Noile fete de la comunicare: Cristina Aramă, PR manageră „Kaufland S.R.L.”

Cum îţi vei construi imaginea, aşa o vei vinde, acest lucru ni-l spun mereu cei din domeniul afacerilor. Cu ocazia aniversării a 15-a, revista „VIP magazin” lansează un proiect inovativ, dedicat noului val de comunicatoare tinere și profesioniste din Moldova, „Noile fete de la comunicare”. Astfel, ne propunem să descoperim nume noi din departamentele de PR sau de profil ale celor mai notorii companii din țară! Le vom provoca să ne răspundă la întrebări despre munca lor din culisele afacerilor pe care le promovează şi să ne ofere şi câteva ponturi în materie de comunicare instituţională! Iar prima din această listă e Cristina Aramă, PR manageră „Kaufland S.R.L.”

Concept şi coordonare: Iuliana Mămăligă • Foto: Arhiva personală

La Kaufland, credem în lucrul bine făcut și în distracția pe măsură! Noi suntem acolo unde sunt oamenii buni, tocmai de asta, al doilea an la rând, susținem în calitate de partener general cel mai mare festival al anului, Summer FEST. Timp de două zile, echipa Kaufland Moldova a fost alături de oaspeții festivalului cu activități distractive, dar și cu oferte atractive de joburi. Este o modalitate deosebită de a le vorbi oamenilor despre noi și despre ce vrem să facem.

Peste 25 de mii de participanți s-au distrat pe ritmurile pieselor celor mai în vogă artiști.

La Kaufland suntem o echipă, iar momentele de stres sau momentele imprevizibile sunt doar provocări pe care le depășim împreună. Deși Serviciul Meteo promitea ploi, norocul a fost de partea noastră cu vreme frumoasă și norișori răzleți. Dar deja eram pregătiți să îndemnăm vizitatorii să facem o fotografie cu mii de umbrele colorate.

Soluționarea problemelor pe interior nu trebuie să influențeze un eveniment, or scopul nostru este ca participanții să se simtă bine acolo unde li s-a promis o atmosferă pe măsură.

După un feedback constructiv, acest eveniment, de la an la an, devine tot mai bun. Aducem experiența din exterior și o implementăm cu succes aici, acasă. În acest fel, tindem să „sădim” în inima oamenilor tradiția de așteptare a unor astfel de evenimente.

Un PR-ist/comunicator profesionist devii cu timpul și cu experiența, dar calitățile trebuie să le ai încă de când ai pornit pe acest drum. Printre cele mai valoroase calități de care cred că este nevoie să se regăsească în portofoliul unui comunicator sunt: corectitudinea, flexibilitatea, răbdarea, disponibilitatea, implicarea sută la sută în ceea ce face și ce spune. Comunicatorii știu când și ce să vorbească, sunt emoțional stabili și foarte buni ascultători.

Aș putea sfătui un începător în acest domeniu că important e să aibă spirit de inițiativă și dorința de a ieși din zona de confort, implicare și răbdare, iar experiența o va acumula pe parcurs.

Trebuie să faci tot posibilul ca să previi momente neplăcute sau care pot afecta imaginea brandului, dar dacă se ajunge acolo, atunci trebuie identificată sursa problemei și să răspunzi la întrebarea – De ce? Analiza problemei și găsirea soluției, ulterior comunicarea acțiunilor întreprinse. Cel mai important e să menții comunicarea cu stakeholderii și să-i informezi în permanență despre pașii pe care i-ai făcut. O companie trebuie să fie atentă la doleanțele consumatorului și să aibă un bun community management. Întotdeuana să spui adevărul, să fii transparent și deschis în activitatea pe care o faci.

Noi, ca organizație, ne dorim să menținem o comunicare constantă cu angajații, furnizorii, clienții și partenerii. Avem responsabilitatea față de stakeholderii noștri care joacă un rol important în comunitatea în care suntem prezenți.

Răbdarea, flexibilitatea și dedicarea sunt calități importante pentru comunicatori. Iar asta pentru că o companie care nu se adaptează realităților vremii, riscă să dispară treptat. Trebuie să ținem cont de faptul că o comunicare chiar și bună, nu poate înlocui serviciile sau produsele de slabă calitate.

Orice instituție, prin tot ce face, nu doar că influențează propria imagine sau își crește cota de piață, dar are un impact și în comunitatea în care crește și se dezvoltă. Există o preconcepție că atunci când investești în imagine rezultatele se reflectă imediat la nivelul cifrei de afaceri, însă orice acțiune, fie de timp sau bani, trebuie gândită pentru cinci pași înainte.

O companie responsabilă, investește nu doar în beneficiul propriu ci mai ales în comunitatea în care activează, pentru a genera o schimbare în bine. Evaluarea permanentă impactului este oglinda adevăratelor valori pe care este construită o organizație. Pentru că suntem pe ultima sută de metri până la deschiderea primelor magazine Kaufland în Republica Moldova, în culise se pun la punct detaliile. Ne dorim să răspundem pe măsura așteptărilor oamenilor😊. Acum suntem în perioada de metamorfoză, când devenim și ne consolidăm ca echipă. Acum se construiesc relațiile între membrii companiei și împărtășim experiență. E admirabil să resimți spiritul de echipă prin implicarea fiecăruia în sarcinile pe care le are pentru ca fiecare dintre voi să beneficieze de tot ce e mai bun.

Ținând cont de faptul că suntem în secolul unde ne aflăm se comunică mai mult în online, decât în offline, imaginea unui brand este cea care conferă credibilitate. Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.270 de magazine în 7 țări. E mult mai ușor să comunici consumatorului despre 51 de ani de istorie a unui brand de succes care își are rădăcinile în Germania. Dar este o provocare să menții acest nivel înalt.

Dincolo de activitățile comerciale pe care le desfășurăm, am contribuit și la dezvoltarea comunităților prin programele noastre de responsabilitate socială (CSR)- o componentă esențială a strategiei de business și partea pe care o simte cel mai aproape consumatorul. Printre cele organizate în Republica Moldova sunt: Festivalul „Bucurie în Mișcare”, acțiunea „Sădim Oxigen”, expediția muzicală „LaLaPlay” în toată Moldova etc. 

Kaufland SRL • Str. Sfatul Ţării, 29 • Chişinău, MD-2012

www.kaufland.md

Abonează-te la articolele

Vip Magazin