Olga Darnețcaia: În 18 ani am construit cea mai puternică familie!

Interviu de Rodica Ciorănică

Foto: Victoria Wonka

Styling: Diana Serejnicov

Outfit/locație: Viggo

Pe unii îi poți muta dintr-un job în altul și nu va observa nimeni. Dar sunt altfel de oameni, fără de care nu-ți imaginezi cum ar putea funcționa un anume loc.
Ea face parte din categoria asta. Motorul. Energia. Spiritul care trezește echipa și o pune în funcțiune.

Azi, nici Niagara nu mai e Niagara fără ea, și nici Olga nu e Olga fără Niagara.

Olga, 15 ani la Niagara Fitness Club, de la primele trepte până la vârful Everestului – Director Vânzări. Un urcuş care ți-a permis să cunoști toate dedesubturile acestui business. Ce simți şi ce vezi când priveşti înapoi?

Mai mult de 15 ani de activitate în cel mai mare fitness club din Moldova mi-au adus și îmi aduc o satisfacție zilnică. Acesta e sentimentul pe care îl ai când ești mereu mișcat de acea febră a dorinței de a fi Mereu Primii! Am avut norocul să lucrez cu diferite echipe, cu manageri de top, împreună cu care am creat o platformă de strategii bine cizelate, care dau rezultat și azi. Sunt om analitic, studiez bine oamenii, procesele și caut soluții neordinare pentru un rezultat maxim constant.

Știi, Rodica, în acești 15 ani am prins multe etape de ascensiune și recesiune, de la Premium la medium și invers, crize economice de tot felul. Retrospectiva, ca și istoria, îți oferă posibilitatea de a reacționa calm la schimbări, de a înțelege că totul este trecător și schimbător. Singurul lucru care nu se schimbă este nevoia de mișcare, gândirea pozitivă și identificarea soluțiilor, oricât de greu ar fi uneori.

Niagara Fitness Club este o afacere creată după franciză, „condamnată” din start la succes și orientată inițial spre un club Premium cu 1500 de persoane. Să vezi, suntem atât de ambițioși, încât am ajuns la 3500 de clienți. Din acest frumos motiv, acum ne ocupăm de strategia de dezvoltare și mărire a spațiilor, pentru confortul clienților noștri.

O creștere impresionantă, incredibil!

În 18 ani, Niagara a crescut ca și număr de membri de 2,5 ori, iar ca staff – dublu, plus o nemăsurabilă experiență și calitate. Suntem o familie mare, cu mii de oameni interesați să ducă un mod sănătos de viață, să arate bine și să fie fericiți. În acești ani, am lărgit varietatea de servicii și am extins zona SPA, creând un brand nou – Niagara Beauty Code. O lume mai delicată și mai plină de grijă față de clienții noștri.

Mai nou, avem un plan ambițios de perfecționare a clubului. Vrem să construim și o grădiniță pentru copii. Cei mici vor beneficia de zona de parc, antrenamente sportive, bazin și o echipă de profesioniști alături.

Tot timpul mă întreb, oare cum e să ai alături un om atât de puternic ca dl Alexandru Pincevschi?

E un noroc să ai asemenea mentor, care te sprijină și te inspiră ca să ceri mai mult de la tine, să fii mai bun în ce faci. Dumnealui are o vastă experiență în domeniul afacerilor, a trecut prin multe crize, de aceea mereu ne susține prin atitudinea sa pozitivă, cu o glumă, dar și cu sfaturi și instrucțiuni.

Ce ai învăţat de la dumnealui?

Am învățat și încă învăț. Mai ales, cum trebuie să gestionez departamente importante ca cele de Vânzări și Marketing. Sunt atât de importante precum soarele în Univers. Anume aceste departamente generează clienți pentru restul departamentelor. Cum e să cunoști și să stimulezi personalul, cum să păstrezi calmul atunci când afară e pandemie sau război, cum e să reușești. Îi sunt extrem de recunoscătoare pentru sfaturile, sprijinul și răbdarea pe care o are.

Cum este să vinzi? E complicat să convingi clientul că acesta e locul potrivit pentru el?

Este ușor atunci când ceea ce oferi tu nu are preț. Mă refer la sănătate, frumusețe, fericire-endorfină într-un loc incredibil ca al nostru. La noi, doar 2% din populație practică fitness-ul, e un procent foarte mic în comparație cu țări precum Suedia și Norvegia cu 22% sau SUA cu 21%. Avem un potențial mare de dezvoltare, dar depindem, ca și toți ceilalți, de situația economică care va asigura venituri stabile atât nouă, cât și beneficiarilor.

Pandemia, războiul din Ucraina și crizele economice fără sfârșit, cât de mult au afectat procesele de la Niagara?

Pandemia a fost un imbold de a ne pune în mișcare, de a ieși din zona de confort și de a face față provocărilor. A fost un salt. În acea perioadă am dezvoltat zona Outdoor, special pentru antrenamente în aer liber, am reconstruit și lărgit zona SPA, am făcut lucrări greu de realizat atunci când eram în activitate. Practic, am fost închiși trei luni, dar asta a fost benefic pentru dezvoltarea clubului și a noilor opțiuni.

Suprinzător, dar imediat am înregistrat creșteri în vânzări, un alt nivel de calitate a serviciilor și dezvoltarea investițională a clubului. Dar, când tocmai ne bucuram de această creștere și stabilitate de lungă durată, imediat a venit și războiul. Mai dramatic nu putea fi. Traversăm o perioadă complicată și dureroasă, s-au schimbat prioritățile clienților, multă lume a plecat din țară, dar să știi că atunci când este mai greu, lucrăm mai mult și identificăm soluții neașteptate. Avem o echipă bine formată, un colectiv familiar care susține afacerea, de aceea am reușit să menținem numărul de clienți și creșterea vânzărilor. Războiul aduce daune foarte mari economiei mondiale, crize economice și enegetice. Dar, repet, cei determinați lucrează mai mult. Am implementat instrumente de optimizare a energiei electrice, ne-am asigurat cu un generator pentru a nu periclita activitatea continuă a clubului, aplicăm sisteme de optimizare și economisire a servicilor de electricitate, gaze și apă.

Nici nu vreau să îmi imaginez cât de mari sunt facturile în noile condiții. Dezamagirile, ce gust au?

Dezamăgirile au un gust amar de lungă durată. Dezamăgiri în politica mondială, pentru că ceea ce facem ani de zile poate fi distrus, Doamne ferește, într-o clipă, de o rachetă. Ceea ce s-a întâmplat în Ucraina mă îngrozește. Mulți oameni simpli și de succes de acolo și-au lăsat afacerile, casele, părinții în vârstă, tot ce au avut… începând viața de la zero în țări nu neapărat foarte prietenoase pentru noi începuturi. Un lucru este cert – nimic nu este veșnic. Totul este schimbător. E important să ne păstrăm calmul, spiritul pozitiv și credința.

Totuși, cea mai mare dezamăgire sunt oamenii, tot ei sunt și cea mai mare bucurie. Trebuie să fim atenți și grijulii cu cei pe care îi angajăm, îi susținem, în care avem încredere, pentru că cel mai dureros e atunci când ești trădat de cei de lângă tine, pe care îi ajuți să crească, cărora le dedici timpul, oamenii în care investești dragoste, compasiune și încredere.

Noi suntem mândri că în companie avem colegi care muncesc aici de la început. Suntem o familie cu valori, o familie care își iubește fondatorul, știm să fim unul pentru toți, știm să apreciem și să fim recunoscători, pentru că această companie ne oferă stabilitate și încredere. Atitudinea este totul, zic asta mereu. Cel mai mult sunt mândră de echipă. Sunt cei mai buni manageri ai țării, care, în pofida oricăror factori externi, lucrează cu dragoste și dedicație, asigurând un rezultat maxim stabil.

Le mulțumesc din toată inima pentru dedicație, apreciez când lucrează peste program, când se unesc și acționează împreună. Atunci suntem o putere de neînvins.

Cum tratezi eșecul sau faptul că cifrele pot fi mai proaste într-o lună decât în alta?

În acești 18 ani, regulile de joc s-au schimbat foarte mult, concurența crește continuu, dar asta ne stimulează, nu putem sta relaxați atunci când piața este în mișcare. Îmi place Kothler, care vorbește despre climatul unei piețe puternic concurențiale, în care ,,marketingul nu e altceva decât o formă civilizată a artei militare, în care cele mai multe bătălii se câștigă prin cuvinte, idei și gândire organizată.”

Este ca un joc de șah, joci împotriva unui adversar având același set de reguli, cu piese identice.

Pe tot parcursul jocului, trebuie să sacrifici unele piese proprii, să faci mișcări preventive pentru a bloca progresul adversarului, a-i captura piesele cheie și a face unele mișcări defensive pentru a-ți proteja propriul rege.

Trebuie să ai un plan, dar mișcările adversarului te vor solicita să îți revizuiești în permanență strategia de acțiune. În șah, ca și în viață, este răsplătită perseverența. Poți transforma nenumărate pierderi în remize și câștiguri, deoarece adversarii pot fi prea siguri pe ei și se pot relaxa, în timp ce tu joci în continuare și nu-ți pierzi focusul. În același timp, poți transforma și unele câștiguri în pierderi, deoarece te poți lăsa intimidat de puterea celui din fața ta.

În șah, ca și în viață,este răsplătită perseverența. Poți transforma nenumărate pierderi în remize și câștiguri, deoarece adversarii pot fi prea siguri pe ei și se pot relaxa.

Care e miza astăzi – atragerea clienților noi sau fidelizarea celor vechi?

Miza de azi a clubului nostru este fidelizarea clienților și atragerea celor noi, mai mult accent pe marketing intern, am orientat bugetul de marketing spre clienții existenți care și-ar putea atrage prietenii, pentru că suntem o familie a celor care vor să fie sănătoși, frumoși și de succes.

Care sunt atuu-rile Niagara vizavi de concurenţă?

Atuu-rile noastre sunt multe, între acestea amplasarea în zona de parc, mărimea clubului, varietatea facilităților acordate, experiența de 18 ani care inspiră încredere.

Vorbeai de echipă, cum e să o menţii atâţia ani fără schimbări cardinale?

Avem o echipă stabilă, datorită managementului corect, motivație atractivă și atitudine familiară față de angajații noștri. Angajații sunt resursa cea mai prețioasă a unei companii, apreciem și iubim fiecare angajat care își dedică toată străduința pentru a asigura rezultate înainte.

Acesta e punctul în care ai fi vrut să fii azi, la sfârșit de 2022?

Am unde crește și mă dezvolta, sunt multe planuri în viitor, iubesc ascensiunea cred că și datorită zodiei mele – Săgetător.

Ce te inspiră cel mai mult la munca ta?

Îmi iubesc serviciul, îmi place lumea Niagara, este o zonă retrasă, protejată de gălăgia orașului, cu oameni frumoși, cu clienți pozitivi. Această lume a adunat mii de oameni de succes, cu care ai plăcerea de a servi o cafea dimineața, de a schimba o vorbă, de a primi un sfat, sunt mulți oameni legendă pe care îi poți întâlni într-un singur loc. Echipa mea este extraordinară, îmi iubesc managerii care, după atâția ani de muncă cot la cot, sunt ca și familia mea.

Acum 15 ani, când ai pășit pragul Niagara, ai sperat să ajungi atât de departe?

Sunt lider înnăscut, am luat multe de la facultate, fiind foarte atentă la ce am studiat la Management. Ascultând diferite metodologii de conducere, le implementam în comitetul sindical al facultății și reușeam să am rezultate mari, eram președinte de sindicate și a fost prima experiență de a fi în rol de conducător, cu răspundere, cu cerințe, cu oameni adepți și cu oameni trădători. Am gustat atunci un pic din veninul succesului. Cea mai mare bucurie este rezultatul dorit, oamenii fericiți sub conducerea ta, ei te fac să vrei să faci mai multe, să-i ajuți să-și facă lucrul lor mai ușor, mai plăcut și cu rezultate maxime.

Care e următoarea destinație pentru tine și pentru Niagara?

Să trecem la un nivel și mai înalt de prestare a serviciilor, de opțiuni noi. Tocmai am lansat pentru clienții noștri posibilitatea de a face pe loc analize complexe de sânge, ca să putem indentifica problema imediat, iar medicul de la Niagara să aplice recomandările potrivite pentru fiecare, în funcție de situație.

Un mesaj pentru prietenii Niagara?

Vă iubim pe toți, vă cunoaștem pe nume pe fiecare. Ne salutăm, vorbim și chiar suntem o familie. Vă mulțumim pentru fidelitate și dragoste. Un an minunat să avem cu toții! 

Abonează-te la articolele

Vip Magazin