Revista Casa Mia își celebrează cea de-a doua aniversare

Revista Casa Mia a fost lansată pentru prima dată pe piața mediatică din Republica Moldova în anul 2014. Publicația abordează teme din domeniul designului interior, prezentând soluții ingenioase de la  arhitecți notorii și promovând un stil de viață confortabil și plin de culoare.

Mai jos vezi poveștile din spatele eroilor care au apărut pe coperta revistei Casa Mia:

Lucia Berdos 

img_3898_opt

Locurile preferate din casă: Casa este o completare a personalității. Și casa noastră este o continuare a noastră. Spațiul în care locuim și lucrurile care ne înconjoară pot să vorbească și despre felul nostru de a fi. Iar casa mea este lăcașul sufletului meu.

Ne-am construit casa pe parcursul a trei ani și ceva. E curios faptul că, împreună cu soțul meu, pe când eram studenți, ne plimbam pe străzile din centrul Chișinăului și ne imaginam unde ar putea fi amplasată casa noastră de vis. Atunci, inima ni s-a oprit anume la această stradă. Peste ani, când am găsit lotul de pământ anume aici, l-am cumpărat fără a sta pe gânduri. Ne-am bucurat mult, pentru că am găsit exact ceea ce ne doream. Reprezentativ și simbolic, nu? Gândurile se materializează!

Consider că, în prezent, fără un designer şi un arhitect nu e posibil să construieşti, să decorezi o casă modernă… excepţie ar fi cazul în care eşti tu profesionist în domeniu. Noi am apelat și la designer, și la arhitect, pe care mi-a luat mult timp să-l caut. Este foarte important să găsești pe cineva profesionist care să aplece urechea la doleanțele tale, să împărtășească aceleași idei și concepte. Înainte de a apela la un profesionist, e bine să-i studiați stilul și viziunile, ca să reuşiţi să vă înţelegeţi în orice situație, iar la final – să vă placă spaţiul creat de acesta.

Apreciez foarte mult aspectul estetic al obiectelor care mă înconjoară, frumusețea liniilor, jocul culorilor, profunzimea materialelor – toate bucură ochiul în egală măsură. De asemenea, contează mult dispoziţia pe care ţi-o creează o piesă de mobilier. Am citit o mulţime de reviste şi cărţi ca să pătrund puţin în domeniu.

„Zona” mea de lucru reprezintă un secreter de un albastru royal, cu incrustări aurii, pictat în întregime manual. Acesta este realizat în stilul francez al secolului al XIX-lea, fiind o creație a fabricii Francesco Molon, renumită în întreaga lume prin piesele sale exclusiviste de mobilier. Mi-a plăcut originalitatea designului, e un obiect neobișnuit pentru dormitor, un birou de lucru şi o piesă deosebită. Am ţinut ca secreterul şi mobilierul să corespundă stilului neoclasic în care este construită casa. Am avut încredere în fabrici de mobilă cu tradiţii şi cu un nume recunoscut, care pun accent pe calitate, dar şi aspect estetic. Şi, desigur, mai am un loc foarte drag în casă, cel din zona de relaxare – studioul pentru yoga și sport. Este important ca fiecare dintre noi să aibă spațiul lui privat în casă. Studioul reprezintă spaţiul meu personal unde mă retrag pentru meditație, yoga, lecturi, sport, e locul de întâlnire cu mine însămi.

Energia casei: Casa, pentru mine, este, întâi de toate, spaţiul în care toţi membrii familiei trebuie să simtă maximum de confort și fericire, dacă vreţi. Pentru ca fiecare, după o zi de lucru sau studii, să se poată relaxa, să adune puteri, iar a doua zi să-și reia cursul cu noi forțe, muncind, creând și acționând. Iată de ce în casa noastră este foarte mult apreciată liniștea – practic nu includem televizorul. Energia casei are un rol esențial în viața noastră de zi cu zi. În acest sens, protejez spațiul de acasă, pentru că trebuie să avem o atitudine mai mult decât grijulie faţă de energia casei, de locul în care te retragi, te relaxezi, locul care te regenerează și în care te dezbraci complet de emoţii, tensiuni şi gânduri. Pentru a menține această aură, e bine ca în casă să răsune muzică clasică sau bisericească, să aprindem lumânări și să avem apă sfințită. Aş recomanda femeilor să facă cu plăcere ordine în casă, căci este o ocupaţie pur feminină ce poartă în sine acea energie feminină care răspândește senzația de bine și armonie. Singura condiţie ar fi ca această activitate să fie făcută cu plăcere, chiar dansând, cântând, iar când obosiţi şi devine o muncă grea şi neplăcută, lăsaţi pentru altă dată ceea ce nu ați reușit. E bine ca periodic să ne debarasăm de lucrurile de prisos. Astfel, se produce și un schimb de energie, atunci când ceva vechi pleacă, vine neapărat și ceva nou.

Casa visurilor: Casa visurilor există și îmi place să o desenez în mintea mea detaliu cu detaliu. Este cu totul alta decât cea actuală, una în stil eco, minimalist, la a cărei construcție se vor folosi tehnologii de ultimă generație. Este alta, pentru că și noi suntem într-o continuă schimbare. Mi-ar plăcea să fie amplasată și construită după principiile legilor naturii și chiar după unele elemente feng-shui. Natura se pare că este un designer genial.

img_3784_opt

Casa din copilărie: Îmi place să-mi amintesc de copilărie și de apartamentul familiei noastre. Am copilărit în perioada sovietică, prin urmare o mare însemnătate o aveau pe atunci vecinii. Îmi plăcea să mă joc în curte și să am în preajmă mulți prieteni. Locuiam chiar în centru, acolo unde se petreceau toate manifestările importante. Îmi amintesc cum toate rudele noastre veneau de 1 mai să privească parada. Apartamentul de atunci mi se asociază și cu momentele mele de intimitate, iubeam să citesc și să-mi fac temele până noaptea târziu, să ascult muzică, să visez. Astăzi, când îi trec pragul, toate îmi par atât de mici…

Despre locuri în care te simţi ca acasă: Oricât de minunate ar fi orașele, hotelurile, saloanele sau alte localuri, oricum mă simt un oaspete în ele – doar acasă mă simt ca acasă. Singurul moment pe care îl apreciez este abordarea și atitudinea personalizată, construită pe contacte personale. Pentru mine, contează nu doar țările sau hotelurile, dar și oamenii care trăiesc și muncesc acolo.

Casa din suflet: Casa, mobila, interioarele frumoase – toate sunt minunate, dar tot ce este mai de valoare purtăm în inima, sufletul și conștiința noastră și această bogăție nu ne poate fi luată niciodată. Este mult mai importantă experiența de viață trăită în casă decât toate obiectele din ea. Pentru că anume casa noastră este martorul relațiilor dintre părinți, copii, e locul împărtășirii succeselor, dar și a insucceselor, a emoțiilor plăcute, a bucuriei timpului petrecut împreună cu toată familia, e locul în care se gândesc deciziile importante din toate etapele vieții noastre. Și visurile tot acasă se visează… Experiența noastră de viață contează înainte de toate, e mult mai importantă și memorabilă.

Casa visurilor există și îmi place să o desenez în mintea mea detaliu cu detaliu. Este cu totul alta decât cea actuală, una în stil eco, minimalist, la a cărei construcție se vor folosi tehnologii de ultimă generație.

Rodica Madan

madan

„Când macaralele sunt cu fața spre cer, Basconslux construiește visuri”

Ea nu e ca pisoiul ei alb și pufos care, în acest timp, probabil că își flutură coada peste „Secretul” Rhondei Byrne de pe sofaua din living, acolo unde Rodicăi îi place să se reculeagă. Nu e nici femeia căreia să-i pese de botinele ultramoderne care tocmai i s-au umplut de nisip și i s-au ros de pietrișul de sub tălpi, și nici de casca ce îi ciufulește părul. Contează doar liniștea acestei clipe petrecute pe șantier când, printre razele unei veri târzii, își vede visul cu propriii ochi – să muncească, încă de la 17 ani, alături de tatăl său în cadrul companiei de construcții „BasConsLux”, pe care el a fondat-o în 2003. Rodica își înalță privirea spre clădirea ce în curând va fi casa de vis a sute de moldoveni și o prinde gândul că o afacere în construcții e mult mai mult decât un simplu proiect 3D lăsat pe biroul unui viceprim-director. E însăși viața.

Șaptesprezece ani e vârsta pe care multe femei o asociază cu prima dragoste, cu primul sărut. Să înțeleg că tu asociezi această vârstă cu perioada în care, acum zece ani, ai devenit, oarecum, femeie de afaceri?

Într-un fel, însuși momentul în care am ajuns să muncesc în domeniul construcțiilor e „prima mea dragoste” (zâmbește), pe care am moștenit-o de la tatăl meu, Nicolae Madan, proprietarul companiei „BasConsLux”. Până la fondarea ei, tata, de asemenea, muncise în domeniul construcțiilor și, văzându-l în procesul de lucru, încă de mică eram curioasă să aflu cum se face o casă. Pe atunci, constructorul de jucărie și puzzle-urile îmi satisfăceau cumva această sete de a cunoaște. Simțeam cum, treptat, tata mă molipsea cu pasiunea lui pentru acest domeniu. De exemplu, când compania familiei noastre era la început de cale, eram nerăbdătoare ca, după orele de liceu, să vin pe șantier și să-l urmăresc pe tata cum construiește visul a zeci de mii de moldoveni de a avea o locuință urbană. Așa am ajuns să îndeplinesc, alături de fratele meu, Vlad, funcția de viceprim-director al companiei și mă ocup de tot ce vizează Secția marketing.

Care e rolul companiei „BasConsLux” pe piața imobiliară din Moldova?

Pentru că timp de 12 ani investim în această țară, contribuind enorm la bugetul de stat și oferind un trai și salariu decent celor 860 de angajați ai companiei, „BasConsLux” și-a câștigat binemeritat rolul unui important investitor pe piața imobiliară autohtonă. Din 2003 până în prezent, am dat în folosință peste 14 complexuri, iar, în momentul de față, altele opt sunt în fază de lucru. Cele mai importante proiecte realizate de noi sunt clădirea cu zece niveluri de pe str. Eminescu 39, care e primul nostru succes, apoi complexul locativ de pe str. Lev Tolstoi 24 / 1, unde se află și sediul companiei noastre; clădirea de pe bd. Mircea cel Bătrân 39, aceasta din urmă fiind cel mai complex ca volum de muncă.

Cum a evoluat compania familiei Madan din 2003 până în prezent?

„BasConsLux” a evoluat frumos, făcând față cu demnitate situațiilor de criză pe care le-a avut de întâmpinat economia Republicii Moldova. Astfel, ne-am menținut constant pe piață datorită echipei noastre de angajați calificați, cu vârste cuprinse între 20 și 50 de ani, care, în ciuda unor oferte tentante pe șantierele din afara țării, au rămas loiali companiei noastre. În acești ani, ne-am fortificat imaginea de companie competitivă. Astfel, nu ne sperie concurența, care, deși este mare, ne impulsionează să muncim mai mult și mai bine, ca, într-un final, să aibă de câștigat atât clienții, cât și noi, acumulând mai multă experiență.

De ce clienții aleg „Basconslux”?

Punem accent pe calitatea lucrărilor și a materialelor, cât și pe siguranța clădirilor, deci a mediului – cred că astea sunt motivele principale din care clienții aleg compania noastră. În plus, ofertele noastre sunt avantajoase și prin faptul că aproape toate proiectele la care muncim se desfășoară în cele mai bune zone ale capitalei, cu cea mai sporită vizibilitate și cea mai accesibilă infrastructură. Abordarea noastră față de clienți este prietenoasă și obișnuim să păstrăm relația de amiciție cu ei chiar și după mulți ani de la vânzarea locuinței. Le oferim accesul la informație cu privire la activitatea și ofertele noastre, în special prin intermediul site-ului nostru, constructii.md, pe care l-am relansat recent. Și tot noi le oferim consultanță sau recomandări când aceștia sunt în căutare de designeri și de alți specialiști din domeniul construcțiilor.

Ce amintiri te leagă de momentul când ai reușit să vinzi primul apartament?

Primul cumpărător s-a dovedit a fi un prieten de-al tatălui meu, care, văzându-mă lângă pereți proaspăt tencuiți, betoniere și saci cu gleturi, m-a întrebat amuzat ce face o puștoaică de 17 ani acolo. Eu, cu o seriozitate ce te face să râzi, i-am zis că încerc să vând un apartament. Așa că el, mai în glumă, mai în serios, m-a provocat să-l conving să cumpere locuința. Provocarea lui mă ambiționase – mă pregătisem vreo trei luni ca să-mi elaborez o strategie de vânzare. Și a mers. Totuși, uneori cred că el ar fi cumpărat apartamentul chiar și dacă aș fi dat dovadă de calități de vânzător mai slabe. Cert e că gestul lui m-a încurajat și m-a făcut cea mai fericită adolescentă.

Peste 70 % din personalul companiei „BasConsLux” e compus din bărbați. Cum te simți tu muncind într-un mediu tipic masculin?

Mulți bărbați din Moldova mai cred că o femeie nu este în stare să aibă funcții de conducere. Ei trăiesc cu prejudecata că suntem fragile, prea emotive și întotdeauna depindem de bărbați. Pe de altă parte, din păcate, și femeile exagerează uneori și-i fac pe bărbați să-și piardă calitățile. Dincolo de asta, muncind printre bărbați, mă simt puternică și utilă și cred că, în business, la fel ca într-o familie, bărbații și femeile trebuie să creeze împreună, să se completeze reciproc.

Cât de dură ești în calitate de șefă?

Cred că sunt mai degrabă corectă decât dură. M-ai făcut să-mi amintesc de un caz un pic nostim. Odată, m-am dus pe șantier într-o zi obișnuită de muncă, atunci când zidarii dau zor. Am surprins un muncitor încălcând niște reguli și desigur că îi făcusem observație, însă el, contrariat, mă privise nițel obraznic, apoi mă întrebase: „Hei, domnișoară, cine ești ca să-mi dai indicații?!” După ce mă prezentasem, spiritele se calmaseră. Acel bărbat muncește la noi până în prezent pentru că e bun, dincolo de unele mici incidente. În plus, pentru că sunt de fire autocritică, deseori mă întreb unde e și partea mea de vină. Și mă gândesc că dacă în acel caz m-aș fi prezentat de la început, angajatul nu ar fi avut un răspuns nepotrivit. Ca atare, încerc să comunic mai des cu angajații companiei noastre și pun accentul pe sinceritate.

Cum ai descrie domeniul tău de afaceri?

E greu, dar fascinant. Într-un moment mai trist, întrebându-l pe tata dacă ar renunța vreodată la construcții, mi-a spus că a te lăsa de construcții înseamnă a renunța la viață, la viitor. De câte ori pleacă în țări străine, el nu se fixează atât pe arhitectura orașelor, cât pe faptul că acolo se construiește ceva. Făcând o călătorie împreună cu el la Londra, am urcat pe roata London Eye, de unde se vede tot orașul, am zărit niște macarale și atunci el mi-a spus: „Atât timp cât ele sunt ridicate și oamenii muncesc pe șantier, țara are economie, evoluție, continuitate, deci viață”. Așa că, la fel ca tatăl meu, oriunde aș pleca în lume, încerc să găsesc cel puțin o macara cu fața spre cer.

Care e cel mai dificil, dar și mai palpitant aspect în businessul imobiliar?

Să muncești cu oamenii. Pe de o parte, trebuie să întrunești calitățile necesare pentru a-ți construi o echipă solidă, pe care să poți conta oricând, pe de altă parte, calitățile care să te ajute să comunici ușor cu potențialii clienți. Dar deoarece clientul din Moldova este unul nerăbdător, trebuie cel puțin tu, ca ofertant, să dai dovadă de răbdarea de a-i explica faptul că procesul de construire a unei case e unul anevoios, care depinde atât de factori tehnologici, cât și juridici etc. Totuși, oricât de ciudat ar părea, mă bucur că avem un client pretențios. Așa, devenim mai buni în munca noastră.

madann

În afară de management, ce știi să faci cu propriile mâini în domeniul construcțiilor?

Deși am o satisfacție enormă să urmăresc cum lucrează „furnicarul” BasConsLux pe șantier, nu mă tem să muncesc eu însămi. De exemplu, dacă, mai în glumă, mai în serios, m-ar invita vreun amic la o „clacă”, aș veni cu mare plăcere. Știu cum se face fundația unei case. De mică am văzut cum se toarnă betonul pentru pardoseală, cum se cerne nisipul, care sunt proporțiile de nisip, apă și ciment pentru un mortar de calitate. Dar m-aș oferi să ajut și la bucătărie – cel mai bine mă pricep la clătite.

Zici că majoritatea moldovenilor visează la o casă marca „BasConsLux”. Dar cum arată casa ta de vis?

Chiar dacă muncesc la o companie ce construiește apartamente de lux, visez la o casă simplă, în care să predomine nuanțele naturii, parfumul discret al florilor din grădină și o ordine ușor „deranjată” de hârjoneala animalelor de companie. E o casă cu un cămin în care lemnele chiar trosnesc.

Care odaie te inspiră cel mai mult?

Îmi place livingul. E spațiul luminos și cald care îmi oferă mult mai mult confort decât îmi poate oferi propriul dormitor. Acolo pot să moțăi cu o carte în mână sau cu o cană de ceai aburind pe măsuță.

Unde sau când îți găsești liniștea interioară și cum te odihnești, că tot suntem în luna august?

Optez pentru turismul medical și mă odihnesc sănătos, în conexiune cu natura, departe de orice vicii, tehnologii, purificându-mi corpul și mintea. Dar îmi pot găsi liniștea interioară și într-o simplă zi de duminică. Pentru mine, aceasta e ca o zi de reculegere. Orașul e mai liniștit, fără ambuteiaje și fac o plimbare până la șantier. Îmi pun casca și mă duc acolo unde oricine vede câteva coloane abia turnate sau un schelet de armătură urât, eu văd visul a mii de moldoveni de a locui într-o clădire chișinăuiană. Privesc totul în perspectivă. E o stare de visare ce mă inspiră să fac proiecte noi. Iar în următoarea duminică mă minunez cum, datorită echipei noastre de muncitori, aceste clădiri cresc văzând cu ochii.

Care e cheia succesului și cum ai găsit-o?

Am citit mai multe cărți despre secretul succesului, dar oricum cele mai bune lecții le-am învățat de la viață. Una dintre aceste lecții e că avem mai multe chei, dar o singură broască. Dacă alegem cheia potrivită, ușa ni se deschide. Asta e cheia succesului. În plus, entuziasmul, ambiția și plăcerea de a risca merg mână în mână pe acel drum unde se află secretul succesului.

Ce își mai poate dori o femeie de succes ca tine?

Vreau ca, peste ani și ani, să știu că părinții mei și toți oamenii pe care îi iubesc sunt mândri de mine.

text Tatiana Corcebaș-Onica

Olesea Ghilaș

oleesea

„Este fericit cel ce e fericit la el acasă”

Alexandru, Olesea Ghilaș și copiii lor, Sofia și Răzvan, formează o familie prietenoasă, sinceră și solidă. În casa lor domnește atmosfera de sărbătoare nu doar grație decorului impecabil, șemineului la care se adună cu toții seară de seară și energiei bune, ci, întâi de toate, datorită relației lor reciproce. Fraza „Este fericit cel ce e fericit la el acasă” este fundamentală în filozofia lor de viață și în conceptul noului lor „copil”, showroomul CASA KEIA. Olesea, o personalitate impresionantă, soție iubitoare și mamă blândă, ne-a povestit despre istoria și tradițiile casei lor, tradiții față de care nu am putut rămâne indiferenți.

Istoria casei: Casa noastră este deosebită, se poate spune, încă din secolul trecut (zâmbește). Și sunt mândră de acest fapt. Ea are peste 25 de ani și a fost transmisă prin moștenire soțului meu. În această casă a crescut el, iar acum, în ea ne educăm deja propriii copii. Pe parcursul acestor ani, nu o dată am transformat-o după placul nostru. Aici domnește o energie puternică, inspirată, spiritualizată. E un lăcaș ce păstrează în el multe istorii și amintiri.

Deși, până a forma o familie, locuiam într-un apartament și nu-mi imaginam cum e să trăiești într-o casă, acum nu aș schimba pe nimic aerul proaspăt, confortul și spațialitatea, fluxul de forță și iubirea pe care o simt aici. De la cea mai fragedă vârstă, și copiii mei au îndrăgit-o și o tratau ca pe un obiect însuflețit.

Interiorul: Ca și mulți alții, ne-am pus întâi scopul să găsim un designer și arhitect. Ne doream să găsim un om care va pătrunde în istoria și doleanțele noastre, pentru care acest proiect va deveni special și împreună cu care vom acționa comunicând, ca asociații. Din păcate, nu am reușit să găsim o asemenea persoană. Și atunci m-am gândit: de ce să nu iau totul în propriile mâini?! Pesemne, aceasta a fost o decizie importantă. Precum vedeți, până în prezent, timp de jumătate de an, am realizat nu doar o restaurare deplină și „upgrade-ul” casei noastre, dar am și construit de la zero noul showroom de proiectare și decor „Casa Keia”, în care pot fi procurate și comandate toate cele necesare pentru design și casă. Cred că totul este interconectat în această viață…

Cum puteți urmări, în casa noastră accentul principal este concentrat pe mobilier și aspecte decorative. Stilul poate fi caracterizat ca fiind neoclasic cu elemente moderne. Camera de baie este realizată predominant din piatră. Din moment ce ne ocupăm și cu crearea articolelor din piatră, ar fi fost păcat să nu o utilizăm la crearea interiorului. Totul este realizat perfect, deși e un pic extravagant. Locurile destinate confortului meu personal și intimității sunt dormitorul, camera de baie și căsuța de vară, unde pot să fac yoga, practicile meditative, masaj și spa.

Atmosfera și detaliile: Poate pentru că una dintre profesiile mele este cea de psiholog sau poate și datorită inspirației interioare, iubesc și pot pe orice cale posibilă să creez confortul casei. Cum? De exemplu, zi de zi includ lămpile aromate și este foarte important ce aromă aleg, ea creează atmosferă. De asemenea, iubesc să aprind lumânările, și copiii mei s-au obișnuit deja cu acest fapt, la fel și cu șemineul. Pentru ei, e important ca el să ardă. Lumina din casă este setată pentru câteva niveluri, ca să se simtă toți în confort. Îmi place să pun în camera de baie trandafiri proaspeți galbeni, e una dintre florile mele preferate și am impresia că trandafirii galbeni încarcă pozitiv spațiul. Vesela o schimb mereu în funcție de sezon, e plăcut când de fiecare dată, luând masa, trăim o sărbătoare estetică.

Ne place foarte mult să petrecem timpul în grădina noastră. Iarna aici respiră sărbătoarea, iar vara e mereu însorit și ai impresia că ești departe de toate problemele. Douăsprezece tui încadrează casa, le-am sădit acum unsprezece ani. Fiecare copăcel a prins rădăcini și înfrumusețează spațiul nostru exterior.

ol

Tradițiile și filozofia vieții: Toate aniversările de familie începem să le sărbătorim de dimineață, tot atunci suflăm în lumânări. Copiii se miră mereu cum ne reușește, timp de o noapte, să creăm pentru micul dejun o adevărată sărbătoare din baloane, ghirlande și decorațiuni. De asemenea, iubim să ne jucăm de-a v-ați ascunselea sau să decodăm șarade. Cu bucurie primim oaspeți. Este atât de relaxant!

Copiii și soțul adoră să gătesc pentru ei. Gătesc rar, dar cu precizie. Bucatele mele de top sunt zeama și tarta de morcovi. Nimeni nu le poate rezista! O fac cu mare dragoste. Așa că, acasă, țin să fie întotdeauna ceva gustoșel, de exemplu, produse de patiserie cu care pot servi prietenii și oaspeții.

Orice business este o filozofie. La muncă, aceasta este filozofia de familie. Suntem, întâi de toate, o echipă! Casa este căminul familiei și eu voi rămâne mereu cea care-l păstrează întotdeauna luminos. Comunicăm mult, chiar și atunci când avem mici supărări și probleme nesoluționate, or noi nu le lăsăm pentru mai târziu. Îmi pare că cel mai bine îmi iese să fiu mamă și soție, se pare că am venit în astă lume cu această misiune. Ne simțim foarte bine unul cu altul în familie și aceasta este o mare bucurie!

Planuri și dorințe: În primăvara lui 2015, în luna martie demarează noul meu proiect, trainingul „Nașterea femeii”. Trainingul este concentrat pe teme utile și de neînlocuit: regizarea propriei vieți; cum să-ți structurezi gândurile; cum să le reușești pe toate; cum să planifici corect câțiva ani; cum să-ți vizualizezi dorințele; cum să ți le îndeplinești. Toate aceste teme vor fi descoperite, fiecare femeie va primi o informație absolut unică pentru sine.

Făcând totalurile, vreau să spun că eu cred că toate depind de oamenii înșiși. Confortul este creat nu de masă, pat sau lampa de podea, ci de om, chiar dacă în casă nu există nimic, doar energia care umple o persoană. Și dacă nu puteți găsi un om care vă împărtășește gândurile și un profesionist care să vă ajute cu proiectarea, să știți că poate anume dumneavoastră sunteți acel om. Îndrăzniți! Riscați! Iubiți! Iar noi, la showroomul nostru, vă vom susține mereu și vă vom ajuta să găsiți confortul.

Casa este căminul familiei și eu voi rămâne mereu cea care-l păstrează întotdeauna luminos.

Valeriu Benderschi

val

Perfecționism și calitate într-un singur fotoliu

În 2001 s-a ambiționat să pornească o afacere în domeniul mobilier, îmbinând armonios într-o formulă ce i-a asigurat succesul două noțiuni esențiale în business: perfecționism și calitate.

Recent, compania sa a sărbătorit 15 ani de activitate, perioadă în care peste 200 de mii de familii au avut ocazia să ciocnească cupele cu șampanie după înnoirea caselor lor cu vreo piesă de mobilier semnată „Mobvaro-M”.

Inspirat de pragmatismul germanilor în afaceri, dar și de rafinamentul italienilor în producția articolelor de mobilă, Valeriu Benderschi, fondatorul și liderul companiei „Mobvaro-M”, reușește de 15 ani să aducă stilul, calitatea, dar și bunul-gust în casele și în birourile moldovenilor. Întotdeauna gonit de dorința de a fi primul în domeniul său, se perfecționează de la an la an, astfel devenind, în timp, un creator de încredere, un partener de cursă lungă și un concurent de temut.

Pentru mulți dintre noi, alegerea unei meserii în care să ne regăsim și căreia să ne dedicăm o viață întreagă este un proces mai mult sau mai puțin dificil. Dvs. cum v-ați ales domeniul de activitate?

E o istorie lungă. După absolvirea Colegiului de Viticultură și Vinificație și a Universității Agrare de Stat, și în paralel cu Școala Sportivă, din cauza puținelor oportunități de angajare la acel moment, am reușit să-mi găsesc o slujbă la o firmă de pază. Banii pe care îi câștigam acolo, îi împrumutam cu dobândă realizatorilor de mobilă. Ulterior, mi-am dat seama că pot mai mult decât atât – și m-am lansat în afaceri, viața învățându-mă că, în lume, totul se face pentru a trăi confortabil și că există foarte multe situații pe care le rezolvă doar statutul și banii. De fapt, îmi câștigam singur existența încă de la vârsta de 12-13 ani, astfel încât, uneori, în buzunarul meu găseai mai mulți bani decât câștiga mama mea, fiind învățătoare în două sate.

Ce rol își asumă „Mobvaro-M” pe piața locală?

Printre producătorii de mobilă din Moldova, noi nu suntem cei mai agreați, deoarece propunem un produs de calitate la un preț optimal. E clar că din moment ce noi stabilim politica prețurilor pe piață, concurenții nu-și pot permite să vândă produsul lor prea scump. În același timp, în cazul nostru, prețul mic nu se răsfrânge asupra calității, astfel încât chiar și oamenii cu un venit foarte modest își pot mobila casa frumos.

Cum a apărut compania și cum au fost cei 15 ani de la fondarea ei?

Ne-am început activitatea realizând mobilă în proporții mari și mici, la sfârșitul anilor ’90, când era deficit de producție, dar nu și de bani. În primul an am încercat să însușesc totul despre acest domeniu, ca ulterior să semnez contracte importante cu producătorii de mobilă, cu o reducere de preț foarte avantajoasă, ceea ce mi-a permis și să comercializez marfa mai ieftin. Timp de câțiva ani oscilam de la un producător de mobilă la altul, deoarece imediat cum concurenții mei aflau ce strategii aplicam, vânzările mele nu mai mergeau bine.

Îmi amintesc și astăzi cum, câțiva ani la rând, munceam câte 20 de ore pe zi, fără zile de odihnă, și investeam enorm în promovarea produsului, cu multe credite în cârcă. Imediat cum lansam un produs nou, îl expuneam pe piață și, cu timpul, am deschis o bază angro, care includea o secție de asamblare, depozitare și transportare. Mereu am văzut lucrurile cu câțiva pași înainte. Așa că încă din acea perioadă, am adoptat cea mai sigură strategie posibilă pentru o afacere prosperă: am creat un circuit de muncă închis, pentru ca stabilitatea mea să nu depindă de factori externi și, astfel, să-mi pot prognoza cu exactitate profitul și cheltuielile. Am început să simt rezultatele muncii mele în circa zece ani, iar acum munca îmi oferă din ce în ce mai multe satisfacții.

De ce clienții aleg „Mobvaro-M”?

În primul rând, noi ne-am construit în timp o reputație, zic eu, impecabilă. Și atunci, de ce să achite pentru un produs mai mult, dacă pot economisi cu noi? Noi acordăm o atenție deosebită calității, de la confecționare până la distribuție și instalare; în plus, dispunem de o  vastă gamă de culori, astfel încât în ceea ce privește raportul calitate-preț nimeni nu poate concura cu noi. Mulți pot crede că nu este un avantaj pentru noi să importăm și să producem mobilă de diverse culori sau să vindem pe module, dar oamenii mai întâi fac reparație și apoi încep să caute mobila, nu-i așa? În acest caz, oamenii au numai de câștigat, achitând uneori chiar cu 50% mai puțin și achiziționând exact ceea ce au căutat.

Pe logoul companiei este afișată o ghindă. Aceasta înseamnă că mobila produsă de dvs. este din lemn natural?

Semnificația ghindei din logo este un pic alta. Făcând o paranteză, vreau să spun că deși mă mândresc astăzi cu o afacere prosperă, mereu am visat să devin profesor de istorie și psihologie. Cândva, mobila era confecționată din lemn de stejar și logoul nostru e o încercare de întoarcere simbolică la origini. Nu în zadar, poporul nostru are un proverb vechi: „Dacă nu știi de unde pornești, nu știi unde vei ajunge”.  Revenind la întrebare, țările dezvoltate renunță treptat la producerea mobilei din lemn masiv, întrucât ea nu este nici practică, nici ieftină. Mobila din lemn natural necesită o îngrijire și un interior deosebit. Deși mai avem în stoc și câteva piese de mobilier din lemn de stejar masiv, noi importăm și producem mobila preponderent din materiale rezistente, prelucrate după ultimele tehnologii.

Produceți și mobilă la comandă?

Mobila exclusivă, de obicei, o importăm. Am păstrat relații calde cu toți partenerii alături de care am făcut primii pași în businessul mobilier. În schimb, după o pregătire ce a durat trei ani, am venit recent pe piață cu câteva modele de saltele ortopedice foarte confortabile; în magazinul nostru din Bălți puteți găsi mostre de saltele cu spumă cu memorie, mai tari sau mai moi. La aceste saltele am lucrat împreună cu italienii, care au o experiență bogată și care, atunci când au venit să vadă produsul final, s-au arătat interesați să semneze cu noi un contract de import.

Ce realizare obținută în 2015 vă îndeamnă la noi succese?

Două mii cincisprezece a fost un an important pentru „Mobvaro-M”, am reușit să inaugurăm primul magazin propriu, „Mobvaro Mall”, la Bălți. Acest magazin este „perla” din „coroana” companiei „Mobvaro-M”. Pe cele patru etaje ale mallului, cu o suprafață de circa 6 mii de metri pătrați, am reușit să expunem aproape jumătate din gama noastră de produse. Desigur, nu ne oprim la cele obținute și magazinului i se va adăuga un spațiu de agrement pentru copii, o cafenea mică și confortabilă și o spălătorie auto.

Care este atitudinea dvs. față de concurență?

Ca și în orice alt domeniu, sunt convins că dacă cineva mă scuipă în spate înseamnă că eu sunt cu un pas înainte. Din moment ce compania „Mobvaro-M” se consideră un lider absolut pe piață, noi suntem capabili să facem față cerințelor înalte ale consumatorului. Businessul e ca și sportul, întotdeauna trebuie să te menții în formă, altfel stai pe scaunul de rezervă. Dacă nu te străduiești să fii printre primii, concurenții, în lupta lor pentru existență, îți vor lua partea din cursă. În acest sens, sunt foarte bine-venite crizele, ele au specificul de a separa adevărații oameni de afaceri de așa-numiții businessmeni.

Ce diferențe există între mobila de lux și cea accesibilă?

Mobila de lux este confecționată de obicei din lemn de stejar masiv. Stejarul masiv necesită o uscare mai îndelungată și un proces mai amplu de prelucrare a lemnului, or lemnul are proprietatea de a se degrada într-un mediu agresiv, fără o îngrijire specială. Spre deosebire de această mobilă, cea accesibilă este mai rezistentă la factorii distructivi (aburii din bucătărie, umezeala din baie etc.).

Ce implică noțiunea „calitate” atunci când vorbim de mobilă?

Depinde de context. Dacă vorbim de mobila de bucătărie, atunci aceasta trebuie să fie rezistentă la mediul agresiv. Dacă vorbim de mobila din dormitor, este foarte importantă salteaua și asamblarea. Mobila din baie trebuie să reziste umidității sporite, iar cea din living trebuie să fie confortabilă și cu un design deosebit.

La ce trebuie să acordăm atenție atunci când alegem mobila pentru casă sau pentru birou?

Orice mobilă e frumoasă dacă e amenajată într-o încăpere cu un design căruia îi corespunde. Principala idee pe care o promovăm – nu tot ceea ce-i scump este și de calitate, așa cum nu tot ceea ce este ieftin are lacune la acest capitol. Importante sunt utilitatea și confortul pe care îl poate asigura acest mobilier.

vall

Care sunt tendințele în domeniul mobilierului în această perioadă? Moldovenii țin de obicei cont de ele?

Deși astăzi o lume întreagă optează pentru minimalism, la noi este încă foarte popular peretele plin cu mobilă. În același timp, observ că moldovenii sunt destul de progresivi și la curent cu toate tendințele. Mai mult, aceștia, chiar dacă dispun de un buget limitat, se străduiesc să-și permită confortul. Moldovenii știu foarte bine unde pot să cumpere o piesă de mobilier de calitate la un preț rezonabil. (zâmbește)

Cine credeți că dictează aceste tendințe?

Pe de o parte, producătorii de mobilă, care vor să surprindă mereu. Pe de altă parte, cumpărătorii, care au și ei așteptări, preferințe etc. Producătorii de mobilă nu ignoră niciodată progresul, un exemplu în acest sens fiind brandul polonez „Black red White”, care e mereu cu doi ani înaintea tendințelor și, astfel, dictează în ce direcție se dezvoltă industria mobilei.

În opinia dvs., care este cel mai dificil/provocator aspect al unei afaceri în domeniul mobilier?

În businessul mobilier, presupun că la fel ca și în orice alt domeniu, este esențial factorul uman. Vorbesc de profesioniști, de la  depozitari și vânzători până la directori. În ultimii ani, acord o mare atenție efectivului, pe care îl selectez atent, analizând toate aspectele personale și profesionale. Nu înțeleg de ce toată lumea vrea să plece din Moldova. Dacă ești calificat, poți avea un salariu mai mult decât decent și acasă. Eu sunt perfecționist și impun un anumit ritm și o anumită calitate în lucru. O echipă perfectă înseamnă o reputație bună și clienți fideli.

Cum ați defini cheia succesului?

Cheia succesului am găsit-o muncind timp de 25 de ore pe zi. Pe lângă muncă asiduă, cheia succesului mai înseamnă și aplicarea diferitor strategii. În general, în business trebuie să dai dovadă de perspicacitate și de puterea de a lua decizii potrivite chiar și în condiții riscante; în caz contrar, nu ai șanse să reziști mult pe piață, mai ales în țara noastră. Sunt sigur că cei care conduc afaceri aici sunt în stare să facă business oriunde, pentru că în Moldova ești mereu ca pe un câmp minat.

Ce trăsături de caracter v-au ajutat să excelați în afaceri?

Ca om de afaceri, am trei trăsături negative: sunt sentimental, mă atașez emoțional de angajați și sunt excesiv de direct. Pe de o parte, ofer prea multe șanse celor care nu merită, pe de altă parte, nu mi-e frică să merg împotriva malonestității. Și, indiferent de statutul social sau de postul ocupat, nimeni nu mă poate face să procedez într-un fel sau altul. În acest sens, admir germanii, ei separă strict personalul de profesional, concentrându-se pe rezultatul final. Revenind la întrebare, probabil că fiecare dintre aceste trăsături mi-a influențat cariera.

Cum se odihnesc oamenii ocupați?

În timpul liber practic sportul. Cu doi ani în urmă, mergeam la sport de șapte ori pe săptămână, acum ar fi bine să ajung cel puțin de două ori. Pentru somn, cu regret, nu-mi rămân decât patru-cinci ore pe noapte.

Cu ce gând v-ați treziți în această dimineață?

Întotdeauna îmi planific ziua cu o seară înainte, așa că primul gând cu care mă trezesc e să le reușesc pe toate, inclusiv în această dimineață. Întotdeauna mă străduiesc să realizez 150% din cele planificate.

Mereu am văzut lucrurile cu câțiva pași înainte.

O echipă perfectă înseamnă o reputație bună și clienți fideli.

Cei care conduc afaceri aici sunt în stare să facă business oriunde, pentru că în Moldova ești mereu ca pe un câmp minat.

Businessul e ca și sportul, întotdeauna trebuie să te menții în formă, altfel stai pe scaunul de rezervă.

Concept artistic și text: Olesea Buianovscaia   Foto: Victor Buzu

Micul Manhattan de la capătul Ciocanei în viziunea lui Nicolae Timercan și a lui Veaceslav Cebanu

aa4

Există case care îți schimbă din temelie viziunea asupra luxului, așa încât îl percepi ca pe un lucru firesc și simplu. Complexul rezidențial „Bucovina Residence”, unul dintre cele mai ambițioase proiecte ale companiei de arhitectură și construcție „Imobil Construct”, e visul tuturor celor care își doresc o locuință confortabilă, elegantă, ecologică și rezistentă. Dar, mai cu seamă, e visul comun al lui Nicolae Timercan și al lui Veaceslav Cebanu, fondatorii companiei. Îi leagă ceva mai mult decât afacerile, o prietenie veche și înfloritoare la fel ca și împrejurimile Ciocanei, care, odată îmbinate cu noile townhouse-uri în stil Manhattan, au căpătat o nouă viață.

Complexul „Bucovina Residence” a început să fie construit în 2014 și include patru blocuri ce cuprind în total 70 de locuințe de tip townhouse, lucrările de finisare a exteriorului fiind deja în toi. Complexul e situat într-o zonă ecologică, pe strada Bucovinei 5, unde, de la înălțime, pot fi admirate parcurile și văile sectorului Ciocana, inclusiv panorama bulevardului Mircea cel Bătrân. Toate cele trei tipuri de case incluse în proiect – lux, confort, econom – prezintă condiții speciale: curte verde, terasă, două tipuri de garaj și 78 de locuri de parcare în fața curții, cu toate căile de acces, centru comercial, salon de frumusețe, restaurant cu terasă și cameră pentru copii, club de fitness, teren de tenis de câmp, de fotbal și de baschet, parc cu havuz și bănci pentru odihnă, teren de joacă pentru copii, pază non-stop, acces pe teritoriu doar pentru locuitori, securitate video. Casele au suprafețe de 220-272 de metri pătrați și trei niveluri, sunt dotate cu încălzire, cu pavaje și iluminare ecologice. De asemenea, locuințele, datorită finisajelor de calitate, sunt izolate fonic și termic; au o arhitectură modernă și respectă standardele internaționale de protecție împotriva cutremurelor și a incendiilor. Odăile sunt spațioase și luminoase, fiind dotate cu geamuri termopan germane ce includ trei sticle.

Complexul e construit din materiale ecologice, cum ar fi blocurile de calcar în combinație cu blocurile din beton celular autoclavizat cu grosimi de 30-40 cm, fațada fiecărei locuințe fiind izolată cu vată minerală și polistiren, gradul de izolare fonică și termică depășind considerabil standardele admisibile. Toate unitățile complexului păstrează același stil la exterior, fiind folosite materiale de finisare de calitate superioară (gresie proțelanată, tencuială exclusivă, lemn nobil etc.). În schimb, în ce privește amenajarea interiorului, care de obicei este realizat „în varianta albă”, potențialii proprietari au mână liberă, în ofertă fiind inclusă și opțiunea de a solicita serviciile unui designer. La cerere, compania oferă și locuințe la cheie.

Tot ce e scris mai sus poate fi sintetizat astfel: design elegant, sector prestigios, imobil de calitate – așa sună mottoul companiei „Imobil Construct”, la care cei doi domni adaugă neapărat și respectul reciproc dintre oameni.

Și dacă îi întrebi cât trebuie să scoată din buzunar cei care se respectă și își doresc o casă în Bucovina Residence, ei ne dau asigurări că prețurile sunt mai mult decât accesibile. „Acest complex rezidențial e rezultatul unei munci asidue ce durează de doi ani. E ideea pe care eu am lansat-o fiind susținut de partenerul meu de afaceri și prietenul Veaceslav Cebanu și la dezvoltarea căreia a contribuit o echipă întreagă, condusă de arhitectul Alexandru Sava. Cu banii agonisiți pentru un apartament, la Imobil Construct poți să-și permiți o casă luxoasă la sol. Deci, alegând o locuință de tip townhouse, suporți mai puține cheltuieli, ai mai mult confort și timp. Faptul că dintre cele 70 de locuințe au fost cumpărate deja peste 70 la sută demonstrează necesitatea acestui complex rezidențial în Republica Moldova. Or, Bucovina Residence nu e copia vreunui proiect din străinătate, e ceva unic”, a spus Nicolae Timercan.

„Complexul e important nu doar prin grandoarea sa, dar și prin faptul că va contribui la dezvoltarea infrastructurii din zonă, precum și a bd. Mircea cel Bătrân. Nouă personal ne place să trăim în acest stil”, a adăugat Veaceslav Cebanu.

Și tot de la ei am aflat că e o plăcere imensă să știi că mai există oameni care îi doresc societății ceea ce-și doresc lor înșiși, să simți spiritul comunității, să fii în siguranță, printre oameni care gândesc ca tine. Deci, să faci parte din societate.

Text: Tatiana Puică

Acasă la Oleg Braga

A doua zi, familia Braga urma să se mute definitiv în casă nouă… un moment aşteptat cu nerăbdare de şase ani, timp în care au fost puse cărămizile şi gândit în detalii noul lor cămin. Era evident că nu puteam alege un alt loc pentru o sesiune foto de familie şi o discuţie fără cravată decât în noua casă. Le-am păşit pragul dis de dimineaţă, anticipând plecarea la birou a capului familiei, al cărui program este şi mai plin în ultimele cinci luni, de când a fost numit director general al întreprinderii Floare Carpet.

Şi am cunoscut astfel o familie radiantă, în care este evidentă buna înţelegere şi armonia, într-un interior ce îi reprezintă, plin de lumină, culori pastelate şi confort, alegându-ne cu o discuţie antrenantă ce dă senzaţia că s-au reîntâlnit prietenii după ceva timp.

Dimineţile încep foarte activ în familia noastră. Şi neapărat cu zâmbet. Fiecare ştie ce are de făcut şi cum se pregăteşte pentru ziua ce urmează, fie o zi de muncă sau şcoală. O tradiţie respectată fără excepţii este micul dejun în comun. E momentul în care ne împărtăşim unul altuia gândurile şi „punem ţara la cale”. La fel şi cina ne adună pe toţi patru la aceeaşi masă. Cinci, de fapt… avem şi un prieten fidel, căţelul Smiley.

Cu Natalia am făcut cunoştinţă în anul 1995 la un simpozion de tineret, fiind studenţi pe atunci. A început cu un „coup de foudre” şi s-a ales cu o ambiţie mare să o cuceresc.  Aşa s-a întâmplat că, după patru ani, am jucat nunta în localul în care ne-am văzut pentru prima dată.

Suntem căsătoriţi de 17 ani, dar tot mai purtăm fluturi în stomac. Şi e important ca aceştia să nu dispară.  Contează mult armonia în familie, încrederea, iar dorul pe care îl simţi la cele mai mici absenţe de acasă, sclipirea din priviri, sunt atât de frumoase, încât nu necesită nici o explicaţie.

Avem doi copii, Daniela şi Sandu, dar familia noastră este cu mult mai numeroasă, pentru că include generaţii întregi. Mie întotdeauna mi-a plăcut ca familia să fie mare. Bunica Nataliei a trăit 90 de ani şi în fiece an, la aniversarea ei, ne adunam cu toţii la ea acasă – copii, nepoţi, strănepoţi. Ţinem foarte mult la rudele noastre, ne străduim să comunicăm cu toţi, să nu uităm de origini şi să ne educăm copiii în acest fel.

Cea mai bună investiţie în viaţă este investiţia în copii. Ne-am pus scopul să le dezvoltăm cât mai mult cultura generală şi să descopere lumea şi valorile alături de noi. Iată de ce călătorim mult pentru ca ei să vadă lumea şi să cunoască cultura altor ţări. Aceasta este cea mai bună lecţie de istorie. Spre exemplu vara trecută am parcurs 7000 km cu maşina într-o călătorie prin marile oraşe Europene, cu popasuri pe mal de mare, în locuri istorice, de o arhitectură unică. Călătoria a inclus şi o escapadă cu trenul. E un hobby care place tuturor din familia noastră. O alta pasiune comuna  este sportul  – Daniela face hipism, Sandu taekwondo şi scrimă.

Nu m-a încercat niciodată tentația de a migra din țară. Dacă plecăm noi, dacă pleacă prietenii noștri, colegii de facultate care înregistrau cele mai bune performanțe, angajații care aduc beneficii zi de zi companiei… cine își va asuma responsabilitatea de a avea grija Moldovei, grija părinților și bunicilor noștri?

Sunt tradiţii de familie pe care le fundamentăm cu insistenţă. Este o regulă pentru noi ca sâmbăta sau duminica să mergem la bunici, în fiecare săptămână. În general, sunt tradiţii pe care este frumos  și util să le păstrezi pentru că te definesc ca şi parte a unui popor. Și aici mă refer la tradițiile de nuntă și botez, la urăturile de Anul Nou și, desigur, la ornamente, manufactură și covoarele țesute după vechi datini strămoșești. Iată că această precădere față de tradiții mi-a îndreptat oarecum și cursul profesional.

2f3a2177

Acasă înseamnă pentru mine privirea caldă a Nataliei, grija ei maternă, vioiciunea și multitudinea de întrebări a copiilor.

Iată că ne mutăm la casă nouă. E un proiect pe care l-am început acum șase ani. Ghidați de un designer, ne-am propus din start să redăm aici starea noastră interioară, preferințele și ce am văzut, ce ne-a inspirat călătorind prin Europa.

Am gândit casa astfel încât să fie comodă pentru a trăi, am aplicat tehnologii moderne, optând pentu  încălzire geotermală, izolare termică, panouri solare, dar am  pus și un mare accent pe autohton și tradiție, mobilând exclusiv casa cu lucrări autohtone, iar la picioare ne stau covoare de la Floare Carpet.

Am mizat pe utilitatea fiecărui spațiu, fie acesta camera de oaspeți, bucătăria, cele trei dormitoare de la etaj, camera destinată relaxării, dotată cu saună infraroșie sau nelipsita pivniță pentru o casă la sol.

Accentele din lemn natural au un rol aparte în interior pentru că lemnul emană căldură. Acceași tendință de calmitate și plăcut am păstrat-o în selectarea nuanțelor preponderent pastelate, a texturilor, formelor.

Casa am construit-o pentru noi, dar și pentru prietenii noștri cu care ne întâlnim foarte des și cărora credem că cel mai frumos este să le oferim o atmosferă „de acasă”. Nu în zadar suntem parte a unui popor foarte ospitalier.
2f3a1885

V-am vorbit deja în mod repetat despre covoare. Dintotdeauna am avut acest ataşament faţă de ele. Le port în memorie pe cele din casa bunicilor şi a părinţilor. Am primit de câteva ori în dar covoare şi am dăruit cu orice ocazie, în special celor din străinătate. Acum câţiva ani cumpărasem câteva covoare cu harta Moldovei, confecţionate la Floare Carpet pentru a le dărui la Ambasade, aşa că la Ambasada SUA, a Portugaliei ş.a. se regăsesc şi astăzi aceste simboluri.

Pentru că am fost ani buni membru al Consiliului de Conducere al întreprinderii Floare Carpet, când am fost numit în funcţia de director general, cunoşteam deja destul de bine istoria fabricii, prestigiul pe care-l are în întreaga lume. Şi totuşi, în momentul în care m-am implicat direct în procesele de administrare şi producere, având acces la toată informaţia, studiind originile diferitor ornamente şi tipuri de  covoare, simbolistica care face distincţia covoarelor din diferite ţări, specificul naţional moldovenesc şi multe altele, am realizat cât de complexă este această industrie şi cât de captivantă. Iată de ce mi-am pus scopul să promovez cât mai intens activitatea Floare Carpet şi să oferim toată această informaţie publicului larg. În prezent intenţionez să plasez pe faţada clădirii fabricii, la înălţime, pe ecran led, insigna luminată Floare Carpet, ca să fie văzută de la Aeroport.

Covorul înseamnă căldură în casă şi schimbă absolut interiorul. În dependenţă de culoarea covorului se modelează şi dispoziţia locuinţei. Iată de ce este recomandat să alegi covorul cu un designer. La fabrică avem atelierul de creaţie, şase persoane care merg deseori şi peste hotare la specializări ca să studieze continuu tendinţele şi domeniul.

În covoarele Floare Carpet lungimea pluşului este de 6-8 mm, îţi dă o senzaţie plăcută când păşeşti, în special iarna. Covorul este un produs sezonier… când cade prima brumă, lumea cumpără covoare. Plus că e un produs 100% natural – lână pură, bumbac, iută.

Investim în modernizarea întreprinderii, dar această modernizare poate fi făcută doar pas cu pas, acum important este să păstrăm clădirile, utilajul şi să creăm modele noi, colecţii noi. În cele cinci luni de când sunt în funcţie, ne-a reuşit să deschidem 5 noi magazine pe teritoriul Republicii Moldova. Când am venit la fabrică, vânzarea se axa cel mai mult pe CSI. Acum avem o altă strategie pentru secţia de marketing şi vânzări, fiecare angajat al secţiei fiind răspunzător de o anumită ţară sau grup de ţări. Pe lângă arealul de distribuţie de până în prezent, ne axăm şi pe toate ţările din Europa, SUA, Australia. Recent am discutat cu SUA să reluăm exportul, ultima tranzacţie fiind în anul 2008.

Avem o sală de mostre foarte interesantă, unde facem comenzi individuale. Pe covoarele noastre se răgesc portrete, hărţi, simboluri, pomul vieţii ş.a.

Covoarele Floare Carpet sunt în cele mai îndepărtate colţuri ale lumii, se regăsesc în casele regale britanice şi în majoritatea bisericilor şi mănăstirilor din Grecia. Regi ai Africii au în birouri covoare cu portretele lor, iar în Rusia, mii de metri de covor se întind în încăperile de la Kremlin, din reşedinţa lui Vladimir Putin, Dmitry Medvedev, în Mitropolia Rusă, toate oficiile stării civile din Sankt Petersburg şi multe alte locaţii.

Important pentru mine personal şi cred că pentru toţi cei care muncesc la Floare Carpet este ca, covoarele noastre să se aştearnă în cât mai multe case şi să aducă cât mai multă căldură. În casa mea ele s-au integrat minunat.

Abonează-te la articolele

Vip Magazin