Radu Salamalichi: „Nu dăm niciodată argumente”| #40under40 

Fondator SELIK nuts&fruits

• Domeniul de activitate: Alimentar

• Nr. de angajați: 10

• Cifra reprezentativă:Producere de 1,5 milioane pachete SELIK pe an

Text: Zina Bivol • Foto: Katrin Ches

Fuge de banalitate. Are fermitate, convingere în acțiuni și știe toate secretele cum să-și depășească frica. După lungi călătorii, s-a gândit să-și deschidă propria afacere a fructelor uscate și a semințelor, folosindu-și porecla drept cea mai originală denumire a brandului – SELIK. Pe lângă calitatea pe care o produce, știe cum să-și promoveze produsele, folosind mereu culoarea turcoaz, muzică bună și locații exotice.

SELIK nuts&fruits „vorbește” despre calitatea produselor, marketing modern și neobișnuit, mult risc la care am mers conștient și care mă bucură că se face auzit pe piața locală și nu doar.

Scopul nostru nu este să aducem ceva nou, dar cum aducem, ce spunem și cât de benefic poate fi modul sănătos de viață.

LIBERTATE. Acest cuvânt este principala motivație care mi-a oferit încrederea și curajul să pot fi propriul meu antreprenor. Eu și SELIK suntem doi indivizi diferiți, dar care au același scop. Îmi doresc libertate financiară, libertate în luarea unor decizii, iar asta se poate întâmpla doar atunci când tu ești fondatorul și puterea stă în cuvântul tău.

Nimic nu se face fără echipă. Apreciez și cred în munca lor, dar este în responsabilitatea mea să supraveghez totul.

Planul strategic al activității noastre a fost în a analiza piața în domeniul alimentar la momentul respectiv. Am dorit să anticipăm produsele viitorului în Moldova, cât și la nivel mondial. Astfel am concluzionat că la categoria fructe uscate, nuci, semințe în anul 2017, acest segment nu era aproape nicidecum dezvoltat. Am importat la început un brand german care a eșuat, după care a venit și prima reușită și anume decizia de a importa la vrac și a crea propriul brand.

Acea perioadă nu a fost deloc ușoară, dar a creat multe amintiri frumoase. Primul sticker și prima vânzare a propriului brand a fost un moment de apogeu a vremurilor acelea.

Fără promovare nu faci nimic și acesta e un lucru extrem de important în zilele noastre. Am devenit cunoscuți în aproximativ trei ani, iar în toată această perioadă am ales să-mi continui călătoriile, așa am reușit să se facă mai auzit brandul SELIK. Schimbul de experiență ne-a făcut să arătăm și să fim mândri de ceea ce suntem astăzi.

Nimic nu aș schimba din ceea ce a putut fi în realizarea acestui scop. Drumul până aici, cu toate provocările lui, a fost fantastic. Nu am avut niciodată frica să greșesc, mereu am învățat să-mi depășesc temerile și așteptările.

Faptul că sunt aici, este datorită curajului și luarea la viteză a unor decizii grele. Mă avânt uneori prea mult, doar că, cu fiecare zi, o fac tot mai matur și mai matur.

Turcoazul este culoarea care m-a făcut să călătoresc în mai mult de 250 de insule. Datorită Google Maps reușesc să le identific și să știu care este următoarea destinație. Nu în zadar ambalajul SELIK este predominat de această nuanță. De ea depinde fiecare traseu.

Nu dau regulile din echipă, mai ales dacă articolul este citit de angajați (zâmbește). Pot spune doar cu certitudine că excluzând partea financiară, încerc să-mi motivez colegii prin teambuilding-uri, dar și prin dispoziția cu care vin la muncă. Ei știu că mereu pot găsi în mine și un prieten.

În contextul pandemiei și războiului din Ucraina, nu am niciun gram de panică și nici un fel de frână la vreun proces de lucru. Sigur că-mi doresc pace, dar asta nu înseamnă un motiv de fugă sau să oprim mersul lucrurilor firești.

Nu dăm niciodată argumente de ce sau pentru ce să folosiți produsele noastre SELIK, doar încercăm să inspirăm și să demonstrăm încredere.

Riscuri? Cred că un antreprenor în orice domeniu de activitate își riscă mult sănătatea prin nervi, stres și multe altele…

Eu sunt creatorul vieții mele, de aceea încerc pe cât posibil să păstrez balanța dintre profesie și relație personală. Sunt îndrăgostit, iar asta mă motivează să fiu și mai bun în toate aspectele.

Lecția pe care am învățat-o în afaceri este să nu uiți de tine. Ceea ce conduci, depinde de tine și sănătatea ta emoțională.

Cu banii am putut să cumpăr mereu tot, dar pentru timp nu că nu-mi ajung banii, dar este imposibil.

În următorii ani văd o dezvoltare continuă, dar și automatizarea la maxim a afacerii pentru a deveni un venit pasiv.

Între ieri și azi am rămas același. Nu văd nicio diferență dintre Radu acum zece ani și cel din 2023.

Orice antreprenor este de succes, din moment ce a avut curajul să inițieze o afacere, respectiv succesul este curajul!

DACĂ AȘ DEVENI Președintele Republicii Moldova…

Aș vopsi președinția în turcoaz. (râde)

Aș interzice cuvântul „nu pot”.

Aș face țara free of taxes.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin