din Trinidad și Tobago, cu atât mai mult, o persoană care să îți viziteze țara promovându-și propria cultură și istorie. Iată că pe Daniyel Jones l-am surprins în spatele unui bar din capitală, făcând ceea ce poate mai bine – cele mai renumite cocktailuri din lume cu produsele Angostura. De mai bine de cinci ani, este și Ambasadorul acestui brand, care a cucerit o lume întreagă, dovadă fiind și numeroasele premii din acest domeniu. Personalitatea lui Daniyel nu poate trece neobservată pentru adepții de barstein. Charisma, zâmbetul, profesionalismul, dar și dedicația cu care amestecă ingredientele pentru a obține băutura preferată de tine, fac din Daniyel persoana cu care ai vrea să tot discuți toată noaptea în timp ce savurezi un Queens Park Swizzle. (Text: Svetlana Tataru)

40273307_308912359663246_544423023579496448_oDaniyel, cum a început „aventura” ta cu lumea Angostura?

În 2013 am reușit să câștig Angostura Global Cocktail Challenge, cel mai important concurs pentru orice barmen. Drept urmare, am fost ales și Brand Ambasadorul produselor Angostura. A fost greu, dar nu și imposibil. Am fost contactat de către companie și mi s-a propus un contract de un an de zile în care urma să am opt călătorii prin lume și să fac cunoscut brandul Angostura. Dar iată că soarta a făcut ca astăzi să fiu în Moldova și să fiu în continuare alături de Angostura de mai bine de cinci ani.

Ce înseamnă să fii un Brand Ambasador?

Hmm… Pentru mine înseamnă să reprezint un produs. Să îmi reprezint cultura țării. Angostura e ceva special pt mine. Și apropo, nu știu de ce mulți cred că eu prepar Angostura în bucătăria mea. Rețeta produselor Angostura este cunoscută de doar cinci persoane din lume. Aceasta conține peste 40 de ingrediente, dar care sunt ele, le putem doar intui. Cei cinci au făcut chiar și un pact ca să nu zboare vreodată cu același avion ori să ia cina în același restaurant, ca să vă dați seama cât e de confidențial.

Sunt foarte entuziasmat că anul acesta am fost nominalizat ca fiind unul dintre cei mai buni Brand Ambasadori din lume la Teals of the Cocktail, un congres din New Work. Sunt în TOP 10, iar aceasta este o onoare pentru mine și demonstrează că nu sunt băiatul care poate face doar Pina Colada, nu?

Că tot ai pomenit de companie, ne poți spune ceva din istoria ei?

Totul a început prin secolul XIX, cu Johann Gottlieb Benjamin Siegert (J.G.B. Siegert), medic în armata prusacă, care a luptat împotriva lui Napoleon. Apoi a devenit medic general pentru Simón Bolívar și a ajuns într-un mic oraș din Venezuela, numit Angostura. Fiind fascinat de ierburile și plantele din această zonă, el a tot experimentat diferite amestecuri din acestea pentru a crea o tinctură – elixir medical pentru militari, care să le aline durerile de stomac. Când Bolívar se mută în America Latină, Siegert a decis să rămână în Angostura, continuând să lucreze la rețeta lui. După ce s-a căsătorit, împreună cu cei trei fii ai săi, s-au mutat în Trinidad și Tobago și s-au extins în acest domeniu, devenind cei mai buni producători de bittere din lume. Ulterior, afacerea lor a crescut și ei s-au specializat și pe alte ramuri, precum cea a rumului.

40294560_308900929664389_8516068941284507648_oCe produse promovează brandul Angostura și unde pot fi găsite acestea?

Noi nu promovăm un produs, noi promovăm o istorie. Istoria unui popor ce pune dragoste și suflet în tot ceea ce face, începând cu pregătirea pământului pentru plantații și finalizând cu livarea pe masa fiecăruia a unui produs de cea mai înaltă calitate!

Ne-am propus să aducem pe piața din Republica Moldova o linie de rum și bitter-uri din clasa superioară, pentru a vă delecta și pentru a împărtăși cu voi o bucățică din moștenirea noastră!

Dacă încă nu ați reușit să le gustați, vă recomand, o să vă placă și o să le îndrăgiți. Garantez calitatea produselor!

Pe teritoriul Republicii Moldova, importatorul și distribuitorul oficial al brandului „Angostura” este compania „Global Spirit” SRL, iar actualmente, noi suntem în creștere continuă pe piața autohtonă și, desigur, produsele le puteți găsi în majoritatea marketurilor din țară. De asemenea, puteți să le cereți și în localurile pe care le frecventați!

40265989_308888976332251_2907227753088548864_oCum ați caracteriza echipa? Câți membri sunt?

Oh! Avem o echipă foarte mare. Sunt foarte multe persoane implicate. Doar în procesul de producție sunt peste 400 de persone. Angostura este un produs global, prezent pe piața internațională cu sedii mari, înclusiv în America, Europa – în total, în peste 60 de țări ale lumii. Și pentru fiecare din ele, avem legi cu care ne conformăm și le respectăm. Inclusiv încercăm să fim cât mai responsabili sociali și eco-friendly, implicându-ne în diverse campanii sociale și de respectare a mediului ambiant.

Apropo, care este rețeta ta favorită de cocktail?

Să știi că în mare parte depinde de dispoziția în care mă prinzi. Acum aș lua un Rum Manhattan 1824 și l-aș servi pe plajă, la lumina lunii.

Niciodată nu aș refuza un Daiquiri 1919. O să zâmbesc mereu când voi lăsa paharul pe masă.

După o noaptea grea, dimineața, obișnuiesc să iau un cocktail din apă proaspătă de cocos și cu câteva picături de Angostura Bitter.

Dar aș recomanda mereu un Queens Park Swizzle, cockail ce s-a născut în Trinidad și Tobago. Apropo, știți istoria lui? Queen’s Park Hotel din Trinidad a fost unul din primele oaze pentru turiștii care veneau prin Caraibe. Anume aici a apărut pentru prima dată, în această regiune, lumina electrică, dar și alte servicii care îi confereau acestui loc luxul de a se numi un Hotel renumit. Iată că în 1920 a fost inventat și acest mixaj de băutură, iar în 1946 însuși Trader Vic l-a numit „cea mai plăcută formă de anestezie din zilele noastre”.  Cam aceasa e rețeta lui.

Queens Park Swizzle

————-

Ingrediente:

60 ml Angostura 7yo Rum

30 ml Suc proaspat de lime

30  sirop Demerara

(2: 1 | 2 părți zahăr Demerara: 1 parte apă

12-14 frunze de mentă

6-8 picături de Bitter Angostura

 Pahare: Collins

Metodă: Se toarnă peste gheață zdrobită

Garnitură: Frunze de mentă

Poate părea ciudat, dar, că tot ai vorbit despre băuturi, ne poți explica pe scurt care e diferența dintre un rum și un whiskey sau un cogniac și vodkă?

Există acel Top 7 spirits al celor mai renumite băuturi, iar diferența dintre ele e… ingredientul primar.

Cu toții știm că există două tipuri de alcool, fermentat și distilat. Uite că vinul și berea fac parte din primul. Iată, dacă luăm rezultatul acestora, la un moment dat, se va obține etanolul. Dacă îl vom fierbe la o anumită temperatură, vom obține niște vapori care, prin condesație, vor forma niște picături… iată aici avem deja alcoolul distilat.

Dar dacă e să ne întoarcem la întrebarea inițială. Dacă e să vorbim despre vodkă, aceasta se prepară din sfeclă, cartofi, prune etc. Tequila poate fi obținută doar din planta pe nume Blue Agave. Romul este fabricat din trestie de zahăr. Whisky se prepară din orz, secară sau grâu. Brandy și cogniacul au ca îngredient de bază strugurii, dar aici trebuie să știi că orice cogniac e un brandy, dar nu orice brandy e un cogniac. Lichiorul este preparat din fructe cu o concentrație mare de zahăr. Deci, cam asta ar fi deosebirea primordială.

Știi, că tot am pomenit de trestia de zahăr. Pot spune că produsele Angostura sunt realizate din cea mai calitativă trestie de zahăr, iar colectarea ei e o adevărată artă pentru noi. Nu în zadar fluturii sunt pe etichetele sticlelor noastre. Știi de ce? Ei sunt cei care ne spun că trestia de zahăr e gata de a fi culeasă. Să culegi printre fluturi e una dintre cele mai mari minuni la care poți asista. Și crede-mă, ei chiar sunt mulți pe la noi. În Trinidad și Tobago avem chiar și cel mai mare muzeu de fluturi din lume.

40262155_308898066331342_9136642838828679168_oCe calități trebuie să posede un Brand Ambasador?

Sticlele Angostura sunt deja un brand. Eticheta lor este reconoscibilă pentru oricine. Totuși, orice brand are nevoie și de un ambasador. Iar aceasta nu depinde doar de produs. E nevoie și de o persoană plină de creativitate, este și un bun sales-man, are carismă prin care să nu plictisească pe cei cu care vorbește. Trebuie să simtă audiența, uneori să le mai arunce o istorie personală ca să îi mai „lege” de sine. E foarte important să crezi în produsul pe care îl reprezinţi și să poți vorbi pe limba celor cu care discuți.

Apropo, un Brand Ambasador Angostura trebuie să bea mult. Da, știu că sună ciudat, dar aici nu merge faza că sunt la volan. Eu nu trebuie să spun nu. Chiar dacă sună a provocare, niciodată nu am ajuns să fiu beat. Sunt prea responsabil ca să o fac. Îmi cunosc limita și pot să mă controlez. Îmi place să mă controlez. Uneori, am de vizitat câte 6 localuri pe seară, iar asta presupune că trebuie să servesc în fiecare minimum câte o băutură. Dar pot fi și câte 2-3. Eu însă trebuie să fiu un profesionalist și până ajung la cel de-al 6-lea local, să pot purta discuție și să mai pot fi în stare de o altă băutură.

Se pare că ai parte de multe provocări în această funcție. Totuși care sunt cele mai mari provocări din acest domeniu?

Chiar când am ajuns în Moldova, am mers la hotel și am fost anunțat că în 20 de minute sunt așteptat. Am reușit să îmi las doar bagajul, să îmi spăl fața… și m-am întors în cameră la ora 2.40 noaptea. (Asta în pofida faptului că m-am pornit la 6.40 dimineața din aeroport și am avut un zbor cu anumite rețineri). La 8 dimineața, eram deja treaz. Deci, am dormit doar vreo 5 ore. Și da, am reușit să merg și la sală ca să îmi restabilesc forțele. Deci, îți dai seama cum e cu agenda de lucru, da?

Unii însă cred ca eu fac turism. Și să fiu sincer, în Moldova, m-am simțit chiar așa, pentru că am reușit să vizitez una dintre cele mai mari vinării din țara voastră. Așa că, printre master-classul și degustarea pentru care am venit aici promovând produsele Angostura… Moldova a reușit să obțină un loc special in inima mea.

Recunosc că nu am avut șansa să caut informații despre Moldova. Am venit aici „cu ochii închiși”. Dar am rămas plăcut surprins. Moldova este Moldova și nu voi mai greși niciodat cu Maldive, căci inițial credeam că merg acolo.

Știi, eu obișnuiesc să servesc vin la fiecare masă. Alb, roșu, rose. Mi-am creat o mică tradiție din asta. Eu nu beau vinul doar pentru a bea, eu îl savurez cu fiecare picătură. Și da, am ramas impresionat de vinurile voastre și de istoria brandului Cricova.

Dar asta presupune și un mic risc. Dacă voi sta și voi servi doar alcool, la a 3-a zi mă voi întoxica. Așa că eu consum multă apă, pentru „funcția” mea asta e ceva primordial… și reprezintă cea mai mare provocare.

40199380_308911162996699_4931755227662516224_oCum arată o zi din viața lui Daniyel Jones și ce face el atunci când rămâne singur? La ce se gândește și contemplează?

Ziua mea începe foarte devreme. Nu îmi place termenul de insomnie, dar uneori îmi sunt de ajuns 3 ore pentru a-mi restabili forțele. De multe ori, întâmpin răsaritul și apoi merg la sala de forță. Chiar și atunci când sunt într-o deplasare de serviciu, încerc să nu îmi încalc acest regim.

Sunt 95% vegan. Cele 5% le las pentru a nu supăra gazda unei țări atunci când îmi oferă bucate tradiționale care conțin carne. Bunăoară, am fost recent în Budapesta și am savurat Gulașul. Dar și aici, în Moldova, am gustat zeama voastră tradițională. Nu vreau să creez un disconfort cuiva prin regimul meu de viață. Eu îmi trăiesc clipa.

Nu îmi place să mi se pună o etichetă. Dacă îmi plac unele concepte ale stilului de viață minimalist, eu le adopt. Dacă îmi sunt apropiate cele ale stilului vegan, le împrumut. Nu sunt chiar atât de categoric. Eu ador mierea și nu vreau să-mi limitez această plăcere.

Da, sunt un bărbat de culoare. Nu îmi place să fiu numit „negru”, îmi e mai aproape termenul de african, nu cel de afro-american. Și am menționat, nu îmi place să mi se pună etichete, de aceea nici eu nu le pun. Îmi place să călătoresc și să descopăr oamenii noi, să înteracționez cu ei și să îmi fac prieteni. Îmi place să învăț și să împărtășesc experiența mea. Aceasta mă ține motivat să contiuu să profesez ceea ce am început.

Anul trecut, în decembrie, m-am mutat în Paris. Cu greu m-am obișnuit cu diferența de ore față de Trinidad și Tobago – sunt aproape 9 ore. Am început să învăț și franceza, iar luna septembrie, am ore peste ore de studiu cu ea.

Lucrez la două proiecte acum. Dar voi anunța despre aceasta anul viitor. Totuși un proiect mai personal este deschiderea unui local în Paris, alături de doi prieteni de-ai mei: unul e din Grecia și altul e din Italia.

Văd că ești plin de tatuaje. E ceva ce face parte din tradiția țării tale sau e vorba de doar a fi în pas cu moda?

Tatuajele ne pot face să ne diferențiem în mulțime. Nu am crezut niciodată în ele. Totuși, am decis să încerc și eu. Am ales ceva din cultura poloneză, ce reprezintă simbolul războinicilor. Și cred că mă caracterizează.

De ce ați decis lansarea/extinderea pe piața din Republica Moldova?

Angostura este un business global. Are branduri care sunt atractive nu doar ca imagine, dar și din punct de vedere al calității. Produsele Angostura oferă notorietate unui local care se vrea respectat. Doar nu în zadar anume Angostura are cele mai multe premii din lume pentru ceea ce face. Și deși a fost un moment când produsele noastre nu se puteau livra, Angostura a reușit să treacă peste acea perioadă și să demonstreze că este ceva unic și incomparabil pe piața băuturilor.

Consumul romului crește de la an la an. Analizând piața din Republica Moldova, am înțeles că Angostura poate domina acest segment aici. Lumea vrea produse de calitate, iar noi le putem livra. E ușor să faci diferența. Mergi în orice local, îți iei o băutură de conține rom simplu și alta ce conține rom Angostura. Vei simți îndată care e băutura autentică.

Dacă ar fi să caracterizezi afacerea Angostura printr-un singur termen, care ar fi acesta?

Wow! Niciodată nu m-am gândit. Să știi că e o adevărată provocare. Totuși, cred că ar fi termenul de „moștenire”. Sunt o parte a acestei istorii. La început, a fost o cultură pentru mine, dar acum, pentru că o răspândesc și o promovez în lumea întreagă, a devenit mai mult decât atât.

Care este motto-ul lui Daniyel Jones?

„The greatest of servants are the greatest of leaders” (n.r. Cel mai mare slujitor este cel mai mare lider), cam așa ar suna în original… Eu cred în ospitalitate și în oameni, în ceea ce pot face ei. Prin dăruire de sine și împărtășirea a ceea ce cunoști poți obține mai multe decât atunci când lupți cu o armă.

Îți mulțumim  pentru interviu, Daniyel! Redacția VIP magazin îți dorește cât mai multe succese în continuare!

40144059_308913286329820_5737006555656617984_o

 

Abonează-te la articolele

Vip Magazin