McDonald’s este cel mai mare lanț de restaurante cu servire rapidă din lume, cu peste 36.000 de locații în peste 100 de țări. Mai mult de 80 % dintre restaurantele McDonald’s sunt deținute și gestionate de francizori locali și independenți.
Hamburger, cheeseburger sau poate un Big Mac? Indiferent de preferințe, gustul sandviciurilor de la McDonald’s este unic și cunoscut de aproape fiecare dintre noi.
Numele brandului
În 1940 a fost deschis primul restaurant McDonald’s, în San Bernardino, California, de către frații Richard și Maurice McDonald. În Republica Moldova, primul restaurant McDonald’s a fost inaugurat în 1998, pe bd. Ștefan cel Mare și Sfânt 134 / 1.
După ce a fost fondată compania, au fost depuse peste 10.000 de cereri de angajare. Interviurile au durat șapte zile și au fost efectuate de către șase persoane de la ora 8.00 până la 20.00.
Fie în forma originală, engleză (adoptată de majoritatea), fie tradus (de exemplu, în China, în Franța, în Germania), sloganul actual al McDonald’s a fost introdus în anul 2003 prin campania de branding „I’m lovin’ it”, prima campanie globală de advertising a corporației, cunoscută în fiecare țară unde restaurantul este prezent. Secvența sonoră care ne apare în minte de fiecare dată când ne gândim la McDonald’s („Parapapapa, I’m lovin’ it!”) poartă vocea faimosului cântăreț Justin Timberlake.
Istorie și rezultate
Succesul McDonald’s în Republica Moldova se explică, pe lângă gustul inconfundabil și prețurile accesibile ale produselor acestui brand, prin modul în care compania a creat și a menținut o relație cu consumatorii săi și prin modul în care aceasta și-a spus, în toți acești ani, povestea. În Moldova, primul restaurant McDonald’s a fost deschis în aprilie 1998, apoi rețeaua s-a completat cu încă trei, reușind să servească anual peste 2 mln. de oaspeţi. Restaurantele oferă produse 100 % proaspete și de calitate în orice loc și în orice moment.
Strategia de marketing și PR a brandului McDonald’s reiese în primul rând din necesitățile oaspeților săi. Anual sunt derulate campanii de cercetare în toate restaurantele, iar angajații companiei discută frecvent cu oaspeții restaurantului despre așteptările și dorințele lor. Astfel, rezultatele vorbesc de la sine: în prezent mai mult de 50 % dintre oaspeții restaurantului îl vizitează cu aceeași frecvență mai mult de trei ani și promovează frecvent brandul în rândul prietenilor.
Iar pe lângă crearea strategiei de comunicare și cunoașterea detaliată a consumatorului, se pune accent și pe o planificare media eficientă. Pentru McDonald’s, ea constă în identificarea celor mai bune soluții ca mesajul brandului să ajungă la consumatorii săi în cel mai eficient mod posibil.
Obiectivul primar al unui media plan la McDonald’s este să contribuie la îndeplinirea planurilor anuale și secundare pe vânzări. Respectiv, media planul trebuie să reprezinte o platformă eficace pentru atingerea business planului şi a obiectivelor pe termen lung ale brandului.
Este foarte important să înțelegem că, într-o eră digitală, nu este suficient doar să transmitem mesajele noastre către consumatori. Acum, consumatorii, deseori, interpretează mesajele și le remodelează creând ceva absolut nou. În prezent, interacțiunea sau comunicarea dintre brand și client este mult mai vizibilă și are un impact enorm asupra brandului.
Calitate şi siguranţă
Angajaţii McDonald’s Moldova continuă tradiţia calităţii începută acum jumătate de secol. Fiecare angajat este absolvent al cursurilor de siguranţă alimentară, ceea ce îi permite să lucreze cu produse alimentare. Standardele McDonald’s de calitate şi siguranţă au impus crearea unui program performant de analiză şi de control pentru fiecare produs. Acest program HACCP, implementat încă în 1995, pune accent în primul rând pe prevenire şi apoi pe detectarea punctelor de risc, prin inspecţii, analize şi controale temeinice în tot lanţul tehnologic. Astfel, riscurile pot fi eliminate sau reduse la minimum. Se monitorizează pe baza unor proceduri de urmărire şi identificare primirea şi depozitarea materiilor prime pe durata termenelor de valabilitate, în acest fel cunoscându-se în orice moment originea exactă a fiecărui component al produselor McDonald’s.
2 milioane de oaspeţi sunt deserviți anual la restaurantele McDonald’s din Chișinău.
Ghenadie Sanduța, directorul general al McDonald’s: La McDonald’s ne pasă de fiecare dintre oaspeții noștri. Anume din acest motiv, constant depunem efort să menținem un nivel înalt de calitate și servire indiferent de statu-quoul economic. Oaspeţii noștri știu că la McDonald’s vor primi întotdeauna același Big Mac care are un gust unic și minunat, gătit în conformitate cu cele mai înalte standarde și la un preț accesibil.
Secretul succesului a fost și va fi, întotdeauna, calitatea. I’m lovin it.
Lasă un răspuns