Arcadie și Dima Spoială: În noi persistă instinctul de lider | #40under40

• Domeniul de activitate: Arcadie – Regie, Dima- D.O.P (Director de imagine),producție video:
Commercial | Music Video | Wedding, Chirie Studio Spoiala Brothers (Platou de fotografie și filmări)

Nr. de angajați: 11 + liber profesioniști

Cifra reprezentativă: 80 de proiecte în 2022, total peste 1000 de proiecte

Foto: Anastasia Bulavinov

Text: Zina Bivol

Astăzi, imaginea bună și originalitatea costă mult, iar frații Arcadie și Dima Spoială își cunosc calitatea și prețul. Împreună au deschis afacerea „Spoiala Brothers” prin care realizează producții video și inventează împreună cu tine povești și scenarii care îți pot pune într-o lumină bună reflecția, dar și dețin propriul platou mare de filmare și fotografie. Sunt curajoși și știu cât de mult contează momentele frumoase din viață.

Nu putem spune că am ajuns la finalul scopului și suntem mulțumiți de un rezultat anumit. Suntem într-o continuă dezvoltare și mai avem de muncit până a ajunge unde ne-am propus, însă ne mândrim cu fiecare etapă parcursă în drumul către un obiectiv suprem.

Casa de producție video „Spoiala Brothers” este o afacere necesară, unde se solicită atât multă muncă, cât și o viziune creativă. Există concurență, iar dacă nu ții piept, riști să fii ultimul.

Ideea de a crea un platou de fotografie și filmări a venit chiar din greutățile întâmpinate în calitate de producători video. Era greu să găsești un spațiu mare în care să poți filma ceva complex, adesea trebuia să schimbăm câteva locații pentru a filma un spot comercial sau un videoclip muzical. Simțeam necesitatea unui spațiu mare care să satisfacă atât cerințele noastre, cât și a potențialilor clienți. Așa a apărut Studio „Spoiala Brothers”, un spațiu de 700 mp, unde în prezent fiecare își găsește inspirația. Iar în materie de video producție, ne diferențiem prin stilul și abordarea creativă pe care de-a lungul anilor le-am perfecționat prin pasiune și dedicație.

Motivația apare atunci când planifici un scop bine definit. Mereu în noi există instinctul de lider și de a fi cei mai buni. Încercăm să ieșim din zona de confort și să depășim uneori chiar și așteptările noastre. Pe parcurs am colaborat cu diverși artiști ca Randi, The Motans, Emilian Crețu, Amy, Sore, Akord, Alina Eremia, am fost o perioadă și producătorii lui Mark Stam, iar lista poate continua. Fiecare lucru, adesea se termină cu o prietenie.

La început nici nu știam ce este un plan strategic, aveam doar un obiectiv spre care mergeam în fiecare zi. A fost totul instinctiv, fiind conduși de pasiunea față de cinematografie. De aici toate etapele și strategiile au început să apară pe parcurs. Acum deja evident suntem mai organizați și atenți la deciziile pe care le luăm, încercăm să dezvoltăm mereu un concept sau o schiță înainte de a acționa asupra scopului propus.

Momente de neuitat și care au fost ca o pistă de lansare pentru noi sunt multe, însă unul care ne-a marcat a fost primul videoclip pentru Ionel Istrati, pe care l-am filmat dintr-o glumă. Eram la o petrecere între prieteni și, discutând, am luat camera și am ieșit afară. Am filmat ulterior toată noaptea, iar până dimineața l-am și editat. De aici a început totul mai serios.

Cert este că nu am devenit virali peste noapte. Marca „Spoiala Brothers” a devenit cunoscută în timp, pas cu pas, datorită muncii depuse în fiecare zi. Acest lucru și ne bucură, deoarece am putut simți fiecare eșec, succes și știm unde să nu mai pășim greșit. Totodată, acest drum lung ne-a oferit multe emoții, unele fericite, altele mai puțin, însă ele toate fac parte din parcursul, amintirile și educația pe care le-am adunat în timp.

Toate începuturile sunt cu eșecuri, dar asta este cea mai bună școală. Nu e posibil să întoarcem timpul, dar dacă ar fi, am cunoaște deja lucrurile care nu mai funcționează și le-am evita, alegând doar pe cele testate de noi.

Drumul până aici este construit prin perseverență, perfecționism, atitudine și viziune creativă. Ne-am implicat mult în tot ce se vede azi, dar am fost mereu conștienți – calitatea cere timp și sacrificiu.

Alegem angajații care știu să facă lucrurile mai bine decât noi. Atragem atenția la calități precum: responsabilitate, ambiția de a evolua, disciplină și, nu în ultimul rând, omenia.

În echipă, în primul rând, învățăm să oferim libertatea nelimitată în idei, originalitate și îi motivăm pe colegi să facă ceea ce le place să facă. Din experiența acumulată, am înțeles că nu e bine să încărcăm colegul din echipă cu sarcini care nu i-ar plăcea și nu-i aduc satisfacție.

DACĂ AȘ DEVENI Președintele Republicii Moldova…

Aș numi pe altul mai bun!

Abonează-te la articolele

Vip Magazin