Dona Răpciugă – Omul Anului 2021

Fişier

Director Executiv Kaufland Moldova

Data și locul nașterii
26.12.1980, România

Coordonare: Rodica Ciorănică

Foto: arhiva personală

Suntem cu și pentru oameni

Corectitudinea, respectul, perseverența și performanța sunt calități care o descriu perfect și o ghidează în tot ceea ce este și face astăzi în calitate de lider, femeie, soție, mamă, echipa Kaufland. Dona Răpciugă este convinsă că în parcursul profesional, cei mai importanți sunt oamenii pe care îi întâlnești, care te marchează și îți oferă o experiență de viață. Cine încetează să se dezvolte, încetează să fie bun – astfel gândește în timp ce urcă ușor și sigur pe treptele carierei sale.

Cariera mea la Kaufland a început încă din 2011, când m-am angajat ca Process Manager la Kaufland România. Am lucrat în această poziție timp de 5 ani, iar în 2016 am devenit Project Director Kaufland Moldova, fiind implicată de la faza de idee până la cea de implementare. Cea mai mare realizare este că am construit mai mult decât un magazin, am consolidat o echipă puternică alături de care înregistrăm noi performanțe.

La începutul anului 2020am acceptat o nouă provocare în cariera mea și anume funcția de Director Executiv Kaufland Moldova. Pentru a mă dedica acestei responsabilități și a performa alături de companie am decis împreună cu familia să facem o schimbare importantă în viața noastră – anume să ne mutăm împreună la Chișinău. În scurt timp, Republica Moldova a devenit o adevărată Casă pentru mine și familia mea, ne-a cucerit prin unicitatea ei încă de la prima vizită și mă bucur că alături de familie descoperim locuri, oameni și lucruri minunate. Toate astea au o carismă aparte, care te fac să te îndrăgostești rapid și, bănuiesc eu, pentru mult timp.

Am construit aici o echipă de oameni profesioniști și deschiși, care m-au primit cu brațele deschise și, împreună, muncim cot la cot pentru a obține rezultatele dorite. Acum, privind înapoi, pot să spun doar un singur lucru, în carieră contează oamenii pe care îi întâlnești, care te marchează și experiențele care te schimbă.

După anul 2020, care a fost un an incert și plin de provocări, am pășit în anul 2021 mai căliți și mai pregătiți, dar, în același timp, destul de flexibili la orice schimbări imprevizibile. Pandemia ne-a învățat să manifestăm mai multă empatie și grijă în toate domeniile noastre de activitate.

Ne-am apropiat și mai mult de toți ai noștri, fie că au fost clienți, colegi, parteneri, furnizori sau oamenii din comunitate. Nevoia de comunicare a crescut foarte mult, nevoia de a da chip retailului în fața consumatorilor, la fel.

În pofida situației pandemice, am continuat planurile noastre de investiții în Republica Moldova, conform strategiei deja existente și în perspectivă optimistă, în linie cu angajamentele pe care ni le-am asumat. Am deschis 3 magazine, în Municipiul Ungheni, Comrat și Chișinău – Testemițanu. Astfel, am creat peste 270 locuri noi de muncă în țară. În același timp, am lansat construcțiile magazinului în Municipiul Orhei și construcțiile la al patrulea magazin în Municipiul Chișinău.

Doar în anul financiar 2020, investițiile companiei în Republica Moldova depășesc cifra de 658 milioane MDL, ceea ce reprezintă 72,9 milioane MDL taxe și impozite achitate la stat.

Să faci un business profitabil și performant doar în termeni financiari și pentru cota de piață nu este suficient. Miza noastră este să facem cât mai mult bine comunității. Un bine de care să profite toți stakeholderii noștri: clienți, parteneri, comunitate. Cu siguranță, atunci când faci totul cu și pentru oameni, orice proiect devine un succes.

Toate acțiunile noastre din Kaufland, la nivel de grup internațional sunt gândite pe termen lung. Sustenabilitatea și inovația sunt elemente prezente inclusiv în magazinele Kaufland de la construcție, sortiment și colaborări cu furnizorii locali până la parteneriate durabile care schimbă lucrurile în bine în comunitatea în care activăm.

Viitorul unui retail modern nu înseamnă doar extindere și prestare de servicii, ci și asumarea unui rol strategic față de comunitatea unde activează. Această abordare ni se pare cea mai corectă și singura cale sigură către o economie circulară, bazată pe eficiență pe termen lung. Fie că vorbim de risipă alimentară, brand de angajator, rețeaua de automate, de colectare selectivă, proiectele de mediu, sociale, educaționale sau culturale, toate sunt la fel de importante, toate aduc schimbări pozitive, măsurabile. Obiectivul nostru onest este ca, prin implicare și puterea exemplului, să facem lumea un loc mai bun. Cum spuneam, cu și pentru oameni.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin