Linella a reușit să devină, în mai puțin de 15 ani, cea mai mare rețea de magazine din țară. Succesul acesteia se datorează unei politici de promovare și extindere bazate în primul rând pe consumatori. Prețurile rezonabile, produsele proaspete și de calitate, dar și ofertele promoționale permanente au reușit să cucerească chiar și cei mai exigenți clienți.
Istoria Brandului
Compania Linella a fost fondată în octombrie 2001, de către trei proaspăt absolvenți ai ASEM. În același an a fost deschis și primul magazin Linella, de tip gheretă, lângă piața din sectorul Ciocana. În 2004 au fost deschise trei magazine, de această dată – cu autoservire, moment din care, deja, se poate vorbi de o rețea. Primul supermarket din afara Chişinăului a fost inaugurat în anul 2011, la Teleneşti. În momentul fondării, compania avea cinci angajați, dar pe parcursul celor 15 ani de la lansare, lucrurile au evoluat astfel încât, la finele lui 2016, sunt angajate peste 2500 de persoane în cele 70 de magazine din Republică.
În același timp cu extinderea companiei, s-a pus accent și pe dezvoltarea elementelor de brand, anul 2016 fiind decisiv în cadrul acestui proces, căci a fost creat un nou concept, „Linella Express”. Este un format de magazine de cartier, cu până la două sute de metri pătrați și un sortiment restrâns de produse, iar prin acesta putem vorbi de un rebranding al întregii rețele de magazine. Acest proces a fost lansat de fapt acum un an, când a fost introdus pe piață conceptul comercial numit „Super Linella”. Este un nou tip de magazine, având o suprafață comercială de peste o mie de metri pătrați și un sortiment de 12 mii de articole. În momentul de față, avem deschise 5 magazine, dar numărul acestora va creşte în 2017.
Sloganul, la fel ca și numele brandului, logotipul, simbolurile alese sunt elementele esențiale care definesc marca comercială „Linella”. Și dacă tot am pomenit despre slogan, acesta a fost modificat, astfel ca varianta „Alături zi de zi” să reflecte noul nivel de dezvoltare al companiei și să corespundă cerințelor consumatorilor. Până în 2015, Linella putea fi identificată și prin sloganul „Hai să fim mai buni!”, fiind un îndemn atât pentru companie, cât şi pentru clienţii acesteia. Și, pentru că acest brand chiar devenise mai bun, sloganul-îndemn fusese înlocuit cu un slogan-realitate, reflectând pe bună dreptate rezultatul muncii depuse zi de zi, cu maximă responsabilitate atât față de propria imagine, cât și față de clienți: „Suntem mai buni!”.
Ca și sloganul, logoul este un mijloc extrem de important în creșterea valorii unui brand. În primul rând, culorile roșu și verde pentru care a optat Linella își au rolul lor în identificarea imaginii. Compania, fiind recunoscută drept „rețeaua de magazine preferată pentru produsele fresh”, a pus accent pe litera „i” a logoului, și anume pe punctul care este, de fapt, o frunză verde, ce semnifică renașterea, curățenia și, desigur, prospețimea, iar textul propriu-zis poartă un roșu îndrăzneț.
Cei de la „Linella” au înțeles care este secretul succesului și vor depune în continuare tot efortul pentru a oferi servicii de calitate, cele mai proaspete produse și un sortiment variat zi de zi.
Promovarea brandului
Linella este una dintre puținele companii din Republica Moldova care se promovează nu doar prin metodele tradiționale, precum difuzarea la radio, amplasarea panourilor stradale și promovările online, dar și prin alte activități.
De mai mulți ani, Linella este partenerul Misiunii Sociale „Diaconia”, alături de care a demarat mai multe proiecte de responsabilitate socială, iar împreună cu Jurnal TV, organizează, deja al doilea an consecutiv, de Hramul Orașului, „Poftă Mare, Chișinău!”. Merită menționate și participările acestui brand la show-urile televizate „Isprava culinară” sau „Ghicește prețul!”.
În 2015, Linella, pentru susținerea tinerilor absolvenți în domeniul industriei alimentare, a finanțat deschiderea Centrului de instruire practică și formare continuă în domeniul alimentației publice din cadrul Universității Tehnice a Moldovei. În 2016 a devenit partenerul celei de-a treia ediţii a programului social de mentorat DARE2Change, fiind, totodată, și partenerul cinelor de caritate iCook for Tomorros / Gătim pentru viitor, inițiate de Asociația „Învingem Fibroza Chistică”.
Premii:
Premiul I la categoria Retail, premiul oferit de marca Notorium, 2016;
Medalia de Aur, Marca Comercială a Anului 2015, la capitolul „Aprecierea consumatorului”, concurs lansat de AGEPI în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie;
„Sămânța Dragostei”, premiul oferit de Misiunea Socială „Diaconia”, 2015;
„Cel mai îndrăgit brand în Moldova”, pentru popularitate, performanță și succes în afaceri, acordat de revista „VIP magazin”, 2012.
15 ani pe piața din Republica Moldova
Cristian Morath Gunther, directorul general al Moldretail Group: Linella nu este doar un promotor al comerțului modern în Republica Moldova, dar este și un promotor al valorilor autohtone, prin parteneriate de susţinere a diverselor evenimente cultural-artistice. Împreună cu întreaga echipă, am reușit să extindem rețeaua de magazine, să înregistrăm în acest an o creștere de circa 6 % a cifrei de afaceri și să ne afirmăm poziția de lideri pe piața autohtonă.
Text: Svetlana Tataru
Lasă un răspuns