Strategii de PR în Moldova post pandemică | Alexandr Bejenari | Proiect susținut de Orange Moldova

Încotro…navigăm?

Giovanni Giovannini, autorul cărții de la „Silex la Siliciu: istoria mijloacelor de comunicare în masă”, ar fi trebuit să scrie și volumul doi, de la Silex la TikTok, poate. Pentru cei care nu știu, silex este o rocă dură ce datează tocmai din epoca de piatră. Dar, se pare că gena de futurolog nu a funcționat în cazul italianului. Se pare că experții noștri în comunicare sunt mult mai aproape de ceea ce avem azi.

Cum e să trăiești cu gratiile după tine, numite și hashtag? Ce fac masele în online și cum te poți transforma din erou în victimă la doar un click distanță? Este oare Internetul o lucrare a răului și poate oare Codul Civil să facă ordine în lumea virtuală? Unde ne oprim și de unde continuăm?

Vă invităm să răsfoiți un proiect dedicat comunicării în era digitală și să reflectați mai târziu (poate) asupra vremurilor în care trăim și cum ne influențează tehnologiile viața.

Coordonator: Iuliana Mămăligă

PR-ul funcționează mereu, dar, de cele mai multe ori fără implicarea directă a companiei. Apare fenomenul când de aceste acțiuni se ocupă concurenții, însă oamenii care interacționează cu produsele și acțiunile companiei sunt elementele ce vociferează mai intens despre ea. Mesajele lansate de consumatori sunt aleatorii, haotice uneori.

Alexandr Bejenari

Fondator și director general al Agenției de PR
“PARC Communications”

De aici putem desprinde primul task din strategie – integrarea PR-ului în fiecare proces al afacerii, aici vorbim de comunicarea cu stakeholderii, oamenii, inclusiv cu cei care pot influența succesul companiei.

În prezent, strategia de PR se formează într-o manieră diferită decât cinci ani în urmă. Pandemia a accelerat schimbările tehnologiilor și ale comportamentelor în comunicare. Într-un mediu în care toată lumea poate transmite independent prin intermediul Social Media orice mesaj, influența anterioară a presei a scăzut.

Asistăm la un atac din partea hater-ilor, iar numele companiei are de suferit. Încrederea în mass-media, în special în țara noastră a scăzut dramatic. Multe instituții sunt asociate unor partide politice, iar știrile lansate sunt distorsionate și părtinitoare. Pe ce se poate baza PR-ul corporativ în lumea noastră post-pandemică?

IMPLICAREA PERSONALULUI ÎN COMUNICARE. Angajații au trecut dincolo de contractele definite de funcțiile lor și de conversațiile obișnuite „în bucătărie”. Într-o lume dominată de falsuri, este probabil ca oamenii să aibă încredere în cei din interiorul companiei. Nicio regulă de comportament responsabil, așa-numita „conformitate”, nu poate împiedica angajații să nu fie nemulțumiți sau să nu înțeleagă ceea ce face compania lor. Pandemia a perturbat și mai mult comunicarea internă fragilă, dar nu a schimbat dorința lucrătorilor de a fi asociați cu o afacere mare și importantă, mai ales din punct de vedere social. Sarcina conducerii este să creeze o astfel de idee și să o difuzeze angajaților.

CREAREA UNUI BRAND COMMUNITY. Lipsa unei comunicări reale a stimulat și mai mult dorința oamenilor de a se uni în funcție de interesele lor, deși într-o măsură mai mare, în mediul online. Acum este momentul să oferiți clienților dvs. o idee interesantă bazată pe valori partajate și, de preferință, legată de sfera afacerii. Pentru un astfel de PR, sunt deschise atât comunicarea directă în numele companiei în rețelele sociale, cât și diverse colaborări cu influenceri, dintre care mulți sunt gata să împărtășească ideile și proiectele de afaceri cu publicul lor. În același timp, este important ca ideile pentru aceste comunități să fie creative și împărtășite nu numai de specialistul în PR și de marketing, ci și de alți angajați ai companiei. Și fiți gata să vă întoarceți în mod activ offline – toată lumea s-a săturat să aștepte și este deschisă oricărei activități.

PARTENERIATELE CU MASS-MEDIA. Chiar dacă Social Media oferă oportunități foarte multe, eficiența comunicării de PR direct ale companiilor este limitată de neîncrederea înrădăcinată a consumatorilor autohtoni față de domeniul afacerilor. Apoi, asistăm cum multe instituții media reușesc să mențină loialitatea publicului, un element important pentru afaceri, mai ales dacă vorbim de aspecte economice sau sociale. Presa din țara noastră este deschisă pentru a discuta proiecte tematice pe termen lung. E adevărat, o companie trebuie să fie pregătită să creeze singură și să controleze minuțios conținutul produsului, mai ales că e o lipsă acută de cadre și resurse în media. Materialele să fie promovate prin intermediul paginilor de Social Media ale publicațiilor. Obiceiurile s-au schimbat și majoritatea acolo și folosesc informația, pe rețele.

Proiect susținut de:

Abonează-te la articolele

Vip Magazin